מייקל פלפס במקום הראשון - ולא בבריכה
פייסבוק מציגה שיא משל עצמה, עם עשרות מליוני לייקים, תגובות ושיתופים במהלך המשחקים האולימפיים בריו. הדובדבן שבקצפת: מייקל פלפס עם שידור חי שהביא כמעט ארבעה מיליון צפיות
גם מארק צוקרברג יכול לתפוס את מקומו על הפודיום: עם תום המשחקים האולימפיים, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם - פייסבוק, מדווחת על מיליארד וחצי אינטראקציות של משתמשים במסגרת הסיקור הפנימי של האולימפיאדה בריו.
אינטראקציות כוללות בתוכן את מספר הלייקים והריאקציות, התגובות והשיתופים, לתוכן ששותף במסגרת הסיקור של פייסבוק. לא סופקו נתונים השוואתיים בין האולימפיאדה הנוכחית לבין זו של לונדון בשנת 2012, אולם ניתן להבין את הפערים רק מהנתון הבא: בשנת 2012 פייסבוק עוד לא הגיעה למיליארד משתמשים בחודש, ואילו השנה היא מדווחת על 1.7 מיליארד. בנוסף, הרשת החברתית ממקדת את המשאבים שלה בתוכן חדש - הרבה וידאו, שידורי לייב, וידאו ב-360 מעלות ועוד. התכנים הללו נכחו מאוד במהלך סיקור האולימפיאדה השנה.
אין ספק שהדובדבן שבקצפת היה השידור החי של השחיין האולימפי מייקל פלפס. מבין כל רשתות הטלוויזיה והתקשורת העולמיות, היתה זו דווקא פייסבוק שזכתה לקבל לידיה את הסקופ על פרישתו, במילותיו שלו, רגע לפני המשחה הקבוצתי. לשידור החי הזה נחשפו כמעט ארבעה מיליון גולשים, הוא זכה לכ-10,000 שיתופים וכ-300 אלף לייקים וריאקציות.
פלפס והאצן אוסיין בולט, שהכריז גם הוא כי לא ישוב למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, היו הספורטאים המדוברים ביותר בפייסבוק, והם תופסים את המקומות הראשונים גם באינסטגרם (שכזכור, בעצמה שייכת לפייסבוק). באופן כללי, אינסטגרם מדווחת על 916 מיליון אינטראקציות הנוגעות לאולימפיאדה, ואילו בטוויטר נספרו למעלה מ-187 מיליון ציוצים בנושא.