כאוס הרכיבה: המשטרה כושלת, פקחים עירוניים יעזרו
משטרת ישראל אינה מצליחה לאכוף את חוקי הרכיבה על אופניים בגוש דן, וועדת הכלכלה תדון בהצעת החוק להעניק סמכות אכיפה כנגד רוכבים, גם לפקחים עירוניים. אולי הפעם זה יצליח
ועדת הכלכלה תדון בשבוע הבא בהצעת החוק להענקת סמכות אכיפה כנגד עבירות רכיבה גם לפקחים עירוניים. הצעת החוק נועדה להתמודד עם הצורך להגביר את האכיפה כנגד עבירות על אופניים וקורקינטים חשמליים, בעיקר על מדרכות ובמעברי חצייה. זאת לאחר שהובהר כי מאז החלת הרפורמה בתחום, יכולתה של המשטרה לאכוף בצורה יסודית לוקה בחסר. בתקנות החדשות בהן מעוניין משרד התחבורה, יקבלו פקחים סמכות אכיפה כנגד אופניים חשמליים, אך יוכלו גם לבצע פעילות שיטור ואכיפה כנגד קטנועים ואופנועים.
חשיפת ynet: הפקח העירוני יהיה שוטר
צפו בכאוס על המדרכות. רוכבים משתוללים ואין אכיפה
יש להזכיר כי כבר בחודש מרץ השנה, אמר שר הפנים אריה דרעי כי הורה באופן מיידי לרשויות, לאפשר לפקחים עירוניים לאכוף את תקנות הרכיבה על אופניים חשמליים. דרעי הבטיח אז כי תוך ימים, כל עירייה תשלח לרחובות פקחים עם סמכויות שיטור ואכיפה, שיהיו רשאים להחרים אופניים, או לקנוס את הרוכבים עליהם אם לא יעמדו בתקנות כמו אי רכיבה על המדרכה, רכיבה ללא קסדה או אי עמידה בתקנות הנוגעות למפרט הטכני של הכלים. הוועדה תדון גם בהצעתה של ח"כ מירב בן ארי לתקן את פקודת התעבורה, ולקבוע קנסות על עבירות שונות בשימוש באופניים, אופניים חשמליים, קורקינט או קורקינט חשמלי.
קמפיין הרכיבה כחוק של משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
כדא להזכיר שכבר לפני שנה נחשף ב-ynet כי משרד התחבורה מעוניין באכיפת חוקי הרכיבה על-ידי פקחים עירוניים. לפי בכירים במשרד, תיקוני החקיקה החדשים שגובשו דאז (ואושרו בינתיים), על-ידי צוות מקצועי, אמורים היו לסלול את הדרך להענקת סמכות אכיפה תעבורתית גם לפקחים עירוניים. לפי תכנית משרד התחבורה, הפקח העירוני יוסמך לפעילות שיטור ואכיפה גם כנגד קטנועים ואופנועים.
לאחר מכן הוחלט גם במשרד לביטחון פנים לקדם יוזמה כזו, וגם שר הפנים הודיע כאמור כי זו הדרך הנכונה. במשטרה לא אהבו את הרעיון, והוחלט כי האכיפה תהיה בתחומה. המצב בשטח הוכיח כי זו לא הייתה ההחלטה הטובה ביותר.
לפי התקנות החדשות, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת רק מגיל 14 בלבד (בשבילים ייעודיים) ומגיל 16 על הכביש הציבורי. בנוסף, אופניים יסומנו בבירור כ"אופניים עם מנוע עזר", ובשלב מתקדם יותר תקודם הצעת חוק המחייבת חבישת קסדה ברכיבה על אופניים חשמליים בכל גיל וכל נסיעה. ההספק המרבי של המנוע החשמלי מוגבל כבעבר ל-250 וואט, והמהירות ל-25 קמ"ש. וכמובן, על האופניים לשאת צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזירי אור.