האוטובוס של מי מאחר יותר?
אחרי שנתיים משרד התחבורה חזר לבצע בקרה על חברות התחבורה הציבורית. בצמרת רמת השירות נמצאת המטרונית בחיפה ואגד. בתחתית נמצאות דן וג'י־בי טורס
הדוח בוחן את השירות שמקבלים מיליוני ישראלים המשתמשים בתחבורה הציבורית בקביעות והוא בוצע במחצית השנייה של 2015. מהדו"ח עולה כי עיקר הבעיות היו איחורים (6 דקות ומעלה), אי־עצירה בתחנות ואי־ביצוע נסיעות מתוכננות. עוד בעיות היו היעדר מפות נסיעה, וליקויים בתחנות ובניקיון האוטובוסים. החברות הפרטיות קיבלו ציונים שונים גם בהתאם לאזורים בהם הן פועלות, שחושפים פערים גדולים ברמת השירות. כך, למשל, אצל אגד תעבורה נמצאו בעיות משמעותיות בפעילות באזור אלעד, צפון הנגב ואשדוד, ומנגד שיעור תלונות נמוך לאשכולות נתניה ושפירים־ת"א.
באופן מפתיע דווקא חברת התחבורה הציבורית גלים, מהקטנות בארץ הפעילה רק באזור רהט, דורגה ראשונה. אחרי גלים דורגה דן צפון, מפעילת המטרונית במפרץ חיפה. בניגוד לשאר החברות, זו נהנית מתשתית שברובה היא משתמשת יחידה, ולכן חסינה יחסית להפרעות תנועה. אחריהן דורגה אגד, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בארץ. למרות הפריסה הארצית והיותה גדולה פי 3 מהבאות אחריה, דן וקווים, היא השיגה ציון גבוה בהרבה לעומת תקופות בקרה קודמות.
בתחתית הטבלה דורגו ג'י־בי טורס, שפועלת באזור נצרת; ודן, הפעילה באזור גוש דן. מהחברה נמסר כי "דן לא פועלת בתנאים זהים לאזורים אחרים. מטרופולין דן הוא העמוס ביותר, ובשנה האחרונה נוספו לו עומסים קיצוניים בעקבות פרויקט הרכבת הקלה. דן נלחמת לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית ותומכת בחזונו של שר התחבורה. אילו הייתה אכיפה משמעותית לנתיבי תחבורה ציבורית התוצאות היו שונות לחלוטין. בנוסף, יש מחסור כרוני בנהגים, ובגוש דן המצוקה גדולה יותר". חברת ג'י־בי טורס העדיפה שלא להגיב.
להלן הטבלה המלאה (אחוז ממצאים לא תקינים):
1. גלים (0.90)
2. דן צפון (1.05)
3. אגד (1.16)
4. שא.מ (1.43)
5. מטרודן (1.51)
6. מטרופולין (1.57)
7. סופרבוס (1.58)
8. אפיקים (1.64)
9. קווים (1.66)
10. אגד תעבורה (1.72)
11. נתיב אקספרס (1.82)
12. מ.א גולן (1.89)
13. דן (2.44)
14. ג'י־בי טורס (2.69)