שתף קטע נבחר
 

כחלון אישר: שקיפות במכירת קרקע חקלאית

על פי התקנות החדשות, משווק קרקע שאינה זמינה לבנייה, יגלה לצרכן באופן ברור ובולט בפרסומת או בפעולת השיווק כי הקרקע אינה זמינה לבנייה

סוף להונאות בשיווק קרקעות חקלאיות: שר הכלכלה והאוצר, משה כחלון, חתם היום (א') על התקנות להגברת השקיפות במכירת קרקע שאינה זמינה לבנייה. מדובר בתקנות הגנת הצרכן לחובת גילוי פרטים במכירת קרקע שאינה זמינה לבנייה. האישור מגיע לאחר התייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

 

בדרך: סוף להונאות במכירת קרקע חקלאית

תקנות חדשות להגנה על רוכשי קרקע חקלאית

צפו: הסיכונים ברכישת קרקעות חקלאיות

 

התקנות החדשות ייכנסו לתוקף חודש מיום פרסומן. על פי התקנות, המפרסם או משווק קרקע שאינה זמינה לבנייה, יגלה לצרכן באופן ברור ובולט, בפרסומת או בפעולת השיווק, כי הקרקע אינה זמינה לבנייה.

קרקע חקלאית. נדרשת שקיפות (צילום: שי רוזנצוויג) (צילום: שי רוזנצוויג)
קרקע חקלאית. נדרשת שקיפות(צילום: שי רוזנצוויג)

בנוסף, מפרסם המשווק קרקע חקלאית תוך הבטחה כי תופשר בעתיד, חייב להציג שומה שנערכה על ידי שמאי מוסמך כדי להביא בפני הצרכן את כל המידע אשר יאפשר לו לקבל החלטה מושכלת; כמו גם יכולת להעריך באופן מודע את סיכויי ההפשרה של הקרקע, המכשולים בדרך להפשרה, לוח הזמנים והעלויות הצפויות לו בדרך להפשרת הקרקע למגורים.

 

נזכיר כי לפני יותר מחודש הניח יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, על שולחן הוועדה תקנות אלה, שמטרתן להגביל משווקים ומפרסמים של קרקע חקלאית שאיננה זמינה לבנייה למגורים, בעסקאות מכר לרוכשים פרטיים שאינם חקלאים.

 

הסיכונים ברכישת קרקע חקלאית - מוזמנים לצפות במדריך של אולפן ynet:

צפו: הסיכונים ברכישת קרקע חקלאית    (צילום אורי דוידוביץ ואלי סגל)

צפו: הסיכונים ברכישת קרקע חקלאית    (צילום אורי דוידוביץ ואלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הרקע לתקנות הוא הקפיצה הגדולה בהיקף עסקאות הרכש בקרקעות החקלאיות, בגלל העלייה הניכרת במחירי הנדל"ן. רוב רוכשי הקרקעות הם ממעמד הביניים שאיננו יכול לרכוש דירה. הם רוכשים את הקרקע בתקווה שתהיה במהרה כשרה לבנייה למגורים ומקווים שמחיר התחליף הזול ישתלם כשיאמיר לאחר שינוי מעמד הקרקע.

 

כך הוחלט, בין השאר, כי בפרסומת כתובה לשיווק קרקע חקלאית, חובת הגילוי הנאות תופיע על הפרסום באותיות גדולות ביותר כמו הפרסומת לקרקע. המוכר גם נדרש לספק את המידע ללא תשלום, לפחות 7 ימים לפני מועד החתימה על זכרון הדברים או העסקה. התקנות יחולו גם על פרסומות ומסעות שיווק שהחלו לפני כניסתן לתוקף, בתנאי שהרוכש טרם חתם על החוזה העסקה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
שר האוצר והכלכלה, משה כחלון
צילום: גיל יוחנן
מומלצים