פייסבוק משיקה: רשת חברתית לבני נוער
אפליקציית "Lifestage" פונה לצעירים בני 21 ומטה, ומציעה פלטפורמה חברתית מבוססת וידאו. על הפיתוח אחראי מנהל מוצר בפייסבוק, בן 19 בלבד
פייסבוק מנסה לחזור ולהיות רלוונטית בקרב בני-נוער: הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם השיקה אתמול (שבת) את "Lifestage", אפליקציה שהיא מעין רשת חברתית לצעירים בגילאי 21 ומטה בלבד. האפליקציה מבוססת על תכני וידאו, ולמעשה מייצרת עבור המשתמשים פרופיל וידאו שלם, אותו הם אמורים לחלוק עם חבריהם בתיכון.
כן, עקרונית גם אתם יכולים להוריד את "Lifestage" - שזמינה כרגע רק במערכות ההפעלה של iOS (ונכון להיום הושקה רק בארצות-הברית), אבל אם אתם בני 22 ומעלה - תוכלו לראות רק את הפרופיל שלכם, ולא של אחרים. ההרשמה לאפליקציה לא מחייבת חשבון פייסבוק פעיל, וברגע שיש לפחות 20 משתמשים פעילים מבית ספר תיכון אחד - האפליקציה מתחילה להציג פרופילים של צעירים נוספים. נראה שבאופן הזה משחזרת "Lifestage" את העקרונות שהתחילו את טירוף הפייסבוק - עם גיוס משתמשים מבוסס בתי ספר.
על הרשת החברתית החדשה מבית פייסבוק, אחראי מייקל סיימאן, מנהל מוצר בחברה והוא רק בן 19. סיימאן, אוטודידקט שלימד את עצמו לתכנת בגיל 13, זכה לתשומת הלב של מארק צוקרברג לאחר שפיתח את אפליקציית "4Snaps", שהיא מעין חידון בתמונות. לאחר שהוזמן אל משרדי החברה וקיבל משרת מתמחה, החל לעבוד על האפליקציה החדשה במטרה לענות על הצרכים של הפלח הדמוגרפי הקרוב אליו - בני נוער.
בעת ההרשמה, האפליקציה מבקשת מהמשתמש לצלם קטעי וידאו מובחנים: איך אנחנו נראים כשאנחנו שמחים ועצובים, איך אנחנו רוקדים, מי החברים הטובים שלנו, מה אנחנו אוהבים ולא אוהבים ועוד. קטעי הווידאו מצטרפים יחד לפרופיל אישי, שמורכב במקום מתוכן טקסטואלי, מווידאו בלבד. אפשר לראות באפליקציה הזו חיזוק משמעותי גם לעובדה שפייסבוק ממקדת את המשאבים שלה בתכני וידאו, וגם כעוד ניסיון לנגוס בפלח השוק שמדיף את סנאפצ'ט על פניה.