המכונית האוטונומית של פורד: ללא דוושות, הגה או נהג
כמות המלל וההבטחות שמפזרות היצרניות בנוגע לרכב אוטונומי, גדלה מיום ליום. כעת הגיע תור קונצרן פורד להצהיר: כבר ב-2021 יעלו מכוניות אוטונומיות שלנו על הכביש, ללא דוושות או הגה, וגם ללא נהג
פורד מאיצה את תכניות פיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, המיועדות להגיע לייצור סדרתי ב-2021. "העשור הבא יהיה מאופיין בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית, הצפויה להשפיע על החברה האנושית כמו המעבר של פורד לייצור מכוניות בשיטת הסרט הנע לפני כ-100 שנה", כך אומר מנכ"ל פורד, מארק פילדס. בהמשך דבריו הבהיר פילדס כי הקונצרן האמריקאי יציג מכונית אוטונומית מלאה מוכנה לשימוש, ללא שליטת נהג וללא דוושות והגה, כבר ב-2021. "בעוד חמש שנים תהיה פורד יצרנית רכב המונית של מכוניות ללא דוושות תאוצה ובלימה וללא הגה, וכמובן ללא נהג", אמר.
מאז התמנה למנכ"ל היצרנית ב-2014, ביצע פילדס צעדים משמעותיים שמטרתם פיתוח טכנולוגיות חדשות. בין היתר, כחודש בלבד לאחר שנכנס לתפקיד הקים מרכז פיתוח בפאלו אלטו שבעמק הסילקון, מקום מושבן של חברות הייטק רבות, יצרנית הרכב טסלה ואחרות. כעת מודיעים בפורד על הכפלת גודלו של המרכז וחתימת הסכמי פיתוח ושיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה שונות. בהן ולודיין (Velodyne) העוסקת בפיתוח חיישני איתור ותנועה, או נירנברג ניורוסיינס (Nirenberg Neuroscience) שפיצחה את הקוד העצבי להעברת מידע חזותי מהעין למוח, ותסייע לפורד לפתח אינטליגנציה אנושית למחשב הנהיגה.
יש גם את סיביל מאפס (Civil Maps) שתפתח מפה תלת-ממדית המאפשרת התמצאות סביבתית, וחברת סייפס הישראלית (SAIPS) המתמחה בניתוח וידאו ותמונות. בנוסף תגדיל פורד את צי מכוניות הניסוי האוטונומיות שלה מדגם פיוז'ן הייבריד, מ-30 ל-90 והן יפעלו בקליפורניה אריזונה ומישיגן.
תקנות שונות עשויות להוות את המכשול העיקרי בפני פורד בדרך לשיווק מכונית אוטונומית, כמו לכולן, אך היצרנית האמריקאית חברה בינתיים לגוגל והובר על-מנת לייצר לובי חזק בקונגרס, ולעודד ממשלות להשקיע ביישום טכנולוגיות אוטונומיות בערים.