כושר ב-300 קמ"ש: איך מתאמן נהג המירוצים הישראלי בר ברוך
נהגי מרוץ מתמודדים עם תנאים בלתי אפשריים, חום קיצוני ומאמץ ממושך - כל אלה בנהיגה של 300 קמ"ש למשך 40 דקות ארוכות בכל פעם. כיצד ניתן להכין את הגוף להתמודדות מסוג זה? נהג המרוצים בר ברוך, בן 20, שייצג את ישראל באליפות אירופה באיטליה בספטמבר, חושף את שגרת האימונים הייחודית שלו. צפו
בישראל הספורט המוטורי ונהיגת המסלול לא מפותחים דיים והמודעות לענף ספורט זה נמוכה. אנשים לרוב, נוטים לחשוב ולהסיק על דעת עצמם שענף ספורט אשר כולו מסתכם בנהיגה ברכב אינו ספורט של ממש, אך האמת? רחוקה אלפי קילומטרים משם.
הספורט המוטורי לא רק נחשב לאחד מענפי הספורט היוקרתיים והנצפים ביותר בעולם, הוא אף נכלל בטופ של ענפי הספורט - הן מבחינת הקושי הפיזי והן מבחינת הקושי המנטאלי. לראייה, בממוצע, במרוץ שאורך כארבעים דקות של נהיגה מאומצת, כשהנהג נמצא במצב של כמעט שכיבה - הדופק שלו מגיע ל- 170 פעימות בדקה. בשל פעולה מאומצת זו והעומס המופעל על הגוף, מאבד הנהג כ-3 ק"ג ממשקל גופו תוך 40 דקות.
בעולם המרוצים כל פרט קובע. מכיוון והם נוהגים במושבים אשר הותאמו במיוחד ע"פ מידות גופיהם - נדרשים נהגי המרוץ להישאר במשקל זהה במהלך כל השנה על מנת שלא יחולו תזוזות באופן ההתאמה. במקביל, הם נדרשים לאמן את גופם למאמץ ממושך המפעיל בצורה ניכרת את רוב קבוצות השרירים, תוך כדי נהיגה במכונית ללא אביזרי עזר בתנאים של חום קיצוני היכול להגיע ל-65 מעלות. בנוסף לכל אלה, עליהם להיות מרוכזים וחדים במשך 40 דקות התחרות. על כן, נדרשים הם לתוכנית אימונים מיוחדת ואינטנסיבית שנועדה להכין אותם להתמודדות עם תנאים קשים אלו.
בר ברוך, נהג המרוצים של "למבורגיני", שנבחר לייצג אותנו באליפות אירופה הקרובה, מתאמן ב"גו אקטיב".