שתף קטע נבחר
 

האוצר מקדם קרן פיצויים לנהגי מוניות כדי לזרז כניסת אובר איקס

אובר מנסה כבר כשנה לקדם השירות שיאפשר לכל נהג להסיע אנשים בתשלום, אבל משרד התחבורה חוסם את המהלך בלחץ נהגי המוניות. בתגובה האוצר מקדם קרן פיצוי לנהגים, שתמומן מהנסיעות במיזם

משרד האוצר מקדם פתרון של הקמת קרן פיצויים עבור נהגי המוניות לקראת אפשרות של החלת שירותי אובר איקס בישראל. אובר איקס הוא שירות של תחבורה שיתופית שבאמצעותו יכול כל בעל רישיון רכב להיות נהג מונית לכמה רגעים ולהסיע אנשים ברחבי העיר בתעריף שיקבע בין מזמין השירות לבעל הרכב.

 

כתבות נוספות בנושא אובר :

הפקידים תומכים במיזם של אובר, השרים נגד

אובר השיקה שירות אופנועי–מוניות בבנגקוק

 

עד היום שירות זה היה אסור בישראל בעיקר בשל התנגדות שר התחבורה ישראל כץ שטען שהצפת השוק במוניות בנוסח אובר איקס עלולה לגרום נזק לבעלי המוניות הקיימים ששילמו 240 אלף שקל עבור מספר ירוק (רישיון להפעלת רכב ציבורי). לטענת כץ, אובר איקס הוא שירות שמאפשר לנהגים שמשמשים כנהגי מוניות מזדמנים להנות מתנאי הפעלה לא שוויוניים.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

 

הקמת הקרן אמורה להתאפשר בזכות עמלה בגובה 10% מכל תשלום על נסיעה במסגרת אובר איקס. מהלך דומה נעשה במקסיקו ובאוסטרליה. ראש אגף תקציבים באוצר אמיר לוי התייחס אתמול לנושא ואמר כי "אובר איקס יקרה בסופו של דבר. ראש הממשלה ושר האוצר תומכים וצריך למצוא פתרון לנהגי המוניות".

 

הפעלת אובר איקס הביאה לעימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לכץ בינואר האחרון כשנתניהו שאל את שר התחבורה בישיבת ממשלה מדוע הוא לא מאפשר את כניסת אובר איקס. כץ השיב כי "עכשיו נזכרת לדבר על תחרות? תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לכל אזרחי ישראל".

 

משרד התחבורה סירב להתייחס לנושא, אך בסביבת כץ אמרו שאם ימצא פתרון לבעלי המוניות יתכן שניתן יהיה לקדם את המהלך במהרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים