שתף קטע נבחר

ייצוגית ראשונה בפרשת הקורנפלקס: צרכנים דורשים 1.2 מיליון שקל מיונילוור ישראל

לפי התביעה, יוניליוור הטעתה את ציבור הצרכנים בכך ששיווקה את המוצר ולא פרסמה שהם חשופים למוצר שקיים לגביו חשש לחיידקים.

פרשת הזיהום בקורנפלקס: בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה הבוקר (ג') נגד יוניליוור לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד. בתביעה המוערכת בכ-1.2 מיליון שקל טוענים צרכנים כי החברה הסתירה מהציבור הימצאות חיידקי סלמונלה בפס היצור, פעלה ביודעין לשיווק מוצר פגום ו"העדיפה את ההסתרה על פגיעה בהכנסותיה".

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

זוהי הייצוגית הראשונה המוגשת על רקע הזיהום בסדרת מוצרי קורנפלקס תלמה בשבוע שעבר. לאחר הודעת יוניליוור התגלה כי הזיהום נחשף בחברה חודש קודם לכן אולם לא דווח לציבור הצרכנים.

 

בבקשה שהוגשה על ידי מספר צרכנים, המיוצגים על ידי עוה"ד דוד אור חן ואסף נוי, נטען כי יש להורות על יוניליוור לפצות את קהל לקוחותיה "שחש חרדה לבריאות ילדיו ועצמו, כעס, חוסר וודאות, וגועל על שאכל ממוצרי החברה לגביהם קיים חשש כי היו נגעים בחיידק הסלמונלה".

 

לפי התובעים, הודעת מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, לפיה הבעיה טופלה בתוך המפעל, "יוצרת תחושה קשה של הסתרה מכוונת ויש בתחושת הצרכנים כי אי הגילוי מהווה פגיעה באוטונומיה של גופם".

 

לשיטת התביעה, גם אם קהל הלקוחות לא סבל מתופעות לוואי או הכנסת מוצר מזוהם, הרי שמדובר בפגיעה קשה באוטונומיה, וזאת משום שהלקוח רשאי להכניס לגופו רק מה שהוא בוחר - במקרה זה לא הונח בפניו המידע הרלוונטי. "כך או כך", נכתב, "קהל הלקוחות הגדול של החברה שעשה שימוש במוצרים האמורים חשו חרדה, חוסר ודאות, כעס וגועל של ממש".

 

עוד מצוין, כי יוניליוור היא המופקדת על פיקוח המוצר והייתה מודעת לכך שמוצרי הקורנפלקס נצרכים על ידי ילדים, חלקם מגיל שנתיים ומעלה, וכי עשוי להיגרם נזק רב אם החיידק יימצא באותם מוצרים. למרות זאת נטען כי החברה חרגה מביצוע נהלים, לא עמדה בהתחייבויותיה, לא ייחסה את החשיבות הראויה לעמידה בהתחייבות ולא דיווחה על המפגע התברואתי לצרכני המוצרים ולמשרד הבריאות.

 

"אלמלא מעשיה ומחדליה של החברה שהינן בגדר תרמית", כך נכתב לבית המשפט, "הרי שהתובעים וקבוצת הרוכשים לא היו רוכשים את המוצר האמור ובוודאי לא היו אוכלים אותו לאחר רכישתו".

 

לפי התביעה, יוניליוור הטעתה את ציבור הצרכנים בכך ששיווקה את המוצר ולא פרסמה בפני הרוכשים כי הם חשופים למוצר שקיים לגביו חשש לחיידקים, לא הזהירה את הרוכשים כי הם חשופים לסיכון מוגבר בתופעות לווי בלתי ידועות, הסתירו או טשטשו את הידיעה או החשש כי הרוכשים חשופים לחיידקים.

 

"החברה פעלה ביודעין לשיווק מוצר פגום, פעלה ברשלנות ובחוסר זהירות ועשתה עושר ולא במשפט כאשר ידעה כי אם יודיעו ללקוחות על המחדל תיפגע הכנסתם. החברה העדיפה את ההסתרה על פגיעה בהכנסותיה", נכתב בבקשה.

 

גובה התביעה מוערך כעת בכ-1.2 מיליון שקל, אף שלדברי התובעים קשה לאמוד את הנזק הכולל שנגרם לקבוצה הייצוגית. "לאור העובדה שמדובר במספר רב של תובעים ולאור סכומי הכסף הרלוונטיים, הדעת נותנת כי מדובר ביותר ממיליארד שקלים".

 

מיוניליוור נמסר: "טרם עיינו בתביעה. נתייחס לכך בבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים