מארינה: "מוזיקה היא כבר לא הכל בחיים"
לאולפן ynet הגיעה מארינה מקסימיליאן מלווה בבתה התינוקת ליצ'י. "היא ממתיקה את החיים, המוזיקה קיבלה פרופורציה", הסבירה מי שבעצמה נולדה מחדש, כשלמדה לשיר מאפס בעקבות שחיקה במיתרי הקול. באלבומה החדש בעברית, שנוצר אף הוא עם בן הזוג גיא מנטש, היא מצאה את התרופה. צפו בראיון ובביצועים באולפן
שלוש שנים מפרידות בין אלבומה הבכור של מארינה מקסימליאן לאלבומה החדש, ולא מעט עבר עליה בזמן שחלף. זוגיות עם המוזיקאי גיא מנטש מהצמד גיא ויהל, מחלה במיתרי הקול שהכריחה אותה ללמוד לשיר מחדש וכמובן - תינוקת חדשה עם שם טרופי במיוחד שנכנסה לחייה, וגם לאחורי הקלעים של אולפן ynet.
עוד באולפן המוזיקה של ynet:
אסף אבידן: "בישראל יש יותר מה להוכיח"
ריטה: "הייתי רוצה להיות אנונימית, עד לרגע העלייה לבמה"
סרנגה: "בתחילת הדרך שרתי באמבטיה"
"היא באה איתי, הבאתי אותה כדי שתצטרף לחיים שלי, אז צריך רק לשמור שהיא לא תהיה במקומות רועשים מדי והיא ממתיקה כל רגע בחיים", מסבירה בלומין את הסידור החדש שהגיע עם האמהות. "לפני שליצ'י הופיעה המוזיקה הייתה הכל בחיי. מצד אחד זו הייתה מסירות וטוטאליות ומצד שני אני חושבת שזה גם חלק מהדבר שהביא את המצוקה הקולית שלי. הכל היה מאוד מאוד קיצוני וישב על הכתפיים של המיתרים. אם הייתי קמה בבוקר עם כחכוך בגרון - כל עולמי נפל עליי. היום טבעי לי לשיר, אני אוהבת לעשות את זה אבל זה לא הכל. אני שמחה לומר שאני מרגישה שהמוזיקה קיבלה את הפרופורציה היפה שלה".
אותה מצוקה קולית שמתארת מקסימילאן, 'שחיקת מיתרי הקול' בעגה הרפואית, הביאה אותה לקחת שנת שבתון, במהלכה מיעטה להופיע והתמודדה עם סימני שאלה גדולים סביב המקצוע שליווה אותה מילדות. "לא ידעתי לאן זה יתפתח", היא נזכרת "לא הבנתי מה החיים רומזים לי ועד כמה - ממש סיגלתי לעצמי הרגלים חדשים".
תקופת המנוחה מן הבמה אפשרה לה גם להתמסר להקלטת אלבומה החדש "ארמונות עשן", הראשון בשפה העברית, שעל הפקתו המוזיקלית הופקדו בן זוגה גיא ובן זוגו המקצועי, יהל. "האלבום הזה יצא מתוך הבית", היא נזכרת, "יצרתי את האלבום עם הבן אדם הכי קרוב אליי ועם יהל, שגם הוא הפך למשפחה. זה מאוד מיוחד לראות אותם עובדים. הם שותפים כבר המון שנים, בחיים, בעסק וביצירה ויש ביניהם הרבה מאוד כבוד. המוזיקה שלהם עדכנית, עם הפנים קדימה, והרגשתי בטוחה להתבטא שם. זה לא מובן מאליו - אני רגילה לכתוב ממש לבד".
עבודה עם בן הזוג יכולה להיות דבר הרמוני ומדויק, אך גם מתוח, במיוחד כשאחד מבני הזוג נמצא בתקופת הסתגלות לא פשוטה למצב חדש. "הריבים בינינו היו בעיקר כי הייתי בתקופה קצת קשה. גם עם ההקלטות באולפן אני עוד טרייה יחסית אחרי אלבום אחד לעומת ותק ארוך שנים של הופעות. שם הייתי קצת יותר נבוכה ומתכווצת. בשורה התחתונה - להם היה יותר קשה מאשר לי".
רגע לפני שהיא ביצעה באולפן את הסינגלים "1990" ו-"אפס סבלנות", הסבירה מארינה למה האלבום החדש מציג גרסה שונה שלה, אולי מופנמת יותר, מזו הממזרית לה הרגילה אותנו. "עברה עליי תקופה מסוימת והמוזיקה בעצם היוותה עבורי תרופה. לא יכולתי ולא רציתי להסתיר את מה שעבר עליי".
בימוי: גידי ישראלי | צלמים: אלי סגל, יוגב אטיאס ורובי שביט | הפקה: ערן רחמני והדר ספורמס | עריכת תוכן: ענת טייכר | סאונד: אורן כהן | איפור: עדיה שיפמן | ניהול טכני: אופיר גונן ועידן ארבל | עריכת וידאו: אמיר סולומון ודפנה פלד