שתף קטע נבחר
 

מפעל סוללות ענק לטסלה – יוכל לספק את צריכת החשמל השנתית של ניו יורק

מפעל ייצור הסוללות החדש של טסלה, ג'יגה-פקטורי (Gigafactory), ייפתח מחר בנבאדה. כשיגיע לפעילות מלאה הוא יספק כמות סוללות ליתיום גדולה יותר מכל יתר המפעלים בעולם גם יחד, שתוכל תיאורטית לספק את צריכת החשמל השנתית של ניו יורק

יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית טסלה חושפת פרטים נוספים על מפעל ייצור הסוללות שלה ג'יגה-פקטורי (Gigafactory) שיפתח מחר. אלון מאסק מנכ"ל החברה אמר כי "הג'יגה-פקטורי חיוני לעתיד טסלה במטרה להפוך ליצרנית רכבים חשמליים נגישים להמונים, שזו הייתה המטרה שלנו מלכתחילה".
 

מפעל ההרכבה הסופי של המודל S בפרמונט, קליפורניה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המפעל, הממוקם במדינת נבאדה, 15 ק"מ מזרחית לעיר רינו, מתפרס על שטח של 1.2 מיליון מ"ר. מדובר במבנה הגדול ביותר בעולם (גדול יותר מהמפעל של בואינג בסיאטל) שהוקם בהשקעה משותפת עם פנסוניק המוערכת ב-5 מיליארד דולר. המפעל יספק עבודה ל-6,500 עובדים ויעשה שימוש במקלטים של אנרגיה סולארית שיותקנו על הגג, שבשבות רוח ואנרגיה גיאותרמית. בכך הוא צפוי להפחית את עלות יצור הסוללות ב-30 אחוזים. המפעל ייצר סוללות רק עבור דגמי טסלה, ועם הגעתו לתפוקה מלאה ב-2020 הוא צפוי לייצר יותר סוללות ליתיום מכל שאר המפעלים בעולם ביחד. הקיבולת החשמלית של כל הסוללות שייוצרו במפעל בשנה תוכל לספק תיאורטית כמעט את כל צריכת החשמל השנתית של העיר ניו יורק.

 

תחילת העבודות בנובמבר 2014 ()
תחילת העבודות בנובמבר 2014

 

הקמת המפעל תאפשר לחברה לממש את התוכנית למכור חצי מיליון מכוניות ב-2018, מספר מרשים נוכח העובדה שב-2015 מכרה קצת יותר מ-50 אלף מכוניות. לשם השוואה, למפעל של ניסאן בסנדרלנד אנגליה, ממפעלי הרכב הגדולים באירופה, לקח 28 שנים להגיע לקצב ייצור של חצי מיליון מכוניות בשנה. המפעל החדש גם יסייע לחברה לספק את הביקוש הגבוה למודל 3 שהושקה בתחילת אפריל וכבר רשמה כ-400 אלף הזמנות, ואת השלב השני בתוכניות להתרחב גם לאמצעי תחבורה שיתופית, אוטובוסים ומשאיות חשמליים.

 

 

עוד חשף מאסק כי החברה שוקלת בניית מפעלים דומים מחוץ לארה"ב במקומות נוספים בעולם: "ברור כי בטווח הארוך זה יהיה הגיוני לבנות ג'יגה-פקטורי באירופה, בסין ואולי בהודו. במקומות בהם קיים ביקוש גבוה למוצר הסופי ועלויות המשלוח הופכות משמעותיות זה הגיוני לבצע צעדי התייעלות על ידי בניית ג'יגה-פקטורי באותה יבשת, או לפחות במרחק מתקבל על הדעת מהלקוח הסופי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים