שתף קטע נבחר

 

"לו הייתה מצלמה ברמזור, אני מניחה שהבן שלי היה חי"

לפני 13 שנה איבדה דבורה לוזון את בנה עמית, שנהרג מפגיעת משאית שעברה באור אדום. התאונה הקשה בצומת פורדיס מציפה מחדש את הטראומה שחוותה: "נהגים לוקחים את החוק לידיים". סקר: אחד מכל חמישה ישראלים הודה שחצה באור אדום בשנה האחרונה

 

1 מ-5 ישראלים עברו באדום. אולפן    (צלם: אלי סגל, אבי חי)

1 מ-5 ישראלים עברו באדום. אולפן    (צלם: אלי סגל, אבי חי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

התאונה המחרידה בצומת פורדיס, שבה נהרגו שתי אחיות ופעוטה כבת שנה וחצי מפגיעת משאית שלפי החשד חצתה באור אדום, עוררה מחדש את המודעות לבעיות הקשות בכבישי ישראל ולכך שיותר ויותר נהגים לא מצייתים לרמזורים. דבורה לוזון איבדה את בנה עמית ז"ל לפני כ-13 שנה, כשנהג משאית עבר באור אדום ופגע בו. "מאותו הרגע השתנו חיי. אני כבר 10 שנים פעילה בעמותת 'אור ירוק' ומרבה להרצות בפני חיילים, כי יש לי חיבור עצום אליהם. הבן שלי היה חייל בן 20 כשנהרג", סיפרה בראיון לאולפן ynet.

 

מצפון עד דרום: מצפצפים על הרמזור האדום

 

התאונה הקשה שבה נפגע עמית באורח אנוש אירעה בפברואר 2003. "הוא יצא לבסיס בסירקין, ועבר בגני תקווה. יש שם רק רמזור אחד", משחזרת דבורה. "עמית ציית לרמזור ירוק וכשהוא פנה שמאלה הגיחה משאית, נכנסה בו והוא פשוט נזרק מהאופנוע. הוא נפגע בגזע המוח ושכב בבילינסון במצב אנוש במשך שלושה שבועות. יומיים לפני פורים, לצערי הרב הוא נפטר".

 

עמית לוזון ז"ל (משמאל). נהרג מפגיעת משאית ב-2003 ()
עמית לוזון ז"ל (משמאל). נהרג מפגיעת משאית ב-2003

דבורה לוזון ()
דבורה לוזון

"תרבות הנהיגה בארץ היא לקויה", טוענת לוזון, ומתלוננת על אכיפה לא מספקת בכבישים: "אין מספיק מצלמות. לו הייתה מצלמה ברמזור שעמית חצה, אני מניחה שעמית היה חי. מצלמה בסה"כ היא מרתיעה. אין אכיפה בכביש בכלל. נהגים משתוללים, נהגים לוקחים חיים של אחרים".

 

"הנהג נתפס בגלל שהרמנו קול, אבל הוא קיבל רק 10 חודשים בכלא על זה שלקח חיים. הוא אב לחמישה ילדים, בן 58, בן אדם שהיו לו 18 הרשעות קודמות", מספרת דבורה ומוסיפה: "אין מספיק עונשים, לכן אנשים לוקחים את החוק לידיים. חיי אדם יקרים הרבה יותר מכל המצלמות שהיו מציבים במדינה".  

 

לנהגים שממהרים, או שוקלים "לגנוב" עוד שנייה מהרמזור, דבורה מבקשת להעביר מסר: "שייקחו אחריות על החיים שלהם ועל החיים של הסובבים שלהם. חיי אדם הם בעלי ערך עליון, זה דבר שלא ניתן לקנות בכסף. וזה יכול לקרות בשנייה. גם כשחושבים 'לי זה לא יקרה', זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אם ניקח אחריות על החיים שלנו, אז אולי נמנע את התאונה הבאה".

 

 

מקבץ מעברים באדום מאתמול    (צילום: עמית שאבי, גיל נחושתן, זהר שחר)

מקבץ מעברים באדום מאתמול    (צילום: עמית שאבי, גיל נחושתן, זהר שחר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

מסקר של עמותת "אור ירוק" עולה כי אחד מכל חמישה ישראלים עבר בשנה האחרונה לפחות פעם אחת באור אדום. "אחד מכל חמישה מודה, תארו לכם כמה אחרים התביישו להודות", אומר מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב. "למעלה מ-2,000 בני אדם

בשנה נפגעים בתאונות כתוצאה מרכבים שנוסעים באור אדום. גם התאונה המחרידה בצומת פורדיס הייתה בצומת אדום ומסוכן שנוסעים בו פעמים רבות באור אדום. הצומת הזה כבר סומן בעבר ככזה שחייבים היו להתקין בו מצלמה שאוכפת ותופסת את אותם הנהגים".

 

"זו אחת העבירות המסוכנות שצריך לרכז בה מאמץ וזה מאוד פשוט לאכיפה. איך העולם התגבר על העבירה הזו של נסיעה באור אדום? פשוט ולעניין - סימנו את אותם צמתים שבהם יש ריבוי נסיעה באור אדום וריבוי תאונות, והציבו בהם מצלמות. בישראל כבר היו צריכים לפני 10 שנים להציב כ-300 מצלמות, אך יש רק 100. המדינה מתמהמהת ומשהה את כל התהליך הזה יתר על המידה".


פורסם לראשונה 08/08/2016 23:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים