שתף קטע נבחר
 
צילום: shutterstock

מגדלים בני 30 קומות ליד הרכבת הקלה בי-ם

מינהל התכנון אישר את הצעת עיריית ירושלים לתמרץ יזמים לבנות במגרשים ליד צירי הרכבת הקלה, באמצעות זכויות בנייה מוגדלות. המשמעות: במקום "רק" 18 קומות, ניתן יהיה להקים מגדלים בגובה של עד 30 קומות, בהתאם לגודל המגרש, אופי השכונה ונכונות היזם לשחרר שטחים לטובת הציבור

בזמן שבתל-אביב כבר התרגלו לעבודות וביפו הן רק צפויות להתחיל, בירושלים הרכבת הקלה היא כבר חלק אינטרגלי מהעיר, אף שעבודות להקמת קווים נוספים צפויות בקרוב. לפיכך, בוועדות התכנון החליטו לבחון מחדש את מדיניות הפיתוח והתכנון לאורך צירי הרכבת בבירה, מתוך מטרה להעצים את האזורים שבהם היא עוברת, לאפשר לתושבים נגישות גבוהה יותר ולהציע פתרונות של מגורים, עסקים ומלונאות בסמוך לתשתית המיועדת להסעת המונים עירונית.

 

י-ם עולה קומה: "כל דירה שמינית היא במגדל"

ירושלים: "4,000 דירות חדשות תוך 5 שנים"

 

היום (ה') הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים, השייכת למינהל התכנון במשרד האוצר, כי החליטה לקבל את המלצת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבירה מהשבוע שעבר בנושא. במסגרת ההצעה יזמי נדל"ן שיגישו תוכניות למגורים, מסחר ותעסוקה לאורך צירי הרכבת הקלה יקבלו תמריץ על ידי מתן זכויות בנייה מוגדלות. מדובר בתוכנית שקידם אגף התכנון בעירייה.

 

במינהל התכנון מסבירים כי תוכנית המתאר של ירושלים, המשמשת כמדיניות התכנון העירונית מאז שנת 2008, קבעה את היקפי הבינוי המתאפשרים בעיר כנגזרת של גודל המגרש ומיקומו. כלומר, ככל שהמגרש גדול יותר - כך ניתן יהיה לבנות עליו יותר מ"ר ויותר קומות. מדובר במגרשים בנויים או ריקים. המגרשים הבנויים ייהרסו וייבנו מחדש, בהתאם לתוכניות שיוגשו.

 

בשנים האחרונות קידמה הוועדה המחוזית תכנון למערכת הסעת המונים ענפה, הקושרת את השכונות ומאפשרת את המשך פיתוחה. עד עתה קודמו שלושה קווי רכבת קלה. הקו הראשון כבר פועל בשנים האחרונות ואילו הקווים האחרים מצויים בתכנון (הקו הירוק והקו הכחול).

 

לצפייה בתרשים המלא של קווי הרכבת הקלה בירושלים לחצו על המפה:


 

אחוזי הבנייה יגדלו ל-1,200% 

התוכנית איפשרה עד היום בינוי בהיקף של עד 6 קומות ו-240% בנייה במגרשים ששטחם פחות מדונם, ועד 12 קומות ו-320% בנייה במגרשים ששטחם גדול מדונם. במגרשים ששטחם מעל 1.5 דונם התאפשרה הקמת מגדלים בגובה 18 קומות.

 

המתווה החדש מאפשר להגדיל את היקפי הבינוי לאורך הרכבת הקלה, עד 9 קומות ו-360% במגרשים ששטחם עד דונם; עד 12 קומות ו-440% בנייה במגרשים ששטחם מעל דונם; ועד 720%-1,200% בנייה ו-18-30 קומות במגרשים מעל 1.5 דונם.

 

הקמת מגדל בן 30 קומות תאפשר במידה שהיזם יפקיע מאחוזי הבנייה שיקבל שטחים לטובת הציבור, ובכל מקרה תוכנית להקמת מגדל בגובה כזה תאושר בכפוף לתנאים שונים, כולל בדיקת אופי השכונה.

 

ירושלים עולה לגובה - מוזמנים לצפות במצגת:

צפו: ירושלים עולה לגובה

צפו: ירושלים עולה לגובה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לדברי שירה תלמי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, "בעיר ירושלים קיים מחסור בקרקעות לפיתוח לשימושים השונים. לכן חשיבותה של המדיניות שבאה לידי ביטוי במתווה החדש, היא לייצר שטחי בינוי בהיקפים גדולים, מבלי לפגוע בשטחים הפתוחים. זאת, תוך הישענות על מערכת הסעת המונים מתקדמת. עירוב השימושים בשטחים לאורך הרכבת יאפשר עיר דינמית ומגוונת יותר, יפחית נסיעות ברכב פרטי וייצר תמריץ ודאי להקמת שטחי תעסוקה בשכונות העיר".

 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר "בשנים הקרובות תהפוך ירושלים לעיר הנגישה ביותר, בה פועל מערך תחבורה ציבורית יעיל ומתקדם הכולל מספר קווי רכבת קלה. הרחבת זכויות הבנייה לאורך צירי הרכבת הקלה, תאפשר לנו להוסיף אלפי יחידות דיור חדשות לעיר ושטחי מסחר ומלונאות, וכן לחזק ולהנגיש את מערך התחבורה לתושבי העיר".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי פרץ
ירושלים. בקרוב תראו גורדי שחקים
צילום: אבי פרץ
מומלצים