שנתיים אחרי: האם אתגר דלי הקרח הצליח לחולל שינוי?
האתגר הויראלי שסחף את העולם בניסיון לעורר מודעות למחלת ה-ALS, התברר כאפקטיבי: הכסף שגויס במהלך קמפיין הרשת מימן גילויים חדשים
מתברר שיש תופעות ויראליות עם ערך מוסף: אתגר דלי הקרח, שסחף את הרשת בשנת 2014 במטרה לעורר מודעות למחלת ניוון שרירים (ALS), סייע במימון פריצת דרך משמעותית במחקר. 115 מיליון דולרים גוייסו באמצעות האתגר הפופולרי במהלך פחות מחודשיים, מתוכם כ-67 אחוזים הועברו לצורכי פיתוח מחקרי. סכום של מיליון דולר הוקצה לפרויקט "MinE" של בית הספר לרפואה באוניברסיטת מסצ'וסטס, משם הגיע גילוי שעשוי להוביל לפריצת דרך: החוקרים הצליחו לבודד ולזהות את הגן החדש NEK1, שמוטציות שלו קשורות להתפתחות המחלה.
התגלית הגנטית עשויה להוביל לא רק להבנה מעמיקה יותר של הגורמים ל-ALS, אלא גם לפיתוח של טיפולים יעילים עבור המחלה חשוכת המרפא. העומד בראש צוות המחקר האחראי על גילוי הגן הוא חולה ALS בעצמו, וזה הגן השלישי שקשור למחלה ומתגלה בזכות מימון מאתגר דלי הקרח. מחלת ה-ALS פוגעת במערכת העצבים ותוחלת החיים מרגע האבחון עומדת על בין 3-5 שנים בלבד.
הקמפיין הוויראלי הפך לתופעה ברחבי ארצות הברית והעולם המערבי, וסחף לא רק אנשים פרטיים, אלא גם הרבה ידוענים, כוכבי ספורט, שחקנים וזמרים. על פי האתגר, על המשתתפים להכריע - האם לשפוך על עצמם דלי קרח או לתרום סכום כסף עבור עמותת ALS. המשתתפים מאתגרים אנשים נוספים, ויש להיענות לאתגר בתוך 24 שעות.