שתף קטע נבחר
 

לומדים לייצא מוזיקה ישראלית עם כוס בירה

איך מייצאים מוזיקה ישראלית לעולם? כמה עשרות מוזיקאים בתחילת דרכם, הגיעו לערב לא שגרתי שקיים מכון היצוא בפאב תל אביבי, עם כמה יוצרים ישראלים מצליחים מהעבר ומהווה. "אם אתה מאמין בחלום שלך, המטרה היא לרוץ איתו עד כמה שאפשר", אומר יוסי מזרחי. צפו

צילום: אסף מגל, ניצן דרור

צילום: אסף מגל, ניצן דרור

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שעות הערב המוקדמות ברחוב דיזנגוף בת"א, עשרות צעירים וצעירות, רובם הגדול מוזיקאים בתחילת דרכם, התאספו בפאב 'דיזי פרישדון' כדי ללמוד מהמומחים של מכון הייצוא - כיצד אפשר לפרוץ לחו"ל!

 

עוד בסדרה

לומדים לייצא סייבר - עם כוס בירה על הבר

איך מייצאים מוזיקה ישראלית לעולם?

 

בפאנל השתתפו ארבעה ישראלים שהצליחו לייצא את המזיקה הישראלית בחו"ל: רועי אבידן - מנהל אמנים והאח של אסף אבידן, יוסי מזרחי - המפיק המוסיקלי והחבר לשעבר בלהקת הקולקטיב הבינלאומית, עו"ד אייל ברוק עוסק בזכויות יוצרים ובתעשיית המדיה והבידור, והמפיק המוזיקלי דורון פלסקוב. הקהל שהגיע, היה צמא לשתות בירה אבל גם לא פחות, לשמוע את סיפורם האישי ועל החוויות הייחודיות שלהם בתהליך הפריצה המורכב.

 

"במסגרת סדרת אירועים 'ייצוא על הבר' שיזם מכון הייצוא, החלטנו להפיק ערב מיוחד בתחום הלא שגרתי של ייצוא מוזיקה ישראלית לעולם", הסביר שאול כצנלסון, סמנכ"ל כלכלה ושירותים מקצועיים במכון הייצוא. "זהו ענף ייצוא ישראלי בעל פוטנציאל רב, שרבים לא יודעים עליו והוא מגלגל כשלושים מיליון שקל בשנה".

 

כיצד אפשר לפרוץ לשוק הבינלאומי

עו"ד אייל ברוק עוסק בזכויות יוצרים ובתעשיית המדיה והבידור והוא בעל ניסיון עשיר בפעילות מוזיקלית באנגליה. בעבר היה חבר בלהקת שפיות זמנית הישראלית. במסגרת המפגש סיפר לקהל, על בסיס ניסיונו האישי, כיצד אפשר לפרוץ לשוק הבינלאומי. "אני מסביר לאן כדאי לנסוע? מה הם הטריטוריות? טיפים וסיפורים מאחורי הקלעים, כיצד לפרוץ החוצה כלהקה, כיצד לסגור הסכמים, חוזים, בוקינג, מכירות, הקלטות תקליטים, הופעות כמובן איך לחמם הרכבים גדולים והכי חשוב איך מוכרים!"

 

המפיק המוסיקלי והחבר לשעבר בלהקת הקולקטיב הבינלאומית, יוסי מזרחי, מדגיש כי מי שעובד בארץ על מוזיקה באנגלית - ברור שכוונתו היא להצליח בחו"ל. "אם אתה מאמין בחלום שלך, המטרה היא לרוץ איתו עד כמה שאפשר. יש הרבה מאד דרכים לעשות את זה: להצליח בחו"ל באמצעות השתתפות בטורים (הופעות) בשלבים יותר מתקדמים למי ששורד, פאבלישין (הפקה והפצה), מכירת שירים לפרסומות וסדרות ועד לקרירה של אמן - להוציא תקליטים ולקוות לטוב. בזכות האינטרנט היום העולם מאד קטן".

 

רועי אבידן, מנהל אמנים והאח של אסף אבידן אחד האמנים הישראליים הבינלאומיים המצליחים ביותר כיום, רואה פוטנציאל עצום בתעשיית המוזיקה המקומית. "תעשיית המוזיקה הישראלית בחו"ל היא כמו תינוק יחסית לתעשיית הקולנוע הישראלית בחו"ל. אני מאמין שתעשיית המוזיקה הישראלית יכולה בקלות לעבור את הצלחת הקולנוע הישראלי בחו"ל. יש מדינות הרבה יותר קטנות מאיתנו שמגלגלות הרבה כסף בתחום".

 

המפיק מוזיקלי דורון פלסקוב מאמין שמי שעובד קשה יכול להצליח. "אנחנו מדברים מתוך מהניסיון שלנו: על מה שעברנו בתעשייה, איך הגענו לאן שהגענו, ומה אנחנו מציעים למוזיקאים צעירים שרוצים לעשות צעדים ראשונים בחול או לעבוד עם אמן ידוע מחו"ל בארץ. המטרה לא צריכה להיות הכסף אלא המוזיקה. אם הלב שלך במקום הנכון - יש סיכוי שיצא מזה כסף".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
להגיע לבמות הכי גדולות
צילום מסך
מומלצים