אוטובוס העתיד של מרצדס - מדויק מנהג אנושי
מרצדס חושפת את אוטובוס העתיד בו לנהג תהיה אפשרות לוותר על האחיזה בהגה. נסיעת מבחן בתנאי אמת הסתיימה בהצלחה מסחררת
מרצדס חושפת אוטובוס עתידני, עם יכולת נהיגה אוטונומית בנסיעה עירונית. נסיעת מבחן ראשונה במערך תחבורה ציבורית עירונית נערכה לאחרונה בקו מהיר מהארוכים באירופה, המסיע בכל יום כ-120 אלף נוסעים בין שדה התעופה סכיפהול שליד אמסטרדם, והעיר הארלם. לאורך כ-20 ק"מ נסע האוטובוס באופן עצמאי, עצר ב-11 תחנות, העלה והוריד נוסעים, ציית ל-22 רמזורים וביצע כמה פניות הדוקות במיוחד, כשהנהג רק מפקח על הפעולה.
מערכת הנהיגה האוטונומית באוטובוס מבוססת חלקית על זו שכבר הוצגה במשאית האוטונומית שחשפה היצרנית לפני כשנתיים. בניגוד למערכת שתוכננה בעיקר עבור כבישים בינעירוניים במטרה להפחית סכנה של עייפות נהג, זו שבאוטובוס חדשנית בכך שהיא מיועדת לנסיעה בתנועה עירונית צפופה ומורכבת משמעותית, כולל איסוף נוסעים. המערכת משתמשת בנתונים הנאספים מחיישנים הסורקים את הדרך עד למרחק של 200 מטרים לפנים, מערכת ניווט לוויינית ו-14 מצלמות היקפיות המאפשרים להרכיב "תמונת-סביבה" רלוונטית.
המערכת כה מדויקת, עד כדי עצירה עצמאית בתחנה במרחק קבוע של פחות מ-10 ס"מ מהמדרכה ושמירה על האוטובוס במרכז הנתיב במהירות של 70 קמ"ש עם סטייה של עד 20 ס"מ לימין או לשמאל. לטענת מרצדס, אין נהג אנושי המסוגל לנהוג כך בעקביות.
מלבד יכולת אוטונומית, האוטובוס החדשני מצויד בתאורת לד כחולה מסביב למרכב (הנדלקת כשהאוטובוס במצב נהיגה אוטונומי), דלתות כניסה ויציאה גדולות במרכז (ולא בקצות החלק האחורי והקדמי) המאפשרות כניסה ויציאה נוחות יותר. תא נוסעים המזכיר טרקלין יוקרתי עם מושבים בניצב לכיוון הנסיעה ותאורת אווירה מרשימה. יש גם מערכת לטעינה אלחוטית של הסמארטפון ומסכים עם עדכוני חדשות ונסיעה.
תא הנהג מהווה חלק אינטגרלי מהתא, עם מתגי הפעלה בחלקו השמאלי לטובת שיפור הנגישות לנהג. את מקום לוח המחוונים תופס מסך דיגיטאלי גדול וצמד מסכי מוניטור מעניקים לנהג תמונה ברורה לצדי המרכב לאחור, במקום המראות המסורתיות.