עזב את סלקום בתחילת אוגוסט - החברה גבתה על כל החודש
אילן התנייד מסלקום במחאה על התייקרות התשלום מבלי שהודיעו לו על סיום המבצע. הוא תוהה מדוע החברה גובה ממנו חיוב מלא. משרד התקשורת ערך שימוע בנושא, אך עדיין לא טיפל בחברות שמסרבות לגבות חיוב יחסי. סלקום: "לפנים משורת הדין הוחלט לזכותו באופן יחסי"
לקוח סלקום פנה ל-ynet בתלונה - "סלקום גבו ממני על חודש מלא, למרות שעזבתי את החברה בתחילת אוגוסט". עוד הוא טוען שעזב את החברה כיוון שלא הודיעו לו על סיום מבצע בהודעת טקסט, כפי שלטענתו הבטיחו לו כשהצטרף למבצע, דרך מחלקת שימור הלקוחות.
יש לכם תלונה על חברה? כיתבו לנו >>
משרד התקשורת קבע כי החל מ-1 ביולי 2016, אסור יהיה לבעל רישיון תקשורת לגבות תשלום עבור שירותיו מראש - כלומר, לפני אספקתם - כשמדובר בעסקה מתמשכת, שהתשלום עליה חודשי.
היתה זו תוצאת שימוע שערך המשרד לחברות. השימוע נערך גם על אי חיוב יחסי - המצב בו לקוח עוזב את החברה אבל מחויב על חודש שלם. גם זו דרך של חברות תקשורת לגבות מלקוחות על שירותים לפני אספקתם - גבייה על חודש שלם, למרות שאלה עזבו את החברה לפני סוף החודש.
במשרד התקשורת ביקשו שהחברות יחלקו את התשלום בחודש למספר הימים, ועל בסיס זה יחשבו את התשלום האחרון עבור הלקוח - אך המשרד לא הסדיר את הנושא, וחברות עדיין מנצלות את הפרצה הזאת, מסתבר.
השיטה של סלקום היא לחייב את הלקוח בסוף החודש על החודש הקודם, כך שזו לא גבייה מראש. אך למעשה זו כן גבייה של סכום מלא, על שירות שלא נצרך במלואו.
"עברתי כי סלקום לא הודיעה לי על סיום המבצע, למרות ההבטחה"
הלקוח, אילן שמו, סיפר ל-ynet: "ביוני 2015 הפכתי למנוי בחברת סלקום, במסלול של 39 שקל לחודש - ללא הגבלה + 6 ג'יגה גלישה. זה מסלול שהוצע לי על-ידי מחלקת השימור, שם. אמרו לי שברגע שיסתיים המסלול אחרי שנה, יתריעו בהודעת טקסט שאני עומד לשלם כפול. ביולי גיליתי שלא קיבלתי התרעה, וגיליתי שהחיוב הקרוב לסלקום הגיע ל-87 שקל.
"במקביל, התקשרו אלי מחברה מתחרה והציעו לי מסלול שהוא אמנם יותר יקר, אבל כולל כל מיני הטבות שהיו נראות לי לעניין, בין היתר, 10 ג'יגה גלישה וב-3 חודשים הראשונים 15 ג'יגה. עברתי לחברה המתחרה בתחילת אוגוסט, אחרי ששילמתי לסלקום 87 שקל על יוני יולי, אבל אז גיליתי שסלקום רוצים שאשלם גם על כל אוגוסט".
למה עלי לשלם מחיר מלא ולא את החלק היחסי?
אילן קיבל שיחה ממחלקת שימור הלקוחות של סלקום שלא הצליחה לשכנעו להישאר בחברה. "הקשבתי להצעות של סלקום אבל לבסוף אמרתי להם שאני לא רוצה להישאר, כי לא הודיעו לי על סיום החבילה בהודעת טקסט. הנציגה התפלאה: 'לא קיבלת סמס'? אמרתי לה שלא קיבלתי שום סמס והיא אמרה שזה מאוד מוזר. אמרתי לה: 'מבחינתי הפרתם חוזה'. היא השיבה: 'אני מתנצלת, זה אולי רשום בחשבונית'.
"כיוון ששמתי לב שגם בספטמבר אקבל חיוב של 87 שקל על אוגוסט, למרות שבאוגוסט הייתי לקוח שלהם ימים בודדים בלבד, ביקשתי ממנה שלא יחייבו אותי על אוגוסט או שייקחו רק את החלק היחסי. היא אמרה שהם לוקחים מחיר מלא.
.
"אני לא מבין למה עלי לשלם 87 שקל ולא את החלק היחסי. זה לא הגיוני וזה לא הוגן. בנוסף, אני לא מבין למה הם לא סימסו לי שנגמרה החבילה. שני הדברים האלה הבריחו אותי כלקוח מסלקום. אגב סלקום כן זכרו לשלוח לי הודעת טקסט על כך שקיבלתי סים בהשאלה, ואם לא אחזירו תוך 14 יום אחויב על עוד 59 שקל. יש לי דדליין להחזיר את הסים ויש לי כבר חוב של 174 שקל בסלקום".
סלקום: טענותיו אינן מדויקות
מסלקום נמסר: "הגבייה נעשית בהתאם לחוזה ההתקשרות עם הלקוח, ועל פי דין ובדומה לחברות נוספות בשוק", יחד עם זאת נמסר כי: "הטיפול בפניית הלקוח הסתיים לא מכבר, אחרי פנייתו למועצה לצרכנות. טענותיו אינן מדוייקות שכן קיבל הודעה בחשבונית, אך לפנים משורת הדין הוחלט לזכותו באופן יחסי".