הונדה NSX - אקזוטיקה יפנית בדרך לישראל
הונדה מחזירה לחיים את אחד הדגמים המסעירים שיוצרו אי פעם ביפן, ומהבודדים שזכו להצטרף לנבחרת מכוניות-על מאד מצומצמת. אירופה זוכה כעת, וישראל תיאלץ להמתין עד 2017
הונדה חושפת את ה-NSX באירופה, עם הפנים לישראל. מכונית הספורט החדשה והמסעירה של הונדה, הנושאת את אחד השמות המיתולוגיים בהיסטוריה של עולם הרכב, חוזרת גם לאירופה. זאת לאחר שהושקה זה מכבר במדי אקורה, חטיבת היוקרה הצפון אמריקאית של המותג היפני. פרט למיתוג שונה מהמכונית הנמכרת בארה"ב, אין הבדלים מרחיקי לכת. אך החדשות הטובות באמת הן: הונדה NSX עשויה להגיע לישראל בשנה הבאה, כך חברת מאיר, יבואנית המותג לישראל..
הונדה NSX חוזרת. והפעם עם 3 מנועים חשמליים
2013: חשיפת אב הטיפוס
2012: הונדה NSX - מכונת העל חוזרת, בירוק
2014: הונדה NSX חוזרת - בתערוכת דטרויט הקרובה
המכונית הדו-מושבית מציעה תא נוסעים - או מדויק יותר, סביבת נהג-נוסע - ספורטיבי למהדרין, עם מושבי באקט חובקים ולוח מחוונים מעורר ציפיה. היא מבוססת על מרכב המשלב פלדה, אלומיניום וסיבי פחם ומשקלה עומד על 1,763 ק"ג.
הסיבה לכך שלא מדובר במכונית קלילה, היא מערכת היברידית מורכבת ומאד יוצאת דופן בה הונדה עושה שימוש. ל-NSX מנוע V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטר, המשולב במנוע עזר חשמלי מאחורי המושבים. היחידה מניעה את הגלגלים האחוריים דרך תיבת תשעה הילוכים כפולת-מצמד. כל אחד מהגלגלים הקדמיים מונע בנפרד על-ידי מנוע חשמלי, ובכך יש בסך הכל לא פחות מארבעה מנועים שונים.
יחדיו מתקבלת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה בין כל גלגל. ההספק המרבי המוצהר עומד על 581 כ"ס והמומנט המרבי על 65.9 קג"מ. המהירות המירבית - 308 קמ"ש. אם זה ממש חשוב למישהו, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10 ק"מ לליטר.
אורכה של ה-NSX נותר צנוע, עם 447 ס"מ בלבד. רוחבה 194 ס"מ וגובהה 121.5 ס"מ בלבד. בסיס הגלגלים - 263 ס"מ - דומה למכונית קומפקטית. רק כדי להכניס דברים לפרופורציה, ה-NSX המקורית הייתה קטנה עוד יותר. בסיס הגלגלים של המכונית שנולדה בתחילת שנות ה-90 עמד על 235 ס"מ בלבד.
מערכת ההנעה, כמו-גם ההיגוי (עם פחות מ-2 סיבובים מנעילה לנעילה), מצערת, תיבת הילוכים ובולמי זעזועים, ניתנים לכיול אישי בין ארבעה מצבים. החל ב "שקט" המתעדף את יחידת ההנעה החשמלית כדי לחסוך בדלק, ועד "מסלול" המקשיח את בולמי הזעזועים, מחדד את תגובות המצערת ותיבת ההילוכים ומפחית את התערבות בקרת האחיזה.
על הבלימה מופקדת ברמבו, עם דיסקים בקוטר 381 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים ו-361 מ"מ עם קאליפר ארבע בוכנות מאחור. בלמי קרבון יוצעו כאופציה ויפחיתו את המשקל הלא מוקפץ ב-23.5 ק"ג. הגומי מלמד על סדרי העדיפויות הייעוד - 245-35-19 מלפנים ו-305-30-20 מאחור - כמו-גם נפח תא המטען: 110 ליטר בלבד. פחות מחצי מהנפח שמציעות מכוניות מיני, ומתאים לקסדה, כפפות, סרבל, נעלי נהיגה וזהו.