דירוג יפעת: בלימה בפרסום נדל"ן למגורים
יפעת בקרת פרסום מפרסמת את דירוג ענף הפרסום למחצית הראשונה של 2016. איפה נרשם זינוק של 91%? איזה מותג חתך רבע מהתקציב? והאם הבלימה בענף הדיור תתורגם גם למצב במשק? צפו ברשימה
הסלולר עושה קאמבק וענף הנדל"ן למגורים נעדר מהפסקת הפרסומות. יפעת בקרת פרסום מפרסמת את דירוג ענף הפרסום למחצית הראשונה של 2016 ומצביעה, ביון היתר, על גידול בתרבות הצריכה הדיגיטלית וצימצום תקציבים בחברות המזון.
הסלולר: עלייה של כ-91% בהשקעה לפרסום
קטגוריית הסלולר כמעט הכפילה את ההוצאה שלה לפרסום בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת בעקבות הגידול בתקציבי הפרסום של המפעילים הסלולרים ומכשירי הקצה. פרטנר, שנפרדה במהלך מתוקשר מאורנג', נמצאת במקום הראשון בקטגוריה עם השקעה של כ-9.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי תחת הקמפיין " PARTNER - חיים מחוברים". במקום השני פלאפון עם השקעה של כ-8.4 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי ובמקום השלישי סמסונג ישראל עם השקעה של כ-7.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לאו ברנט. נתי יעקובי: "ההשקה של פרטנר כמותג עצמאי הציתה את קטגוריית הסלולר, שמעצבת מחדש את יחסי הכוחות בתוכה, על רקע מינוי מנכ"ל חדש לפלאפון והעמקת פעילות סלקום בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית".
פריחה בקטגוריית האינטרנט
פרסום שירותי האינטרנט עלה במהלך המחצית החולפת בכ-34% בהלימה לצריכת האינטרנט הגוברת. הקטגוריה מורכבת מחברות שמספקות שירותים אינטרנטים. החל מ-ISP'S ועד לחברות להשוואות מחירים וקמעונאות אונליין. לדוגמא, קמפיין קידום האתר החדש NEXT של קבוצת שופרסל.
עשרות מיליונים בתקציבי הפרסום של רשתות השיווק
ענף רשתות השיווק מוביל את טבלת ההשקעה בפרסום. המפרסמת המובילה גם השנה היא רשת סופר-פארם עם תקציב פרסום של כ-35.8 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. במקום השני בקטגוריה נמצא המשביר לצרכן עם השקעה של כ-22 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום מקאן תל אביב, עם הקמפיין "מותגים חו''ל - המחיר משביר", בהובלת איילת זורר. קבוצת שופרסל חותמת את השלישה הראשונה עם קמפיין "שופרסל - מסיבת מועדון" באמצעות גיתם BBDO.
סופר פארם חתכה רבע מהתקציב
קבוצת בזק הגדילה את תקציב הפרסום שלה בכ-49% והוציאה כ-60 מיליוני שקלים במהלך המחצית הראשונה של 2016. באותה התקופה, סופר פארם השקיעה כ-46.8 מיליון - ירידה של כ-25% לעומת 2015. החברה המרכזית למשקאות קיצצה גם היא כ-33% לעומת המחצית המקבילה. בנק לאומי ממוקמת במקום ה-12 בטבלה, עם השקעה של 24.5 מיליון שקלים - עלייה של כ-30% לעומת שנה שעברה.
למרות הקיצוצים של סופר פארם היא שומרת על המקום הראשון בטבלת המותגים, המשביר לצרכן מזנקת למקום השני עם עלייה של 57% וחברת הכבלים, הוט, שמה דגש חזק ומגדילה את ההשקעה עם תוספת של 29%, ביניהם כ-16 מיליון שקלים בקמפיין בכיכובו של רונאלדו כריסטיאנו.
בניגוד למצב במשק: פרסום הנדל"ן למגורים עומד במקום
אחרי צמיחה של 32% בפרסום פרויקטים למגורים בשנת 2015, במחצית הראשונה של שנת 2016 נרשמת עמידה במקום. במקום הראשון בקטגוריה נמצא קנדה ישראל עם השקעה של כ-4.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום LEAD עם הקמפיין " קנדה ישראל - DA VINCI TEL AVIV". במקום השני קבוצת אלדד פרי עם השקעה של כ-4.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפירסום גיתם. ובמקום השלישי אפריקה ישראל עם השקעה של כ-3.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום PARAZAR.
בניגוד לתחום הדיור, קטגוריית הבנקים רושמת עלייה של כ-21% בהשקעה לפרסום במהלך המחצית הראשונה. בנק לאומי מוביל את הרשימה עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיין "בנק לאומי למשכנתאות - מזג אוויר לא תוכלו לתכנן". מיד אחריו, במקום השני, בנק הפועלים עם השקעה של כ-18.8 מיליון שקלים ובמקום השלישי בנק מזרחי טפחות עם השקעה של כ-8.7 מיליון שקלים.
בזכות AIG: ראובני פרידן ברביעייה הפותחת
משרד הפרסום הגדול במדינה מקאן מוביל את טבלת המשרדים עם הוצאה ריאלית של כ-202 מיליון שקלים. אדלר חומסקי תופס את המקום השני עם גידול של כ-9% בזכות קמפיין למחסני חשמל עם אלי פיניש וקמפיינים של מפעל הפיס. באומן בר ריבנאי נמצא במקום השלישי עם ירידה ש כ-8% בגלל צמצום בהיקפי הפרסום של סופר פארם ויוניליוור. עם זאת, באומן בולט עם פרסומת לביטוח ישיר (אבי קישטה), לטורנדו LEGEND, ועוד
כמו כן, ראובני פרידן עולה לראשונה בתולדותיו למקום הרביעי בטבלת משרדי הפרסום עם גידול של כ-11%, בעיקר בזכות תקציב AIG. פרסום אברהם עולה למקום ה-14, מגלם את הגידול החד ביותר בטבלת 20 המשרדים המובילים ובולט עם הקמפיין ל-WOBI תחת הסלוגן "אהבה זה מסובך, אבל ביטוח - פשוט".
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "דירוגי הפרסום של המחצית הראשונה ממחישים את הגידול בתרבות הצריכה הדיגיטלית ואת העובדה שמפעילי הסלולר חזרו לפרסם. הזינוק בהוצאה לפרסום של דירות למגורים נבלם, חברות המזון הגדולות מצמצמות תקציבים והבנקים, שנמצאים בתהליכי התייעלות, ממשיכים לפרסם בסכומי כסף גדולים במטרה לשכנע את לקוחותיהם לבצע את הפעולות בדיגיטל".