שתף קטע נבחר

ייצוגיות על הטעיה במארזי כלים חד פעמיים: המספר על גבי האריזה שגוי

צרכנים תובעים 46 מיליון שקל משופרסל וחברת פאלאס, ותובעים עוד 18.7 מיליון שקל מיינות ביתן, אושר עד פאלאס וחברת הנמל. הטענה: הן מטעות בשיווק מארזי כלים חד פעמיים. לדוגמא, מארזים שעל-גבי אריזתם מוצהר שהם מכילים 36 צלחות או כוסות - מכילים 34 או 26 בלבד

ספרתם פעם כמה כוסות חד פעמיות יש באריזה? בקשה לתביעה ייצוגית על סך 46 מיליון שקל, נגד שופרסל וחברת פלאס תעשיות הוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב בטענה להטעיה, יצירת מצג שווא ורשלנות בהצגת מספר כוסות, צלחות, קעריות, קופסאות איחסון, מגשים, סכו"ם, כוסות יין, מיכלים וגביעי איחסון חד פעמיים במארזים שונים. בקשה דומה לתביעה ייצוגית הוגשה גם נגד הרשתות יינות ביתן ואושר עד וכ נגד החברות פאלאס והנמל, על-ידי אותם תובעים, על סך 18.7 מיליון שקל.

 

נתקלתם באריזה כזאת שחסרים בה פריטים? כיתבו לנו >>

 

 

הטענה: כותבים מספר על גבי האריזה ובפנים יש הרבה פחות (מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית) (מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית)
הטענה: כותבים מספר על גבי האריזה ובפנים יש הרבה פחות(מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית)

 

לטענת שני הצרכנים, עו"ד יאיר ושגיא אקשטיין, המבקשים לתבוע את החברות, לאחר שקנו מארזים כאלה גילו להפתעתם כי חסרים בהם לכאורה פריטים, בניגוד למוצהר על גבי האריזה. לטענתם, החברות מרוויחות מכך מיליוני שקלים בשנה. את התביעה הגיש עו"ד חן שטיין.

 

פנו לשופרסל - אך הדבר לא תוקן

לפי כתב הבקשה לתביעה נגד שופרסל ופאלאס, לפני יותר משנה וחצי רכש אחד מהתובעים 2 חבילות "כוסות מהודרות חד פעמיות" של המותג הפרטי "יש" של שופרסל, לצורך אירוע משפחתי. לטענתו, בעת עריכת השולחן התחוור לו להפתעתו כי באריזה ישנן רק 22 יחידות, למרות שעל גבי האריזה צויין כי יש במארז 25 יחידות.

 

הוא וחברו לתביעה שבו לסניף ממנו קנו את המארז, כדי לספור את מספר הכוסות בחבילות נוספות, במטרה להבין האם מדובר בטעות. לטענתם, הסתבר להם כי זו לא טעות אלא שיטה.

 

הם פנו לשופרסל ולטענתם, זו התחייבה כי תפעל מול הספק ותדרוש ממנו - ואף תחייבו - לאתר ולתקן את הבעיה, כדי שהדבר לא יישנה. אלא ששני הצרכנים טוענים כי גילו לאחרונה שמצב הדברים לא תוקן: הם רכשו שוב מוצר כזה, שוב ספרו את מספר הכלים החד פעמיים שבמארז, ושוב גילו כי חסרות יחידות.

המוצרים שנבדקו (מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית) (מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית)
המוצרים שנבדקו(מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית)

 

דוגמאות לחוסרים במארזים

בין היתר גילו שבמארז "כוסות אלגנט" מתוצרת פאלאס שמשווק בשופרסל, אמורות להיות 36 יחידות, אך נמכרו 34 בלבד. מחיר למארז: 9.20 שקלים. מחיר ליחידה: 25.6 אגורות, נזק כספי למארז: 51 אגורות.

 

דוגמא נוספת: במארז "מגשים אובליים זהב", מתוצרת פאלאס שנמכר בשופרסל, נמצאו 23 יחידות במקום 25 יחידות מוצהרות. מחיר המארז: 17 שקלים. מחיר יחידה: 68 אגורות. נזק כספי למארז: 1.36 שקלים.

 

כמו כן, במארז "צלחות מרק אלגנט" מתוצרת פאלאס שנמכר בשופרסל, נמצאו 26 יחידות, במקום 36 יחידות לפי האריזה. מחיר למארז: 11.5 שקל. מחיר ליחידה: 31.9 אגורות. נזק כספי למארז: 3.19 שקלים.

 

לפי כתב הבקשה לתביעה נגד יינות ביתן, פאלאס, אושר עד והנמל, במארז "צלחות לפתן בורדו" מתוצרת פאלאס שנמכר באושר עד, נמצאו 48 צחות לעומת 50 שהיו אמורות להיות בו לפי הכתוב על גבי האריזה. מחיר למארז: 5.80 שקלים. מחיר ליחידה: 12 אג'. נזק כספי למארז: 24 אג'.

 

ביינות ביתן קנו מארז של 50 כוסות יין חד פעמיות מתוצרת "הנמל", שהיו בו 46 יחידות במקום 50 כמובטח. מחיר למארז: 2.50 שקלים. מחיר ליחידה: 5 אג'. נזק כספי למארז: 20 אג'.

 

סך הכל מדובר במוצרים רבים נשמצאו בהם חוסרים של בין 2% ל-28%, בהפסדים כספיים שמגיעים לעשרות אחוזים לצרכן. לטענת התובעים, לעתים באותו מותג או מוצר נמצאו חסרים שונים. כך למשל, במארז 36 "צלחות מרק אלגנט" נמצאו במקרה אחד 29 יחידות, ובמקרה אחר 26 יחידות. במארז 36 "כוסות אלגנט", נמצאו במקרים שונים 34, 35, 35 ו-33 כוסות.

 

רשימת מוצרים מתוך הבקשה לתביעה נגד שופרסל ()
רשימת מוצרים מתוך הבקשה לתביעה נגד שופרסל

 

 

לטענת התובעים, רוב הלקוחות מסתמכים על המידע המופיע על גבי המארז ולכן מדובר בהטעיה. השניים מציינים שיש חברות נוספות בשוק שנוהגות כך, וגם אותן הם מתכננים לתבוע.

 

כיצד חושבו הסכומים?

קבוצת הצרכנים בשמן הוגשו התביעות כוללת את כל הצרכנים שקנו את המוצרים החד פעמיים של הרשתות והחברות המוזכרות לעיל ב-7 השנים האחרונות.

 

סכום התביעה נגד שופרסל חושב לפי הערכה כי מוצרים חד פעמיים מהווים כ-5% ממכירות שופרסל (200 מיליון שקל) וכ-30% מהם הינם של פאלאס (60 מיליון שקל).

 

לפי היחס הכספי של החסרת יחידות מהמארזים (0.106), הנזק הכספי מסתכם בסך של כ-6.36 מיליון שקל בשנה. בהכפלת 7 שנים אחורה, הרי שסכום התביעה ברכיב זה הינו כ-44,520,000 שקל. לכך מוסיפים התובעים 2 מיליון שקל בגין הפרשי ריבית והצמדה והחזר הוצאות וכן על נזק נפשי ועוגמת נפש.

 

סכום התביעה נגד אושר עד חושב כ-5.67 מיליון שקל נזק כספי לצרכנים + 2 מיליון שקל פיצוי על עוגמת נפש. סכום התביעה נגד יינות ביתן ופלאס הוערך ב-10.5 מיליון שקל.

 

מחברת הנמל נמסר בתגובה: "אלה מוצרים שמיובאים ממספר מדינות ולא נארזים בארץ. עוד לא קיבלנו את כתב הבקשה לתביעה, כשנקבלו נלמד את הטענות".

 

משופרסל נמסר: "נגיב בערכאות המשפטיות".

 

מיינות ביתן נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה, אנו נלמד אותה לכשתגיע".

 

מפאלאס ואושר עד לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית
כמה צלחות יש במארז?
מתוך הבקשה לתביעה הייצוגית
מומלצים