שתף קטע נבחר
 

אודי Q2 בנסיעת בכורה - הכסף ידבר

רכב הפנאי החדש של אודי הוא הקטן במשפחת Q הוותיקה ומצטרף לקטגוריה הצומחת ביותר בתעשיית הרכב. האם כשיגיע בסוף השנה יזכה להצלחה מובטחת? בדקנו אותו לראשונה

איפה נהגנו - ציריך, שוויץ

במה נהגנו - אודי Q2

מתחרות עיקריות - מיני קאנטרימן

מתי אצלנו - לקראת סוף 2016

כמה יעלה (משוער) - החל מ-200 אלף שקל

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בעד: איכות, התנהגות, מנוע-גיר

נגד: מחיר צפוי, עיצוב שמרני

 

בגדול: אודי Q2 מסמן כניסה מאוחרת יחסית של יצרניות היוקרה הגרמניות, המציעות זו מול זו סוללת רכבי פנאי בכל גודל (ובלבד שיהיה בינוני ומעלה), גם לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. נכנסת לא במקרה, שכן זו קטגוריית הרכב הצומחת ביותר כיום. כמו שתי מתחרותיה הגדולות, גם אודי יודעת אילו דגמים מזניקים את יצרניות היוקרה מעלה בנתוני המכירות. הזולים והקטנים שבהם, בעיקר. ואם כך, מה נכון יותר מלייצר רכב שיענה על כל הדרישות. גם פנאי, גם קומפקטי, גם זול יחסית לאחיו הגדולים. ועל עניין המחיר עוד נתעכב בהמשך.

 

 (הלל פוסק) (הלל פוסק)
(הלל פוסק)

 

מי אתה: ה-Q2 מבוסס - כן, גם הוא - על פלטפורמה MQB המודולארית של הקונצרן, שמציעה עצמה לכל מותגי הקבוצה ולמגוון רחב של דגמים כולל ה-A3, עימה הוא חולק רכיבים רבים. המידות קטנות יותר מגרסת הספורטבק 5 דלתות ה-Q2 קצר בכ-12 ס"מ (419 ס"מ), רחב בכסנטימטר (179.4 ס"מ) וכמובן גבוה ב-8.3 מ"מ (150.8 ס"מ) - כמתבקש ממי שמתיימר להיות רכב פנאי אופנתי. בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (כ-3.5 ס"מ פחות הספורטבק), אבל מציע מרחב פנים שיתאים לשני מבוגרים מאחור בקלות וגם שלושה צעירים יסתדרו במידה דומה.

 

 (הלל פוסק) (הלל פוסק)
(הלל פוסק)

 

עיצוב ותא נוסעים: ה-Q2 אינו מזוהה מבחינה עיצובית עם אחיו הגדולים יותר במשפחה. אין ספק בכך שמדובר באודי, אבל החרטום ובעיקר החלק האחורי המשתפל מטה, עם יחידות התאורה השונות והספוילר הקטן, נראים שונים. אודי ניסתה להעניק מראה חדש, מסוקס והרפתקני, אך לטעמי הצליחה בעיקר לייצר מכונית בעלת מראה שובב וצעיר יחסית לגישה השמרנית שלה. סבכה קדמית גדולה, פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור מדומים ומגני פלסטיק שחור סביב המרכב, מייצרים אשליית גובה נחוצה. האפשרות לבחירת הצבע בסביבת קורה C האחורית, מייצרת אשליה נוספת - של מרכב קופה ספורטיבי.

 

 

 

עיצוב הפנים מוכר מה-A3, והוא נקי יחסית ממתגים תודות למערכת השליטה MMI עם חוגת המגע. הקונסולה המרכזית פונה מעט לכיוון הנהג ולפתחי המיזוג עיצוב המזכיר צינור פליטה של מנוע סילון. מסך התצוגה הגדול ("8) בקצה העליון של הקונסולה ולוח המחוונים הדיגיטאלי שניתן להתאמת תצוגת נתונים נראים מצוין. האפשרות להתאמה אישית של חלק מצבעי הדיפון בתא הנוסעים, מאפשרים ליצור אווירה צעירה וקלילה שאינה אופיינית לדגמי המותג.

