טויוטה קורולה במבחן ראשון – מגינה על התואר
מלכת המכירות של קטגוריית המשפחתיות עברה רענון ומציעה כעת גם חבילת בטיחות מתקדמת. בדקנו האם זה יסייע לה לשמור על מעמדה
יובל שנים ויותר מ-44 מיליון מכוניות שיוצרו מאז הושקה לראשונה, נחת בישראל הדור ה-11 והמעודכן של טויוטה קורולה – המכונית הנמכרת ביותר בעולם והמשפחתית הנמכרת ביותר אצלנו כבר ארבע שנים. מבחינת היבואנית היא מגיעה בדיוק בזמן, שכן בשנים האחרונות נרשם מעבר לקוחות מהקטגוריה הקלאסית, זו ששלטה בעבר ביד רמה בשוק המקומי, לרכבי פנאי. בנוסף, השוק המוסדי וציי הרכב הגדולים, אליהם בעיקר פונות המתמודדות בקטגוריה מאבדים כוח לעומת השוק הפרטי שגדל.
לקחנו את הקורולה המעודכנת למבחן ראשון, בכדי לבדוק כיצד היא מתמודדת עם השינויים הסביבתיים והאם תצליח לשמור על מעמדה.
מתחרות: סקודה אוקטביה, יונדאי אלנטרה, מאזדה 3
מחיר (גרסת בסיס): 132 אלף שקל (129 אלף שקל)
טוב:
בסדר: ביצועים, צריכת דלק
טעון שיפור: נוחות, מחיר
ציון:
איך נראית
נדמה כי הקורולה האחרונה, היא הראשונה בשושלת עם השקעה של ממש בעיצוב החיצוני. עד כמה העדכון מוצלח תשפטו אתם, אבל אין ויכוח על כך שהיא מרשימה מבעבר, עם חרטום מחודד יותר בעל יחידות תאורה משולבות-לד, חדות וצרות יותר, סבכה שונה, פגוש קדמי עם פתחי אוורור מוגדלים ופנסי לד אחוריים.
השינויים בתא הנוסעים כוללים מסך תצוגת נתונים (בגודל "4.2) בלוח המחוונים, עיצוב וגימור שונה לקונסולה המרכזית, למתגי בקרת האקלים וידית ההילוכים, יחד עם פתחי מיזוג עגולים שונים בפינות הדש בורד. הפלסטיק איכותי בדרך כלל, ושילוב הצבעים – שחור-קרם - ברכב המבחן נראה מצוין, אם כי יש להניח שיהיה פחות עמיד מריפוד כהה בפני כתמי לכלוך. יש מסך מגע גדול יותר ("7 לעומת "6.1) ומרשים, אך תפעולו באמצעות מתגי מגע מסורבל.
המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירים, אך טווח כיוון ההגה למרחק - מוגבל. בנוסף מציעה הקורולה תאי אחסון שימושיים (כולל תא למשקפיים). בסיס גלגלים נדיב (270 ס"מ) ורצפה שטוחה מאפשרים מאחור מרחב מחייה מצוין, מהגדולים בקטגוריה, אך בולטים בהיעדרם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור. תא המטען מציע נפח סביר (452 ליטר) אך הוא סובל מפתח צר יחסית.
רשימת אבזור הנוחות נותרה ללא שינוי; גרסת הבסיס SUN (ב-129 אלף שקל) כוללת מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט ושבע כריות אוויר. חבילת הבטיחות המקורית מתקדמת מבעבר, וכוללת כיום לא רק התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אורות נמוכים לגבוהים), אלא גם בלימה אוטונומית במצבי חירום (בין 10 ל-80 קמ"ש). למעשה, הקורולה היא ראשונה בקטגוריה להציע מערכת בטיחות מקורית אקטיבית כסטנדרט בכל הגרסאות. גרסת GLI (ב-132 אלף שקל) כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "16 קלים.
