שתף קטע נבחר

 

סיפורן של המכוניות הנטושות והמרדף אחרי הנוטשים

במוקד העירוני בתל אביב התקבלו כ-2,000 תלונות על כלי רכב נטושים ב-2015. בעיר שבה כל חניה היא מצרך מבוקש, ynet ליווה את הפקחים במשחקי החתול ועכבר. מה בדיוק עושים עם הגרוטאות האלה? צפו

 

צפו בטיפול במכוניות הנטושות    (כתב: איתי בלומנטל, צילום: ניצן דרור, עריכה: דפי מקל)

צפו בטיפול במכוניות הנטושות    (כתב: איתי בלומנטל, צילום: ניצן דרור, עריכה: דפי מקל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

השלבים בדרך לגריטה, על פי החוק ()
השלבים בדרך לגריטה, על פי החוק

 

כ-800 שקל בחודש צריך לשלם עבור דמי שכירות לחניה במרכז תל אביב, וכל מקום נהפך למצרך מבוקש. בשנה האחרונה הגיעו למוקד העירוני בתל אביב כ-2,000 פניות על כלי רכב נטושים, ופקחי העירייה נמצאים במאבק מתמיד מול בעלי כלי הרכב, כדי שיפנו אותם. "זה מתסכל להגיע הביתה אחרי יום עבודה ארוך ולגלות שגרוטאה שלא זזה כמה חודשים מהמדרכה תופסת חניה שיכלה להיות שלך", אומר אופק יוסף מאגף הפיקוח בעיריית תל אביב. בעלי כלי הרכב הנטושים מוצאים מצידם שיטות פעולה מתוחכמות שמונעות מהפקחים להעמיס את כלי הרכב על הגרר בדרך לגריטה.

זו נראית כמו מלחמת חתול ועכבר, אך בעיריית תל אביב לא מתכוונים לאפשר לכלי רכב עזובים ונטושים להחנות בחניות המיועדות לתושבים. בעיר הכריזו מלחמה על בעלי הגרוטאות שמתעקשים להשאירם ברחבי העיר ולא לשלוח אותם לגריטה. כלי הרכב הופכים במהלך הזמן למפגע סביבתי שיכול לשמש גם גורמים עבריינים. "יכולים לגנוב את מספר הרישוי ולשים אותו על רכב אחר, או להשתמש בכלי הרכב האלה להסלקת תחמושת או מטענים", מסביר יוסף, שעובד באגף עבר הירקון בעירייה.

 

דרישה לפינוי רכב נטוש. החוק הנוכחי מגביל את הפקחים (ניצן דרור) (ניצן דרור)
דרישה לפינוי רכב נטוש. החוק הנוכחי מגביל את הפקחים(ניצן דרור)

יוסף. כלי הרכב יוצרים מפגע סביבתי וביטחוני (ניצן דרור) (ניצן דרור)
יוסף. כלי הרכב יוצרים מפגע סביבתי וביטחוני(ניצן דרור)
 

לאחר 60 יום מרגע שדווח על רכב נטוש ברחוב, רשאים הפקחים לגרור אותו למגרש גריטה אם בעליו לא הביעו התנגדות או שהרכב לא הוזז ממקומו. בעלי כלי הרכב מצאו שיטות למנוע את הגרירה: הם מזיזים את הרכב לצד השני של הרחוב, מחנים אותו במגרשי עפר נסתרים ומנסים להפעיל מחדש את ספירת הימים לחודשיים נוספים. בשיחות בין הפקחים לבעלי כלי הרכב נשמעים לא פעם אותם תירוצים: "בדיוק הזמנתי גרר שאמור להגיע מחר", "בדיוק התחלתי לתקן את האוטו" ועוד.

 

בשנה האחרונה התקבלו יותר מ-2,000 תלונות במוקד העירוני של העירייה בשל כלי רכב נטושים, אולם במקרים רבים ישנה בעיית חקיקה. "ברגע שלרכב נגמר טסט אנחנו מבטלים לו מיד את התו האזורי ונותנים קנסות על חניה אסורה, כדי לעודד אנשים לפנות את כלי הרכב", הסביר יואב ירדני, מנהל אגף הפיקוח בעיריית תל אביב. "כשרכב חונה לא בכחול לבן אין לנו כיום יותר מדי מה לעשות בהעדר חקיקה מתאימה".

 

איתי פנקס-ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו ומחזיק תיק התפעול, קרא לבעלי כלי הרכב המוזנחים לקבל החלטות. "למרות הערך הסנטימנטלי של הרכב שבבעלותכם, זה הזמן לקבל החלטה", אמר. "אם אתם מעוניינים ברכב, אנא הואילו ומצאו לו מקום אחסון פרטי. אם לא, העירייה תשמח לתת לכם את השירות ותגרור לכם את הרכב על חשבונה לגריטה". 

פורסם לראשונה 28/07/2016 22:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניצן דרור
דו"ח לרכב נטוש בתל אביב
ניצן דרור
מומלצים