 

איכות החומרים כצפוי מאודי, טובה מאד בדרך כלל. ההבדל מרכבי פנאי זולים יותר, ניכר כאן לראשונה במלוא הדרו. מתגים, מנופים, הגה, מושבים ואפילו בורר ההילוכים, כולם מרגישים איכותיים ונראים כאלה. מצד שני, אפשר היה להשקיע קצת יותר בפלסטיק המכסה את הקונסולה הקדמית. במפתיע, תנוחת הנהיגה - דווקא ברכב פנאי - ניתנת לכיוון גובה מוגבל בלבד. גם מאחור נעים לשבת, שכן אזור הספסל מושקע והולם את תג המחיר. למרות 405 ליטר של נפח מוצהר בתא המטען, בפועל וא אינו יכול להכיל יותר ממזוודה גדולה אחת.

 

 

ציוד בטיחות: ציוד הבטיחות הבסיסי והאופציונלי עשיר מאד כנהוג באודי. החל משש כריות אוויר, דרך בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ואפשרות לנהיגה אוטונומית בפקקים עד מהירות 60 קמ"ש, בלימה אוטומטית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה לעירנות נהג ועצירה אוטומטית בטוחה אם האוחז בהגה אינו מגיב, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, ומערכת מצלמות היקפית ועוד.

 

מנוע ותיבת הילוכים: היצע מנועי הטורבו-בנזין של ה-Q2 כוללת 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 115 כ"ס או 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר המפיק 150 כ"ס ומצוידת גם במערכת הדממת צמד צילינדרים בעומס נמוך האמורה לצמצם את צריכת הדלק. המנוע הקטן יותר מוצע עד סוף השנה עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, ויקבל תיבת כפולת מצמד רק ב-2017. ה-1.4 משודך לתיבה כפולת-מצמד עם שבעה הילוכים, ובשני המקרים ההנעה היא לגלגלים הקדמיים.

 

בקרב הדיזלים שכרגע לפחות אינם רלוונטיים לישראל אך מאד מעניינים את האירופאים, יש 1.6 ליטר עם 116 כ"ס או 2.0 ליטר בשתי רמות הספק עם 150 כ"ס או 190 כ"ס. בעתיד צפויה גרסת טורבו-בנזין עם 2 ליטר של נפח ו-190 כ"ס, וסביר להניח ש-SQ2 ספורטיבית עם מעל 250 כ"ס. הנעה כפולה קבועה מוצעת כעת רק עם שני מנועי הדיזל הבכירים.


ה-Q2 שיגיע לישראל יציע, בתחילת הדרך לפחות, את מנוע ה-1.4 ליטר עם תיבה כפולת מצמד, ובנהיגת ההשקה עשה רושם מצוין. יחסי העברה מוצלחים, תגובת מנוע מהירה ותיבה כפולת-מצמד עם תוכנה מעודכנת שהפכה לכמעט נטולת שיהוקים, יצרו שילוב מרשים מאד. לבטח טוב מכל קומבינציה אחרת בשוק הנוכחי של רכבי פנאי קטנים. עם תאוצה מהירה מהמקום, יכולת עקיפה סבירה-פלוס תודות לזמינות כוח טובה (25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד) מאד נמוך ומהירות שיוט גבוהה קלילה.

 

 (הלל פוסק) (הלל פוסק)
(הלל פוסק)

 

מרשימה (עוד) יותר לטעמי היא היחידה הקטנה, בנפח ליטר בודד. היא פחות חזקה כמובן, חסרה בשר לעיתים ובעלת השהיית טורבו מובהקת יותר. היא גם מטרטרת באופן פחות נעים בסלד בינוני-פלוס בהילוכים נמוכים. אבל, למרות שנהגנו בה כשהיא משדכת לתיבה ידנית, מדובר בפלא קטן. כמעט כל הכוח שתרצו החל מ-2,500 סל"ד, שקט יחסי ותאוצות יותר מסבירות. בהחלט שווה להמתין לו, אם וכאשר אכן יגיע.