בהקשר זה ראוי לציין כי במהלך המבחן ולאחר חניה ארוכה בשמש, הפסיקה לפעול מערכת הבטיחות (והזהירה מכך על ידי נורה בלוח השעוניםפ), אך חזרה לתקינות לאחר כ-10 דקות. לדברי היבואנית, הסיבה להפסקת פעילות לפרק זמן קצר נעוצה ב"איפוס" חיישנים לאחר ש"סונוורו" מהשמש. כדאי לזכור זאת.
איך נוסעת
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי; 1.6 ליטר, 132 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. לטעמנו, חבל שטויוטה לא בחרו להשתמש במנוע ה-1.2 המוגדש והמודרני יותר שקיים באוריס, אשר מציע ביצועים עדיפים, חסכוני יותר בצריכת הדלק ובזיהום. ביצועי הקורולה נותרו כך טובים יחסית, בעיקר בזכות תיבת הילוכים שמגיבה במהירות, שומרת את המנוע כל הזמן ברצועת הכוח היעילה, מאפשרת כך תאוצות ביניים טובות ומורידה הילוכים בהאטה המסייע לבלימת מנוע, בעיקר במצב "ספורט" המחדד עוד יותר את תגובותיה.
טויוטה טוענת שמתלי הקורולה וההגה כוילו מחדש, אבל נוחות הנסיעה נותרה סבירה בלבד, נחותה בהשוואה למתחרות בעיקר במהירות נמוכה. היכולת הדינמית טובה יחסית, עם התנהגות בטוחה וצפויה. ההגה לעומת זאת מרגיש מעורפל ונטול תקשורת, גם אם עבר שיפור קל מהדגם הקודם. היא אינה משנה כיוון ומנהנה לנהיגה כמו מאזדה 3, ואינה מספקת את היציבות של סקודה אוקטביה למשל.
השיפור המשמעותי בתא הנוסעים מתבטא בבידוד רעשי רוח ודרך. בין היתר בזכות תיבת הילוכים שמאפשרת סל"ד נמוך בשיוט (110 קמ"ש ב-2,100 סל"ד). צריכת דלק הייתה סבירה, 11.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
איך בסוף
הקורולה החדשה טובה מקודמתה בעיקר בזכות תא נוסעים שמרגיש איכותי ומציע אבזור עשיר יותר, יחד עם שיפור קל באיכות הנסיעה ובידוד הרעשים. בעיקר זו מערכת הבטיחות חשובה וייחודית בקטגוריה המעניקה לה יתרון חשוב מול מתחרותיה בהגנה על התואר. מאידך, נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש אינן משתוות לטובות בקטגוריה, וצריכת הדלק סבירה בלבד.
אלא שכאמור, הקורולה אינה מתמודדת עוד רק מול משפחתיות כמוה. מול היצע רכבי הפנאי הגדל והולך, המביאים עמם שימושיות עדיפה, מראה מושך יותר, יכולות דינמיות לא נחותות משמעותית ואפילו מערכות בטיחות מתקדמות. לכן צפויים חייה של הקורולה המשופרת, דווקא להיות קשים מבעבר, בעיקר לאור פער מחיר שהצטמצם לאלפי שקלים בלבד מהג'יפונים הפופולאריים.
מנוע | 4 צילינדרים |
נפח / סוג דלק | 1,598 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 132 כ"ס ב-6,400 סל"ד |
מומנט מרבי | 16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / רציפה |
אורך | 462 ס"מ |
רוחב | 177.5 ס"מ |
גובה | 146.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 270 ס"מ |
משקל | 1,205 ק"ג |
נפח תא מטען | 452 ליטר |
100-0 קמ"ש | 11.1 שניות |
מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 17.9 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 129 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 4 מתוך 15 |
מחיר רכב מבחן (בסיס) | 132 אלף שקל (129 אלף שקל) |
כריות אוויר | 7 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 5 כוכבים |