אותו שמן תינוקות נמכר בפער של 36 שקל
ברשתות הפארם מוכרים בקבוק של 500 מ"ל בלנאום בייבי ב-95.90 שקל. בשתי רשתות למוצרי תינוקות, אותו מוצר בדיוק נמכר ללא מבצע ב-59.90 שקל. קיים פער של 22 שקל ומעלה גם בבקבוק הקטן של בלנאום. פערים דומים גם במחירי המתחרה: אמול של ד"ר פישר
כמה עולה שמן אמבט לתינוקות בלנאום? כמה שהצרכן מוכן לשלם, מסתבר. בטח כשהוא לא בהכרח יודע שברשת אחרת נמכר אותו המוצר בדיוק ב-36 שקל פחות, ללא מבצע.
מכירים פערי מחיר אדירים כאלה? כיתבו לנו >>
רשת ניו-פארם מוכרת בלנאום 500 מ"ל ב-95.90 שקל. בסופר-פארם הוא נמכר ב-90.50 שקל. לעומת זאת, ברשתות למוצרי תינוקות בייביסטאר ומוצצים, מוכרים את המוצר הזה ב-59.90 שקל כל השנה.
השמן הזה, של אלמירל ונאופארם, נמכר ברשתות פארם ורשתות מוצרים לתינוקות לצד המתחרים הבולטים, אמול של ד"ר פישר ומוצר דומה של חברת מאמי קר. לא ברור איך ברשתות הפארם מתמחרים אותו במחיר גבוה בכ-60% ממחיר המדף ברשתות אחרות.
נתקלנו בפער המחירים - 36 שקל הפרש - כשביקרנו לאחרונה בסניף ניו פארם בגבעתיים. נדהמנו לגלות שהשמן הזה עולה 95.90 שקל. בשתי הרשתות למוצרי תינוקות בהן ביקרנו קודם לכן, השמן נמכר כאמור ב-59.90 שקל בלבד - בלי שום מבצע ולאורך זמן, כמחיר מדף. היתכן שמדובר במחיר זמני ולכן הוא נמוך במיוחד? התשובה היא לא. במחיר הזה הבחנו לאורך קרוב לשנה.
המחיר לא השתנה במשך קרוב לשנה
לפני קצת פחות משנה, השמן הזה בדיוק נצפה על-ידנו בסניף בייביסטאר בני ברק-ר"ג ב-59.90 שקל. לפני חודשיים - בביקור נוסף בסניף בייביסטאר - המחיר נותר על כנו - 59.90 שקל ל-500 מ"ל. גם היום זהו המחיר של המוצר ברשת הזאת.
בסניף מוצצים הסמוך, מול קניון איילון - המוצר נמכר באותו מחיר, 59.90 שקל - מחיר קבוע. גם בסניף ראשל"צ של מוצצים, מצאנו השבוע את המוצר הזה במחיר המדף הקבוע ברשת: 59.90 שקל.
בדקנו בעוד רשתות. בשילב המוצר נמכר ב-79.90 שקל. באתרי פארם באינטרנט, אפשר למצוא אותו במחיר שנע בין 59.90 ל-72 שקל. כלומר - מחיר המדף ברשתות הפארם הוא הגבוה ביותר.
"לא מוכרים בהפסד. אפשר למכור בזול ולהרוויח"
לבלנאום יש גם בקבוק בגודל 200 מ"ל. הבקבוק הקטן הזה עולה בניו פארם 51.90 שקל וברשתות מוצצים ובייביסטאר - 29.90 שקל; פער של 22 שקל. בסופר-פארם הוא נמכר לאחרונה במבצע, במסגרתו המחיר עמד על 24.90 שקל. כרגע זה כנראה המחיר הנמוך ביותר בשוק, אבל בימים כתיקונם הוא עולה שם 50.50 שקל.
כלומר, במחיר של הבקבוק הגדול בניו פארם, צרכן בעצם יכול לקנות בקבוק אחד גדול ובקבוק שני קטן ברשתות האחרות.
האם ייתכן שזה מוצר המהווה לוס לידר - כלומר, כזה שרשתות למוצרי תינוקות מפסידות עליו כסף במטרה למשוך קונים לחנויות? לא מאוד הגיוני, שכן זה מוצר שנצרך בתדירות גבוהה יחסית והרשתות האלה לא ממוקמות "ליד הבית" כמו רשתות הפארם.
בכל זאת שאלנו את אחת הרשתות האם מדובר במחיר הפסד עבורה, וזו התשובה שקיבלנו: "אנחנו לא מפסידים על המוצר. אפשר למכור במרווח נמוך. אפשר למכור בזול ולהרוויח. וברור לך שרשת פארם גדולה, קונה את המוצר הרבה יותר בזול מאיתנו. זו שיטה של הרשתות האלה - למכור מדי פעם במבצע ובשאר הזמן למכור ביוקר".
ומה לגבי המותגים המתחרים? אמול 500 מ"ל נמכר ברשתות הפארם במחירים דומים, של למעלה מ-90 שקל. הבקבוק הקטן נמכר במחיר של 54.90 שקל. לעומת זאת, ברשתות למוצרי צעצועים מצאנו אותו ב-47.90 שקל. המוצר הקטן (200 מ"ל) עולה 26.90 שקל בלבד. נראה שמישהו כאן מרוויח על חשבון ההורים ושכדאי להשוות מחירים.
תגובות
מניו פארם נמסר בתגובה: "זה מחיר המדף של המוצר בגודל 500 מ"ל ומדי פעם יש מבצעים".
מסופר-פארם נמסר בתגובה: "המוצר הנ״ל נמכר בשנה האחרונה בסופר-פארם במחיר ממוצע של 69.90 שקלים, הודות למבצעים התכופים שהוצעו עליו. סופר-פארם מציעה לאורך כל השנה מבצעים על עשרות אלפי מוצרים, וכמו כן את מותג לייף, המספק גם במקרה הזה אלטרנטיבה דומה ואיכותית במחיר הנמוך בכ-30% ממחירי המותגים הבינלאומיים".