עבודות הרכבת הקלה: הלילה ייחסם קטע בדרך ז'בוטינסקי
עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה צוברות תאוצה: הלילה תיחסם דרך ז'בוטינסקי בין צומת על פרשת דרכים בתל אביב לרחוב ביאליק ברמת גן, ומחר יחולו הסדרי תנועה חדשים באזור העבודות. באזור הקידוח של תחנת "אבא הלל" נבנה "דק" שמעליו תמשיך זרימת תנועת כלי הרכב בצומת עלית
הרכבת הקלה בגוש דן נמצאות בעיצומן, ובמהלך השבוע תחל נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) בביצוע עבודות קידוח וחפירה באזור תחנת "אבא הלל" הסמוכה למתחם הבורסה ברמת גן. מדובר בצומת מרכזי וגדול, שהחל ממחר יחולו בו הסדרי תנועה חדשים.
שינויים בהסדרי התנועה באזור הבורסה ברמת גן: העבודות לבניית תוואי הקו האדום של
הלילה (בין ראשון לשני) כחלק מהעבודות, מהשעה 22:00 עד לשעה 05:00 למחרת תיחסם דרך ז'בוטינסקי לתנועת כלי רכב בקטע שבין צומת על פרשת דרכים בתל אביב לרחוב ביאליק ברמת גן בשני כיווני הנסיעה. כמו כן, ייחסם רחוב אבא הלל בקטע שבין רחוב ביאליק לדרך ז'בוטינסקי, בשני הכיוונים.
מיום שני בבוקר, עם פתיחת החסימות, יחולו הסדרי תנועה חדשים באזור העבודות: לא תתאפשר פנייה שמאלה מרחוב אבא הלל לדרך ז'בוטינסקי לכיוון מזרח וכחלופה תיפתח פנייה חדשה שמאלה מרחוב גלעד לדרך ז'בוטינסקי לכיוון פתח תקווה.
על מנת לצמצם את ההפרעה לתנועה, התחנה התת-קרקעית "אבא הלל" תיבנה בדומה לשאר התחנות התת-קרקעיות בציר ז'בוטינסקי. התחנה נבנית בשיטת ביצוע של Cut & Cover כך שמעל אזור הקידוח נבנה משטח ("דק") ששטחו 3,600 מ"ר. הוא בנוי מ- 900 מ"ק של בטון ומכיל פלדה במשקל של 2,950 טונות. ה"דק" מהווה גג זמני לתחנה ומעליו תמשיך זרימת תנועת כלי הרכב בצומת עלית מכיוון תל אביב.
הקו האדום מהווה את עמוד השדרה של מערכת התחבורה עתירת נוסעים שיעבור באזורים העמוסים ביותר במטרופולין גוש דן וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים האחרים. הוא ייצא מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.
אחר כך ימשיך הקו לתחנת רכבת ארלוזורוב, יעבור ברחוב בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, מנשיה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרום בת ים. אורך הקו כ-24 קילומטרים והוא כולל לאורכו 34 תחנות, חלקן תת-קרקעיות וחלקן בגובה פני הקרקע.