שתף קטע נבחר
 

מקדימה את טסלה: צפו במשאית החשמלית של מרצדס

מרצדס חושפת את משאית החלוקה הראשונה במשקל 26 טון עם מנוע חשמלי וטווח נסיעה של 200 ק"מ

מרצדס משיקה את ה-Urban eTruck משאית חלוקה חשמלית הראשונה בעולם במשקל 26 טון. בכך מקדימה מרצדס את טסלה שהכריזה על כוונתה להציג בשנה הבאה משאיות ואוטובוסים חשמליים. חשיפת המשאית עם המנוע החשמלי מגיע כשבוע לאחר שחשפה היצרנית אוטובוס חדשני עם יכולת נהיגה אוטונומית לעיר.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לדברי מרצדס, המעבר לאנרגיה חשמלית בכלי תחבורה כבדים אמור לסייע בהפחתת זיהום האוויר והרעש במרכזי ערים ולהתאים אותם לתקנות שיכנסו לתוקף בעתיד. בלונדון, למשל, משאיות במשקל של יותר מ-18 טון מורשות לנסוע בלילה ובסופי שבוע רק בדרכים ראשיות. שילוב יחידת הנעה חשמלית בדגמי המשאיות אפשרית כיום תודות להגדלת התפוקה והיעילות של מערך הסוללות ועלויות נמוכות מבעבר. עבור הצרכן היא מוזילה משמעותית את עלויות התחזוקה בהשוואה למנועי דיזל.

 

 

המשאית החשמלית של מרצדס מתבססת על פלטפורמת דגמי החלוקה המוכרים היצרנית עם 3 צירים במשקל כולל של 26 טון. במקום מנוע דיזל צמד מנועים חשמליים ממוקמים בתוך כל אחד מביתי הגלגלים האחוריים בכדי לחסוך מקום ומשקל בתפוקה כוללת שעומדת על 335 כ"ס ו-102 קג"מ. המנועים מקבלים את כוחם משלוש סוללות ליתיום בתצורה מודולארית עם קיבולת משולבת של 212 kWh המאפשרים טווח נסיעה של עד 200 ק"מ בין טעינות, האמור לספק יום עבודה ממוצע של משאית כזו בנסיעה עירונית.

 

תצורת הסוללות מאפשרת למרצדס להתאים את תצורת הסוללות לטווח הנסיעה המבוקש על ידי הלקוח. מערך המצברים שוקל 2.5 טון וכל מערכת ההנעה החשמלית שוקלת כ-1.7 טון יותר ממשאית מקבילה בעלת מנוע דיזל. לדברי מרצדס, הדבק מוריד את יכולת הנשיאה של המשאית רק ב-700 ק"ג בהשוואה למשאית בעלת מנוע דיזל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים