מהפיכת אכיפה: 90% מהמצלמות יוצבו בצמתים
השר גלעדן ארדן החליט: 90% מהמצלמות בכבישים יוצבו בצמתים במקום 75%, כדי להילחם בתופעה המסוכנת של חציית רמזורים באור אדום. שינוי גם במדיניות הענישה: פחות הסתפקות בקנסות, יותר זימונים לבית משפט
יוצאים למלחמה בעברייני הרמזורים: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, החליט להגדיל את מספר מצלמות הרמזור המוצבות בארץ. כיום מציבה המשטרה שני סוגי מצלמות: מצלמות שממוקמות בקטעי דרך ואוכפות נהיגה במהירות מופרזת, ומצלמות שממוקמות בצמתים ואוכפות בנוסף גם נסיעה באור אדום.
פרויקט הצבת המצלמות מתבצע בשלבים. הוא אמור לכלול 300 מצלמות, מהן נרכשו כבר 100. כיום, 75% מהן מוצבות בצמתים והיתר בקטעי כביש, אך לטענת השר ארדן, היחס ישונה ו-90% מהמצלמות יוצבו ברמזורים. "גניבת רמזורים היא מכת מדינה, וכדי להילחם בה צריך לשנות את היחס ל-90% מצלמות בצמתים ו-10% בקטעי כביש", אומר השר ארדן. "זה היעד שאליו נשאף כעת, בעבודה משותפת עם הגורמים המקצועיים". את מיקומי המצלמות המדויקים קובעת ועדה ציבורית שמינה המשרד, בהתאם לנתוני התאונות שמספק אגף התנועה במשטרה.
ארדן החליט גם כי לפני כל צומת עם מצלמת רמזור, יוצב שלט המודיע על קיומה. "המטרה אינה לגבות מהנהגים כספים, אלא להציל חיים", הסביר ארדן. לדבריו, יש מקום לבחון גם את אופן הענישה על חציית צומת באדום. כיום, מי שנוסע באדום עד שתי שניות מרגע שהתחלף הרמזור, מקבל 1,000 שקל קנס ו-10 נקודות חובה. מי שנכנס לצומת מאוחר יותר, מקבל הזמנה למשפט וצפוי לעונש חמור יותר. ארדן מעוניין שיותר נהגים יזומנו לבית משפט.
יצוין כי בשנים האחרונות ירד מספר הדו"חות הניתנים לנהגים על נסיעה באדום. לפי נתוני עמותת אור ירוק, ב-2008 הנפיקו המצלמות מהדור הקודם, שצילמו על פילם, 30 אלף דוחות כאלה. מאז ירד המספר עד ל־14 אלף בלבד ב־2012, ולמרות שעלה מאז, עדיין לא הגיע לרמה של לפני עשור.
יצוין כי מחקר חדש של מכון הבטיחות בדרכים של חברות הביטוח בארה"ב, חושף עד כמה יעילות מצלמות הרמזור. לפי המחקר, ערים בארה"ב שהפסיקו את הפעלת מצלמות הרמזור סבלו מעלייה בשיעור של 30% במספר התאונות הקטלניות לנפש בגלל נסיעה האדום.