סיוט בתחנה ובקרון: עומסים כבדים ברכבת ברחבי הארץ
ההפסקה הזמנית של תנועת הרכבות בעקבות שריפת הקרון באזור חדרה הובילה לעומסים בלתי רגילים ברחבי הארץ דווקא ביום העמוס בשבוע. גולשי ynet תיעדו את הצפיפות והדוחק הרב. יהודית הייתה בדרכה לת"א: "הרכבת עצרה כל שתי דקות". יאיר: "אין איש ברציפים שיענה על שאלות"
"חנוק וצפוף פה. חבל שזו ההתנהלות של רכבת ישראל בשנת 2016". כך תיאר רועי אבידן את החוויה הלא נעימה ברכבת בדרך לנהריה. הצפיפות והדוחק נגרמו בעקבות עיכובים בתנועת הרכבות לאחר השריפה שפרצה בקרון רכבת באזור חדרה.
תקועים ברכבת או ברציף? מוזמנים לפנות למייל האדום של ynet
לקראת השעה 19:00 עמד מדד הדיוק באתר רכבת ישראל על 64%. גולשי ynet שיתפו תמונות וסרטונים שהראו תמונה עגומה: עומס, צפיפות שיא וחוסר במקום לזוז גם על הרציפים וגם בתוך קרונות הרכבת. מרכבת ישראל נמסר כי אכן יש עומסים בשל הפסקת התנועה אחר הצהריים וכי נגרמו עיכובים.
יהודית נסעה מחיפה לתל אביב: "אחרי זמן קצר עצרו אותנו בבנימינה. אמרו בכריזה שנתעכב חמש דקות ועברו 25. אחר כך כשהתחלנו לנסוע הרכבת ערה כל שתי דקות. הייתי בדרך לבקר את הנכד שלי והכול נהרס".
נוסע נוסף, יאיר כץ, סיפר: "פשוט זוועה. אחרי יום עבודה ארוך להגיע בלחץ לרכבת כדי לא לפספס אותה, ובסופו של דבר אתה מגלה עיכובים. הלוואי שאלה היו רק כמה דקות, אבל עברנו יותר משעה של המתנה וטרטור מרכבת לרכבת. אף אחד לא נמצא ברציפים כדי לענות על שאלות. כל כמה דקות מודיעים ברמקולים על עוד עיכובים".
עוד אמר כי "עד שהגיעה רכבת אחת, היא הייתה דחוסה עד אפס מקום. עוד אנשים המשיכו להידחף כדי לא להיתקע ברציפים עם כל העיכובים וביטולי רכבות שהיו. רק לאחר כשעה ומשהו הגיעה רכבת עמוסה שהצלחנו לעלות עליה, למרות שהייתה דחוסה באנשים. ואז היא עוד עמדה מפוצצת כ-8 דקות ברציף כשחלק מהקרונות סגורים".
מוקדם יותר אחר הצהריים פרצה שריפה בקרון רכבת באזור חדרה. הנוסעים הורדו מהרכבת שיצאה מתחנת חיפה מרכז השמונה בדרכה לבאר שבע ונעצרה סמוך לאזור התעשייה בחדרה. מהמשטרה נמסר כי תנועת הרכבת מתחנת הרכבת בחדרה לכיוון דרום הופסקה למשך כשעה בשל השריפה. שלושה צוותי כיבוי השתלטו על הדליקה, ולא היו נפגעים באירוע.
מרכבת ישראל נמסר כי בשל השריפה מתנהלת תנועת הרכבות על מסילה בודדת עד לפינוי הרכבת מהמקום. רכבת חלופית נשלחה לאסוף את הנוסעים שהורדו והועברו לבנימינה. ככל הנראה מוקד הבעירה היה בחלק התחתון של הרכבת באזור הבלמים. לוחמי האש ביצעו סריקה ושללו הימצאותם של אזרחים ברכבת וממשיכים בפעולות כיבוי. ברכבת ישראל אישרו את הפרטים ומסרו כי השריפה יכולה להיגרם, בין היתר, בשל בלם תפוס או חיכוך של שמן עם מקור חום.