 

נוחות נסיעה ויכולת דינמית:

נתחיל בביקורת קלה. אודי מגדירים את יכולת ההיגוי של ה-Q2 "כמו בקארטינג". לא רק שאנשי השיווק של אודי גנבו זאת בלי שמץ של בושה ממיני, המשמעותית זריזה וחדה יותר, הם גם כנראה לא נהגו בקארטינג מעולם או לפחות כיוונו ללקוחות שלא עשו זאת. ה-Q2 זריז יחסית, מציע היגוי נאות ושליטה יחסית בתנועות גוף, אבל הוא אינו זריז וחד.

 

מערך המתלים (כמו גם הגה, תגובת מנוע וגיר) הניתן להתאמה בחלק מהגרסאות, מציע מרחב פעולה רחב למדי בין "נוחות" הרך למדי (ורך מדי לעיתים) ל"דינמי" והוא נוקשה מדי ברוב המקרים, בעיקר עם חישוקים אופציונליים גדולים. כאשר אין אפשרות כיול, מציעה ה-Q2 נוחות וחדות היגוי ברמה סבירה. לא יותר מכך. סוג הכביש בו ה-Q2 הקטן יחסית מתבלט לטובה, הוא דווקא זה שרכב קטן, גבוהה עם בסיס גלגלים קצר יחסית, אמור להרגיש שלא בנוח. בכבישים כפריים סלולים מצוין, עם רדיוסים משתנים, פניות עיוורות לצד מדרון ורוחב אספלט מצומצם, ה-Q2 הרגיש בטוח מאד בעצמו, ללא קשר לגרסה בה נהגנו. עם שליטה טובה בתנועות גוף, יכולת בלימה ראויה ובעיקר תחושת ביטחון גבוהה.


שווה אזכור:
 כמו ב-Q3, גם האח הקטן צפוי לזכות בשנה-וחצי של חסד שיווקי, ללא מתחרים ישירים באמת. לפחות לא אלה שנחשבים כמו מרצדס וב.מ.וו, שללא ספק מכינים בקדחתנות את התשובות שלהם. את הזמן הזה תנסה אודי לנצל כדי למכור עד כמה שניתן. לפי הערכות, היא גם תמכור כל מה שתהיה מסוגלת לייצר במפעל באינגולשטאט. גם צ'מפיון בעמדה דומה, אלא שהיא אינה היצרנית ותוכל למכור כל מה שתצליח לקבל מאודי. ב-2017 אלה צפויים להיות כמה מאות.

 

סיכום: אודי Q2 מושק בתזמון מעולה עבור היצרנית, ומגיע בתזמון מצוין עבור היבואנית. רכב הפנאי הקטן לא רק רוכב כרגע על גל עצום של פופולריות בקטגוריית הפנאי, אלא גם נהנה ממעמד של בודד במערכה. כמוצר הוא בהחלט ראוי, אם לא למעלה מכך. למרות שיש פה ושם פספוסים קלים, החבילה מעניינת ואטרקטיבית. אבל בסיכום, זו שאלה של מחיר.

 

באירופה הוא מתומחר כמעט זהה ל-A3 ספורטבק מקבילה ביחידת ההנעה ובאבזור. בישראל זה אומר סביב ה-180 אלף שקל, אלא באודי מכוונים גבוה יותר, באזור ה-200 אלף. ואלה 20-30 אלף שקלים שיהיו ההבדל בין הצלחה היסטורית והיסטרית למכירה נאה. כך או אחרת, אם תגיע בעתיד גרסה זולה יותר עם מנוע ליטר ותיבה אוטומטית, ה-Q2 בהחלט עשוי להפוך לאחת ההצלחות המרשימות של שוק הרכב המקומי. ובצדק.

 


אודי Q2

אודי Q2
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,395 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 7 הילוכים
אורך 419.1 ס"מ
רוחב 179.4 ס"מ
גובה 150.8 ס"מ
בסיס גלגלים 260.1 ס"מ
משקל 1,355 ק"ג
נפח תא מטען 405 ליטר
100-0 קמ"ש 8.5 שניות
מהירות מרבית 212 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 119 גרם לק"מ
כריות אוויר 6 כריות אוויר

 

הכתב היה אורח חברת אודי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים