רישיון דו-גלגלי חדש: לרכוב בטוח על אוטומט
בשורה לרוכבי קטנוע המעוניינים בכלי חזק יותר, שמאפשר לרכוב בבטחה גם בכביש בינעירוני מהיר - רישיון עם הגבלה לכלי עם ואריאטור או תיבת הילוכים אוטומטית
לא רק עם הילוכים. משרד התחבורה מקדם תכנית שתאפשר ללמוד רכיבה על קטנועים אוטומטיים בנפח גדול מ-125 סמ"ק, ולקבל רישיון רכיבה מוגבל לכלי דו־גלגלי אוטומטי. כך נודע ל"ממון". ראשונים להרוויח מהשינוי בתקנות הם רוכבים עם רישיון לרכיבה על קטנוע 125 סמ"ק, המעוניינים לשדרג לקטנוע חזק יותר שיאפשר רכיבה בטוחה גם בכבישים בין־עירוניים.
עד עתה נדרשו רוכבים אלה לעשות רישיון המתאים לקטגוריית הרישוי A1, כלים דו-גלגליים בהספק מרבי של עד 47 כ"ס. כדי לעשות כך, הם נדרשו ללמוד רכיבה על אופנוע עם תיבה הדורשת העברת הילוכים באמצעות הרגל ומצמד על הכידון, בנפח 250 עד 500 סמ"ק. רבים נרתעו מהתהליך, שכן אופנועים הם כלים מורכבים יותר לשליטה. מי שלא נרתע, לקח בדרך כלל מספר שיעורים רב אשר הרחיק עוד יותר את השדרוג. יש להזכיר כי כיום ניתן ללמוד רכיבה על כלי אוטומטי בקטגוריית הרישוי הבסיסית - נפח 125 סמ"ק, קטגוריה A2.
לפי משרד התחבורה, באחרונה הוחלט כי ניתן יהיה ללמוד רכיבה על קטנוע אוטומטי מבלי להדרש לשליטה באופנוע עם "הילוכים". מי שיבחר בכך, יקבל רישיון רכיבה עם הגבלה לתיבה אוטומטית בלבד, בדומה לנהג שלומד נהיגה במכונית אוטומטית ואינו רשאי לנהוג ברכב עם הילוכים ידניים. בהמשך ייתכן שניתן יהיה לקבל רישיון גם לאופנועים חזקים עוד יותר עם תיבה אוטומטית, אם כי אלה עדיין נדירים יחסית ומשווקים בעיקר על-ידי הונדה. קטנועים עם תמסורת אוטומטית בקטגוריית A1 תופסים כיום כ-40% מהשוק הדו-גלגלי, והוא צפוי לגדול כתוצאה מהמהלך.
מנהל אגף הרישוי, אפי רוזן, צפוי לחתום על התקנות בסוף חודש אוגוסט. אך לפי הערכות, לשוק תידרש כנראה תקופת התארגנות, משום שמרבית המורים לרכיבה אינם מחזיקים בכלים אוטומטיים בנפח של יותר מ־125 סמ"ק.