שתף קטע נבחר
 

זו המחלוקת הכספית שמאחורי איומי השביתה בנתב"ג

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע כי יפסיק את המראות המטוסים בנמל התעופה בן גוריון, בעקבות כוונת משרד האוצר לגבות את כספי התגמולים מתקציב הרשות - סכום של כ-2 מיליארד שקלים. במכתב לשר האוצר כחלון כתבו: "נשמור לעצמנו את הזכות לפעול למען חוסנה הכלכלי של הרשות בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

ועד העובדים של רשות שדות התעופה מאיים להפסיק את המראות המטוסים בנתב"ג למשך 13 שעות החל ממחר (ו'), מכניסת שבת ועד צאתה. איומי הוועד באים על רקע כוונת משרד האוצר לגבות את תגמולי הרשות  - סכום הנאמד ב-2 מיליארד שקלים. יו"ר ועד העובדים פנחס עידן כתב לשר האוצר: "הרשות היא לא הפרה החולבת למימון ההסכמים הקואליציוניים".

 

כתבות נוספות בערוץ הקריירה

 

משא ומתן שהתנהל בימים האחרונים בין פקידי משרד האוצר לוועד עובדי רשות שדות התעופה, הגיע למבוי סתום, וההתרעות על שיבושים בטיסות הגיעו הבוקר לאיום ממשי.

 

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, החל מכניסת שבת הקרובה ועד מוצאיה, עובדי רשות שדות התעופה יפסיקו את המראות המטוסים בשדה התעופה במחאה על כוונת האוצר לגבות 2 מיליארד שקלים מכספי התמלוגים שהרוויחה רש"ת (רשות שדות התעופה) בשנה החולפת.

 

במכתב ששלח יו"ר ועד העובדים פנחס עידן אל שר האוצר משה כחלון בשבוע שעבר נכתב כי "אנו נשמור לעצמנו את הזכות לפעול למען חוסנה הכלכלי של רשות שדות התעופה בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

 

עידן הביע במכתבו את מורת רוחו והתנגדותו לכוונת האוצר לקחת תמלוגים מתקציב רשות שדות התעופה ולהעבירו לתקציב הממשלה. "לפני כשנה משרד האוצר משך חצי מיליארד שקלים מקופת הרשות. גיוס הכספים היה לאחר משא ומתן, והסכמה מפורשת כי יהיה זה באופן חד פעמי", כתב עידן והוסיף, "עוד בטרם יבשה הדיו, אנו מגלים להפתעתנו שיש בכוונת האוצר לגייס שוב כספים מרשות שדות התעופה, וזאת תוך הפרת הסיכומים והתעלמות מוחלטת מן ההוצאות הכבדות העומדות לפתחה של הרשות - דבר שעלול להובילה למצוקה כלכלית ולפגום קשות באיתנותה הכלכלית".

 

תורים ארוכים בנתב"ג ()
תורים ארוכים בנתב"ג

 

לטענת רשות שדות התעופה, למרות התשלומים השוטפים שמועברים לקופת האוצר, כדוגמת תשלומי מיסים, תשלומים לרשות מקרקעי ישראל ותשלומים מההכנסות המסחריות שלה, האוצר דורש כספים נוספים.

 

"איננו יכולים לבנות על הכנסות מהדיוטי פרי או מהחניונים הואיל ומדובר בהכנסות לא יציבות שאין ערובה להן ואינן יכולות להוות בסיס כלכלי איתן לבניית תקציב, במיוחד לאור האקלים האזורי הבלתי יציב במזרח התיכון", אמרו בוועד העובדים. לטענתם, הם נמצאים בעיצומם של פרויקטים, כדוגמת בניית שדה התעופה בתמנע, כך שלקיחת התגמולים עלולה להוביל לקריסתה של הרשות.

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו שעובדי רשות שדות התעופה נוקטים בהליך מיליטנטי חרף העובדה, שלא רק שלא נגענו בשערה משערות ראשם, הם אף יקבלו בונוס מנופח בחודש אוגוסט.

 

"העובדים כנראה התבלבלו לנוכח העלייה ברווחים שרשמה רש"ת. כספי הרשות, שהיא תאגיד סטטוטורי שנמצא בבעלות המדינה, הם כספי חברה ולא כספי העובדים. יש לציין שהרווחים שצברה רש"ת נובעים מהגידול החד במספר הנוסעים, הודות להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים, ומן הראוי היה שהמדינה תמשוך אותם כדיבידנד כדי להרחיב את השירותים לאזרח. מאחר שאין כל כוונה לפגוע בתנאיהם, אנו סמוכים ובטוחים שהבעיה תיפתר במסגרת הדיאלוג עם העובדים וההנהלה שיתקיים היום".

 

מההסתדרות נמסר בתגובה: "היום (ה') בשעות הצהריים תתקיים פגישה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בין יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן לראש אגף תקציבים במשרד האוצר אמיר לוי. בפגישה ישתתפו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות. יו"ר ההסתדרות יתווך בין הצדדים במטרה למצוא פתרון למשבר". 

 

כמו כן הוסיפה ההסתדרות והודיעה כי "יש לשמר את חוסנה של רשות שדות התעופה. במקום למשוך את הכסף, יש לקלוט את עובדי הקבלן הרבים ברשות שדות התעופה להעסקה ישירה".

 

 

עונת השיא בתנועת הנוסעים בנתב"ג    (צילום: מתן טורקיה)

עונת השיא בתנועת הנוסעים בנתב"ג    (צילום: מתן טורקיה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רשות שדות התעופה
מגדל הפיקוח בנתב"ג
צילום: רשות שדות התעופה
מומלצים