שתף קטע נבחר

 

הלך לעולמו במאי "אישה יפה" גארי מרשל

גארי מרשל, יוצר הסיטקום "Happy Days" והקומדיות הרומנטיות "אישה יפה" ו"יומני הנסיכה", הלך לעולמו בגיל 81. השחקן, במאי ומפיק שגילה את ג'וליה רוברטס ואן האת'אוויי, סיפר לאחרונה בראיון ל-ynet על יחסו לכוכבות שלו: "לנשים יש מוח מורכב יותר"

 

גארי מרשל וקייט האדסון בראיון ל-ynet

גארי מרשל וקייט האדסון בראיון ל-ynet

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

גארי מרשל, מי שנחשב לאחד מבמאי הקומדיות הרומנטיות המצליחים אי פעם, הלך לעולמו לפנות בוקר (ד') בעקבות סיבוכי דלקת ריאות. בן 81 היה במותו. השחקן שהפך לבמאי, תסריטאי ומפיק מצליח, היה אחראי לסיטקומים מצליחים בשנות ה-70, אך את תהילתו ההוליוודית השיג בעיקר בזכות הסרט "אישה יפה" (1990), בו גילה למעשה את ג'וליה רוברטס.

 

גארי מרשל. שחקן, במאי, תסריטאי ומפיק ()
גארי מרשל. שחקן, במאי, תסריטאי ומפיק
 

האיש שגילה את ג'וליה רוברטס. מתוך "אישה יפה" ()
האיש שגילה את ג'וליה רוברטס. מתוך "אישה יפה"
 

מרשל התחיל את הקריירה כשחקן דווקא בשנות ה-60 בשלל סדרות טלוויזיה וגם סרטים (ביניהם "גולדפינגר" מסדרת ג'יימס בונד). זמן קצר לאחר מכן השתלב בהפקות טלוויזיה שונות - ביניהן בסדרה "הזוג המוזר" (אותה חידש לאחרונה כמפיק, ואף הופיע בה כשחקן לצד כוכבה מת'יו פרי). הישגיו הובילו אותו ליצירתם של כמה מהסיטקומים המצליחים בשנות ה-70, ובראשם "ימים מאושרים" ("Happy Days" - בו התגלה השחקן/במאי רון הווארד). הוא גם עמד בראש הפקתם של הסדרות הקומיות "מורק ומינדי" ו"לוורן ושירלי".

 

במקביל החל לפנות לתעשיית הקולנוע של הוליווד וצמח שם כאחד הבמאים הפופולארים ביותר. ההתנסות הראשונה שלו כבמאי קולנוע הייתה בקומדיה "Young Doctors in Love" מ-1982 בכיכובה של שון יאנג, ושנתיים לאחר מכן יצר את "פלמינגו קיד" בכיכובו של מאט דילון והקטור אליזנדו שהיה לשחקן הבית שלו, וחזר להופעת אורח גם בדרמה המרגשת "חופים" (1988) בכיכובן של בט מידלר וברברה הרשי. אליזנדו אף כיכב כמנהל המלון ב"אישה יפה" לצד רוברטס וריצ'ארד גיר. 

 

הקטור אליזונדו ב"אישה יפה". עם מרשל לכל אורך הדרך ()
הקטור אליזונדו ב"אישה יפה". עם מרשל לכל אורך הדרך
 

עוד עבד עם אל פאצ'ינו ומישל פייפר (ואליזונדו) ב"פרנקי וג'וני" מ-1992, ועם ג'ולייט לואיס ודיאן קיטון ב"האחות האחרת" מ-1999. קומדיית הנעורים "יומני הנסיכה" - בה גילה למעשה את אן האת'אוויי הצעירה (שכיכבה בתפקיד קולנועי ראשון לצד ג'ולי אנדרוז ואליזונדו) זכתה להצלחה אדירה ב-2001 ואף לסרט המשך שלוש שנים לאחר מכן. בשנים האחרונות מרשל היה מזוהה בעיקר עם קומדיות אנסמבל שנוצרו לקראת החגים. "יום האהבה" (2010) ו"סילבסטר בניו יורק" (2011) סימנו על פי רבים את דעיכתו של הבמאי המזדקן, וכך גם "יום האם" בכיכובן של ג'ניפר אניסטון וקייט האדסון, בו סגר מעגל עם רוברטס ואליזונדו - בדיעבד היה זה סרטו האחרון.

 

בראיון ל-ynet מהחודש שעבר סיפר מרשל על חיבתו לנשים בסרטיו - הגיבורות והשחקניות שמגלמות אותן. "אני יודע שהעצמת נשים זה דבר חזק, אבל אני פשוט אוהב אותן", אמר, "המוח שלהן מורכב יותר. מי יודע מה הן חושבות?". הוא גם סיפר כי הוא מרוצה מסרטי החגים שלו, שכן תמיד ימשיכו לציין אותם בארצות הברית - ורשתות הטלוויזיה ימשיכו לשדר את סרטיו בכל חג, והוסיף כי ישמח לביים גם סרט לכבוד חנוכה. למרבה הצער, לא נזכה לכך. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים