דיזלגייט: פולקסווגן עוצרת מכירות בדרום קוריאה
קונצרן הרכב הגרמני הודיע כ הוא משעה עד הודעה חדשה את שיווק מרבית דגמיו בדרום קוריאה, והקדים בכך את איסור המכירה שעמדה להטיל המדינה
תוצאות שערוריית דיזלגייט: פולקסווגן עוצרת את מכירת מרבית הדגמים בדרום קוריאה. קונצרן הרכב הגרמני הודיע לנציגיו כי החל ממחר (יום ב', 25.7) יפסיק לשווק את מרבית המכוניות מתוצרת פולקסווגן ואודי עד להודעה חדשה. בכך מקדימה הנהלת הקונצרן הוראה של משרד התחבורה הדרום קוריאני, על עצירת שיווק מלאה של מכוניות מבית פולקסווגן.
זאת בעקבות פרשת הטעיית בדיקות זיהום האוויר בארה"ב, והודאתה של היצרנית בכך ש-11 מיליון מכוניות מתוצרתה מזהמות מעל המותר. "החלטנו לעצור את מכירות הדגמים הנחשדים כמזהמים כדי להקטין את חוסר הוודאות של משווקים וצרכנים", הסביר את הצעד הדרסטי דובר פולקסווגן בדרום קוריאה, לסוכנות הידיעות רויטרס.
אלא שנראה כי הסיבה לעצירה הכמעט מלאה של מכירת פולקסווגן בדרום קוריאה, שוק הדיזל השני בגודלו ביבשת אסיה, נועדה להקדים את ההחלטה הצפויה של המשרד לאיכות הסביבה במדינה, לבטל את הרשאת השיווק (תקינה) של לא פחות מ-32 דגמים שונים שפולקסווגן ואודי מוכרות שם. במהלך חודש יוני פרסם התובע הכללי צו מעצר לאחד מבכירי הקונצרן, עקב התפתחויות בחקירת שערוריית הטעיית בדיקות זיהום האוויר. יש לציין כי בעקבות הפרשה צנחו באופן חד (כ-33%) מכירות היצרנית במדינה.
עד עתה פרסמה פולקסווגן כי היא צפויה להשקיע ברחבי העולם כ-18.4 מיליארד יורו לתיקון חלק מהמכוניות המזהמות, רכישה של אחרות וטיפול בתביעות שונות. אלא שלהערכת אנליסטים, הסכום אותו תידרש לשלם יהיה גבוה בהרבה. אחד הבכירים שבהם טוען כי הסכום עשוי להגיע עד כדי 35 מיליארד יורו - כפליים מהסכום שבעזרתו מעריכה פולקסווגן כרגע כי תוכל לשים את הפרשה מאחוריה.