שוק הרכב בוער - כמעט 200 אלף מכוניות ב-7 חודשים
שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח ושומר על קצב גידול של 15% לעומת שנת השיא 2015. בחודש יולי לבדו נמסרו יותר מ-27 אלף מכוניות חדשות
הסדר בטבלת שיאניות המכירה נותר כשהיה, כאשר יונדאי שומרת על ההובלה עם פער של כ-3,000 יחידות לעומת אחותה הקוריאנית קיה. שני המותגים מסרו יחד 52,580 יחידות, יותר מ-27% מכלל השוק. טויוטה היפנית שומרת על המקום השלישי, בין היתר בזכות הגעתה של הקורולה המעודכנת. במקום הרביעי ממוקמת סקודה שמציגה שיפור עקבי ואת הצמיחה הגדולה ביותר (32%) בעשירייה הראשונה. היא מקדימה את מאזדה ומיצובישי במקומות חמישי-שישי, שתיהן עם ירידות קלות לעומת אשתקד. שביעית ניסאן, אף היא עם שיפור קל לעומת שבעת החודשים הראשונים ב-2015.
במקום השמיני סוזוקי, עם הירידה הגדולה ביותר (20%) בשוק הרכב הישראלי השנה, ואחד המותגים הבודדים בשוק הרכב שאינו מציג השנה עלייה. רנו ושברולט שסוגרות את רשימת עשרת המצטיינות, מציגות כל אחת זינוק נאה של 27% לעומת אשתקד.
משתפרות נוספות במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה ובקרב 20 המותגים המובילים הן: פורד עם זינוק של למעלה מ-100% לעומת אשתקד (מקום 20, 2,746 מכוניות חדשות), סיטרואן עם עלייה של 44% (מקום 13, 5,409 מכוניות חדשות), פולקסווגן ואודי כל אחת עם 31% (מקומות 12 ו-18 בהתאמה), ופיז'ו שצמחה ב-30% וממוקמת 16. בשוק היוקרה אין חדש; אודי ממשיכה להוביל (3,211 מסירות) לפני מרצדס (2,658), ב.מ.וו (2,124) ולקסוס (999).
רשימת עשרת המותגים הנמכרים מתחילת השנה
1. יונדאי: 27,733
2. קיה: 24,847
3. טויוטה: 19,826
4. סקודה: 13,853
5. מאזדה: 11,215
6. מיצובישי: 10,440
7. ניסאן: 7,912
8. סוזוקי: 6,929
9. רנו: 6,795
10. שברולט: 6,135