איזיג'ט בוחנת פתיחת קו לברצלונה
חברת התעופה איזיג'ט אינה צופה כל פגיעה בפעילות שלה בישראל ואף שוקלת להוסיף יעדים בין ישראל לאירופה. בין היתר נבדקת הפעלת טיסות לברצלונה. המנהל המסחרי: "אנחנו חברת התעופה עם הצמיחה הגדולה בישראל"
"אין שום סיכוי שהפעילות שלנו בישראל תיפגע". כך אמר אתמול (ג') ניל סלאבן, המנהל המסחרי של חברת איזיג'ט בבריטניה ובקווים לישראל, במהלך ביקור שלו בישראל. את הדברים אמר בעקבות החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי. בימים אלה בוחנת החברה הוספת קווים חדשים מישראל לאירופה, כאשר אחד מהנבדקים הוא ברצלונה, הנחשב לאחד מיעדי החופשה הפופולריים ביותר בקרב ישראלים.
ההחלטת ההתנתקות הדרמטית בלונדון, שם נמצא גם בסיס האם של החברה (בשדה התעופה לוטון) הציבה בפני החברה שתי אפשרויות. האחת - לפעול עם ממשלת בריטניה על מנת לשמור על זכויות הטיס של החברה. השנייה היא להקים חברה אירופית שתקבל רישיון הפעלה ובכך תשמר את כל הזכויות שיש לה כיום. לדבריו, מדובר בצעד פורמלי בלבד.
סלאבן הוסיף ואמר כי ישראל היא יעד חשוב של החברה והיא מתכוונת להמשיך ולפתח אותו. "מאז שהתחלנו לטוס לישראל אנחנו חברת התעופה עם הצמיחה הגדולה ביותר בישראל. אנחנו מפעילים טיסות לתשעה יעדים באירופה ובאנגליה, ויש לנו כוונה להמשיך להתרחב. כיום יש לנו באירופה 27 בסיסים ואנחנו בוחנים יעדים חדשים לטיסה מישראל". עם זאת, סלאבן לא התחייב כי ברצלונה אכן תהיה היעד הבא אליו תפעיל החברה טיסות ישירות מישראל.
ביקורת על טרמינל 1
במחצית הראשונה של שנת 2016 הטיסה איזיג'ט בקווים מישראל לאירופה יותר מ-350 אלף נוסעים והציגה גידול של כ-17%. בשנת 2015 הטיסה בין ישראל לאירופה 635 אלף נוסעים, גידול של 21 אחוזים בהשוואה לשנת 2014.
סלאבן, שהגיע לישראל לפגישות עם אנשי רשות שדות התעופה וגורמים נוספים, אמר כי היה רוצה לראות את טרמינל 1 בנתב"ג - ממנו פועלות טיסות החברה - ככזה שממנו ימריאו גם הטיסות ולא רק בטרמינל לביצוע הבידוק לטיסה. "מבחינת הצרכנים, זה יהיה נוח יותר אם ייפתחו חנויות דיוטי פרי גם בטרמיניל הזה והם לא יצטרכו לעבור בין שני טרמינלים", אמר.
חברת איזיג'ט החלה לטוס לפני כשש שנים בין תל אביב ונמל התעופה לוטון שבלונדון. מאז הוסיפה קווים לברלין, פריז, ז'נבה, בזל, רומא, מילאנו, מנצ'סטר, נמל התעופה גטוויק ואמסטרדם.