עבודות הרכבת הקלה: 3 חניוני "חנה וסע" נסגרו בגלל היעדר ביקוש
במשרד התחבורה הקימו חניונים מיוחדים כדי להתמודד עם עומסי התנועה בעקבות החפירות באזור תל אביב. שנה אחרי, נסגרים החניונים שעמדו ריקים. הציבור עדיין מעדיף להגיע לעבודה עם הרכב הפרטי ולא לחנות ולהמשיך בשאטל
בשנה שעברה, עם תחילת העבודות לסלילת תוואי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, היו תחזיות שחורות שצירי תנועה מרכזיים יהיו עמוסים בעקבות חפירות וסגירת צירים. אחד הפתרונות המרכזיים של משרד התחבורה היה הקמת חניונים שהפעילה נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מחוץ לאזורי העומס. משם הופעלו שאטלים בחינם לאזורים המרכזיים והצפופים בתל אביב.
עלות החנייה היומית בחניונים, שאותה סבסד משרד התחבורה, עמדה על 15 שקלים ליום. בחודשים הראשונים, לאחר השקה תקשורתית רחבה, נשאר השימוש בחניוני "חנה וסע" דל במיוחד. בחודשים האחרונים התקיימה במשרד התחבורה הערכת מצב שבה הוסכם שהציבור עדיין מעדיף להגיע לעבודה עם הרכב הפרטי. בכך ירד פרויקט החניונים לטמיון ונכשל.
מנכ"לית המשרד, קרן טרנר, החליטה על סגירתם של שלושה חניונים מרכזיים ומערך השאטלים הפועלים מהם לאחר שנוכחה לדעת שהם נשארו ריקים בשנה האחרונה. בעיית אי האכיפה בנתיבי התחבורה הציבוריים גרמה לכך שהשאטלים באזור תל אביב לא יהיו אפקטיביים ולכן לא השתמשו בהם.
החניונים שייסגרו הם חניון גני יהושע המכיל 1,000 מקומות חנייה, חניון חוף תל ברוך בתל אביב המכיל כ-700 מקומות חנייה וחניון אצטדיון המושבה בפתח תקווה שבו 1,000 מקומות חנייה. חניון נוסף, מצפה מודיעין שכולל כ-550 מקומות חנייה, יישאר פעיל מאחר ובו נרשם יחסית שימוש רחב.
סגירת החניונים תחסוך למשרד התחבורה 45 מיליון שקלים, שאותם מייעדים להשקיע בעידוד שימוש בתחבורה ציבורית בגוש דן. בין היתר להגדלת תדירות הקווים, שדרוג תשתיות, הגברת אמצעי האכיפה ועוד.