היסטריית הפוקימון מגיעה לאתרי התיירות והנופש
גם אתם מכורים ל"פוקימו גו"? זה היה עניין של זמן עד שאתרי התיירות והנופש ברחבי העולם יקפצו על הטרנד ויחלו להימכר כ"יעדים לתפיסת פוקימונים". עולם (התיירות) החליק על השכל
טיול ברחבי העולם בשנים האחרונות הפך לכמעט בלתי אפשרי ללא המכשירים הסלולריים החכמים או המחשבים הניידים. אבל אם עד עתה השתמשנו בהם על מנת לנווט, למצוא את המסעדה הכי שווה בעיר או ליצור קשר עם חברים מקומיים ביעד אליו טיילנו, כעת חברות תיירות מציעות שימוש אחר לחלוטין במכשירים שלנו.
חברות נופש שונות החלו בימים האחרונים למכור לתיירים חופשות באמצעות המידע האטרקטיבי לפיו ביעדי הנופש ניתן למצוא פוקימונים מסתתרים. ג'ון פרינדלי, מבעלי חברת "Launchfire" סיפר בימים האחרונים לכלי התקשורת בארצות הברית כי חברתו, המתמחה גם כך בחופשות לחובבי משחקי מחשב והיי-טק, החלה למכור נופשים שכאלה. "כל אחד יכול לקבל מעתה התראות על הימצאות פוקימונים בקרבת מקום", הוסיפה קימברלי ביודין, אשת תיירות אמריקנית נוספת שהתראיינה בנושא ל -NBC.
"זו לא סיבה לצאת לחופש אבל זו סיבה ברורה נוספת לבחור ביעד החופש", אומרים משווקי הנופשים האמריקנים, ובראשם Geckos Adventures, חברה המתמחה בחופשות לנוסעים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. שם, כבר עיצבו חבילות נופש מיוחדות סביב היסטריית ה"פוקימון גו". הרעיון הוא כזה: "קחו לכם חופשת קיץ בת שישה שבועות ותפסו פוקימונים בכל רחבי העולם, כולל בפירמידות במצרים". כל אחד מנוסעי החברה זוכה גם ל-50$ מתנה לשימוש ב-iTunes, כדי להקל על מציאת היצורים הדיגיטליים.
"ככה הם רוצים"
"אנחנו עוזרים לאנשים לראות את העולם בדרך שבה הם רוצים - דרך הסמארטפונים", אומרים בגאווה בחברה. "'פוקימון גו' היא תופעה בינלאומית אדירת מימדים, ולצד הדרכים בהן מוכרים ברחבי העולם חבילות נופש, הגיע הזמן שגם כזו תהיה". עם זאת, מדגישים בחברה כי אין להם כל אחריות ממשית שכל אחד מהנוסעים שיבחרו לנפוש דרכם אכן ימצא פוקימון. "המשחק יוביל אותך לנקודת הציון התיירותית, לבית מלון, מוזיאון, מסעדה או תחנת אוטובוס", הם אומרים - ומשם - תסתדרו לבד.
באמצעות חיפוש הפוקימונים, מקווים כמובן למשוך יותר ויותר צעירים שיטוסו לחופשות הקיץ שלהם עם החברות המציעות מרדף אחר היצורים הצבעוניים. "אנחנו כנראה נמצאים בשיאה של היסטריית 'פוקימון גו' אבל עדיין לא רואים מתי היא תדעך, לכן זה הזמן שלנו לפעול בתחום התיירות כך", הוסיפו ב-Geckos.
ומה באשר לאובדן היכולת של הצעירים (כנראה) פשוט לנפוש באתרי התיירות? על כך כבר מגיבה ויי ספיר, דוברת חברת "קונטיקי הולידייס" מארצות הברית, שאומרת: "האפליקציה הזו מאפשרת לחוות גם את המציאות וגם את המציאות הרבודה בו זמנית, ומדובר באפשרות מרגשת עבור קהל היעד. אנחנו עוד נראה לא מעט שינויים בהמשך ב'פוקימון גו' וגם אליהם נתאים את עצמנו".