מאזדה 3 נלחמת על מקומה בעזרת הבטיחות
מלכת המכירות לשעבר תעבור שדרוג גרסאות משמעותי בניסיון להפוך את מי שהייתה בעבר מלכת המכירות של ישראל לאטרקטיבית מול רכבי הפנאי הקומפקטיים שצוברים פופולאריות. היא תציע מנוע 2.0 ליטר, מערכת בטיחות מתקדמת ואבזור עשיר מבעבר במחיר 130 אלף שקל
מבחן לטויוטה קורולה המעודכנת מבחן משפחתיות - יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה ומאזדה 3 מבחן משפחתיות עד 100 אלף שקל - פיאט טיפו מול פיז'ו 301
הדור הנוכחי של ה-3 התקשה לשחזר את הצלחת הדורות הקודמים, שהחזיקו במשך שנים בתואר "המכונית הנמכרת בישראל". כיום ממוקמת מאזדה 3 שלישית בטבלת המכירות של הקטגוריה (4,706 יחידות) אחרי טויוטה קורולה (5,633 יחידות) וסקודה אוקטביה (4,961 יחידות).
אבזור הבטיחות המקורי שיוצע מעתה בכל הגרסאות, כולל התראה על סטייה מנתיב ותאורת קסנון אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך) עוקבת פניה. כבעבר תוצע מערכת בלימה אוטומטית עירונית, אך יש לציין כי זו מערכת המבוססת על לייזר, ולכן מוגבל טווח המהירות בה היא עובדת ל-4 עד 30 קמ"ש. במחצית 2017 צפוי להגיע לישראל הדגם לאחר שעבר מתיחת פנים, במסגרתו גם יצויד במערכת מתקדמת יותר המבוססת על מצלמה עם טווח פעולה של בין 4 ל-80 קמ"ש.
גרסת הכניסה ללקוחות פרטיים, כך מאזדה, תהיה עם מנוע 2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס, במקום ה-1.5 ליטר. מאזדה מקווה כי תוספת של 45 כ"ס ו-6.1 קג"מ לנתונים הצנועים של המנוע הקטן יותר, יטפלו בנקודת התורפה הבולטת של רף הכניסה הנוכחי - ביצועים פושרים מאד. צריכת הדלק לעומת זאת מעט פחות טובה: 17.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת, 1.3 ק"מ פחות לכל ליטר בנזין מהמנוע הקטן. ה-1.5 ליטר ימשיך להיות משווק רק בגרסת קומפורט הבכירה.
גם אבזור המותרות שודרג: גרסת הבסיס שתיקרא מעתה ספורט (אקטיב בעבר) תשווק תמורת 130 אלף שקל וכוללת כבעבר מסך "7, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מנופים להעברת הילוכים מההגה, מתג התנעה, קיפול מראות חשמלי, 6 כריות אוויר, חיישני גשם וחישוקי "18 קלים.