מא' ועד ת': שיחה צפופה עם גד אולמן
הוא אחד המומחים הגדולים בתחום ההדפסים, גם כאמן וגם כחוקר - גד אולמן התארח באולפן ynet, וסיפר על יצירתו, על מקורות ההשראה, וגם על יצירה אחת מיוחדת ששוחזרה לאחר 40 שנה
גד אולמן באולפן ynet (צלם: אורי דוידוביץ')
אמן ההדפסים גד אולמן נשבה לראשונה בקסמי ההדפס כשנתקל בעבודותיהם של ראושנברג ואנדי וורהול בארצות הברית. אז החליט ללמוד באופן מקצועי איך עושים הדפסים מסוגים שונים כמו תחריט או דפוס משי. כמה שנים לאחר מכן, כשקיבל פנייה מ"ידיעות אחרונות" ליצור קיר מיוחד בכניסה למערכת העיתון, היה לו ברור שמלאכת הדפוס תענה נאמנה על הצורך.
"השתמשתי בלוחות אלומיניום, בשיטה של שחור-לבן, לקחתי צילומים שצילמתי מכל מיני מקומות, למשל מאינציקלופדיות", נזכר אולמן בראיון באולפן ynet, "לקחתי אותיות קטנות וצילמתי אותן, עיבדתי אותן - ויצרתי קיר מאותיות שנראה כמו שחמט וגודלו 8x8 מטרים. קראתי לקיר הזה 'מא' ועד ת'' - מתחילת הידע ועד לסוף. 40 שנה לאחר מכן, כשהעיתון עבר בניין, היה צורך להעביר גם את היצירה הזו. הייתי צריך להתחיל הכל מחדש ולשחזר אותה. שוב השתמשתי באותם אמצעים, במצלמה הפשוטה שבתיק שלי. צילמתי בהתלהבות גדולה". צפו בראיון.
נשבה בקסמי ההדפס. אולמן
צילום: צביקה טישלר
מומלצים