שתף קטע נבחר

נטוויז'ן ברוסית: צורפה לחברה בלי שהסכימה

לנה קיבלה שיחה מנציגת "תמיכה טכנית" שהתקשרה לסייע לה בתקלות אינטרנט. למרות שהדגישה שהיא לקוחת נטוויז'ן רק בשיחות לחו"ל ולא באינטרנט, קיבלה בתום השיחה סמס: "ברוכה הבאה לנטוויז'ן" ולצידה - הודעת חיוב. נטוויז'ן: "שיחה לא תקינה"

בשירות המכירות של נטוויז'ן ברוסית מצאו דרך מקורית לצרף לקוחות לחברה: הם התקשרו ללנה שהיא כבר לקוחת החברה בשיחות לחו"ל ובדקו מטוב ליבם אם יש לה תקלות באינטרנט. באופן זה עדכנו את הפרטים שלה במערכת כלקוחה חדשה בשירות האינטרנט של החברה, ללא הסכמתה. 

 

נטוויז'ן לא סיפקה שירות אבל גבתה 9 חודשים

החשבון של סבא וסבתא בנטוויז'ן התנפח

 

"ביום ראשון בצהריים קיבלתי שיחת טלפון מ'מוקד תמיכה טכנית'", מספרת לנה. "בחורה דוברת רוסית ביקשה לבדוק אם חוויתי תקלות אינטרנט בשבוע אחרון. הסברתי לה שאני גולשת באינטרנט באמצעות תשתית של HOT וספק בזק בינלאומי ולא חוויתי שום תקלות אך יש לי בעיה ברשת האלחוטית, לא קולטים אותה בכל חדרי הבית. היא אמרה שתבדוק את זה, פתחה תקלה והוסיפה שייקח יומיים לתקן את הבעיה.

 

"בשלב מסוים בשיחה היא אמרה לי שהיא מנטוויז'ן והבהרתי לה שאני לקוחת נטוויז'ן בשיחות לחו"ל, אך לא באינטרנט. שאלתי אותה כמה פעמים למה התקשרה אלי אם אני גולשת עם ספק אחר והיא השיבה שזה לא משנה, כי שום דבר לא משתנה והכל נשאר כפי שהוא, היא רק התקשרה לעזור". 

 

"בטחתי בהם, הם ידעו את הפרטים שלי"

בשם הנדיבות והעזרה, הנציגה ביקשה מלנה מספר ת.ז והיא והמנהל שלה וידאו שפרטיה, הרשומים בחברה, נכונים. "אני מופיעה להם במערכת בשם נעוריי והם ידעו את כל הפרטים. ביקשו ממני 4 ספרות אחרונות של כרטיס האשראי בלבד".

 

בשלב הזה לא חשדת?

 

"לא ואני בדרך כלל לא מסכימה לשום הצעה של סוכני מכירות בטלפון והם הצליחו לעבוד עלי. בטחתי בהם כי אני במילא בנטוויז'ן רק לא בספק אינטרנט והדגשתי את זה. לא אישרתי שום הצטרפות. אני מודה שנפלתי בפח די שקוף".

 

"רוצה להזהיר אחרים - יתכן שזו שיטה"

למחרת, לנה קיבלה הודעת סמס לנייד ובה ברכות על הצטרפותה לנטוויז'ן. במקביל נשלח אליה למייל הסכם התקשרות "עם כתובת ושם משפחה לא נכונים", היא מספרת. "הם פשוט השתמשו בפרטים שלי ובצורה שקרית צירפו אותי לשירות ספק אינטרנט תמורת 40 שקלים לחודש. כמובן שהתקשרתי לשם והתלוננתי. ביטלו את הכל לבקשתי. נציגה בשם לינוי מקשרי לקוחות אמרה שמי שהתקשר אלי אתמול לא טיפל בי בצורה איכותית והיא תדאג שהנושא יטופל.

 

"אני רוצה לוודא שאכן הכל בוטל וכן להזהיר אחרים - כי ייתכן מאוד שזאת שיטה. ייתכן שנציגים במוקד ברוסית מתקשרים לאנשים ומנסים את מזלם. אני פשוט בהלם כיוון שלא ציפיתי מחברה כזו להתנהגות חסרת מוסר הגובלת בתרמית וחשוב שאנשים יידעו על כך. אולי אחרים צורפו לנטוויז'ן כך ללא ידיעתם ומשלמים עכשיו כפול על ספק".

 

מנטוויז'ן (סלקום) נמסר בתגובה: "מדובר בשיחה לא תקינה שמטופלת בנפרד, חשוב להדגיש שהשירות בוטל מיידית והלקוחה מעולם לא חוייבה בגינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים