שתף קטע נבחר
 

קיה פורטה - עכשיו גם בדיזל תמורת 134 אלף שקלים

קיה פורטה תוצע מעתה גם עם מנוע טורבו דיזל חסכוני, חזק, נקי ממנוע בנזין מקביל וגם יקר ממנו ב-5,000 שקלים. המחיר: 134 אלף שקלים

קיה פורטה גם עם דיזל. טלקאר, יבאונית קיה, החלה בשיווק הפורטה גם עם מנוע טורבו-דיזל תמורת 134 אלף שקל, 5,000 שקלים יותר מגרסת בנזין מקבילה. הדור השני למשפחתית של קיה נחת כאן לפני כשלוש שנים, אך התקשה להתברג לצמרת הקטגוריה. גרסת הדיזל שמצטרפת כעת להיצע, עשויה להגדיל את נפח המכירות שכן היא מציעה יחידת הנעה חסכונית במחיר דומה למתחרות עם מנועי בנזין. זאת בדומה למהלך שביצעה רנו עם הפלאונס דיזל, שזכתה לפופולאריות גבוהה מזו של גרסת הבנזין.

 

 

לפורטה מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 136 כ"ס ו-30 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד, 6 כ"ס ו-14 קג"מ יותר ממנוע הבנזין 1.6 ליטר המוכר. הדיזל משודך לתיבת הילוכים שבעה הילוכים כפולת-מצמד לעומת שישה הילוכים אוטומטית רגילה בבנזין. כפועל יוצא, הביצועים טובים יותר (10.8 שניות ל-100 קמ"ש, 0.8 שניות פחות מהבנזין) וגם פליטת המזהמים נמוכה יותר (120 גרם CO2 לק"מ, 28 גרם פחות מהבנזין). לכן ממקומת הפורטה בקבוצת זיהום 4 לעומת 8. כצפוי, צריכת הדלק הרשמית טובה משמעותית (21.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לעומת 14.2 ק"מ לליטר).

 

 

הפורטה דיזל מוצעת כחלק ממתיחת פנים קלה שעבר הדגם, הממוקדת בחזית עם יחידות תאורה, סבכה קדמית ומכסה מנוע שונים. היא תוצע רק ברמת הגימור LX הבסיסית שכוללת בקרת שיוט, בלוטות', שליטה מההגה במערכת השמע ו-6 כריות אוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים