שתף קטע נבחר

 

יש כיסוי? התלונות שלכם נגד חברות הביטוח

בכל שנה מוגשות לאגף פניות הציבור בפיקוח על הביטוח, אלפי תלונות על חברות ביטוח, סוכנים וחברות המנהלות כספי פנסיה וגמל. זאת בנוסף לכמות גדולה פי כמה של עוולות רבות אחרות, שכלל לא מגיעות לידיעת הפיקוח. נתונים שפרסם האגף בחודש האחרון, מאפשרים הצצה לתלונות המקוממות

דו"ח תלונות הציבור שפרסם החודש אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, מעלה כי בשנת 2015 זינקה כמות התלונות שהוגשו כנגד חברות הביטוח ובתי ההשקעות ביותר מ-20% בהשוואה לשנה הקודמת, והן הסתכמו ב-10,841.

 

מי נותן השירות הגרוע בפנסיה? האוצר מדרג

 

בשנת 2015 הוגשו 7,432 תלונות בתחום הביטוח, עליה של 16% בהשוואה לשנת 2014. בתחום הפנסיה הוגשו 2,178 תלונות, גידול של 25% בהשוואה לאשתקד ובתחום הגמל זינקה כמות התלונות ב-35% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכמה ב-1,232.

 

נציין כי עוולות רבות כלל אינן מגיעות לידיעת הפיקוח והן נגמרות בייאוש מראש של המבוטח, בבתי המשפט, או בהסדרי פשרה, כך שלמעשה כמות העוולות גדולה בהרבה. ואולם, גם אם לא מדובר בתמונה המלאה, פרסום חלק מהמקרים שהגיעו לידיעת הפיקוח, מאפשר הצצה אל שלל עוולות שנעשות מצד חברות הביטוח ומנהלי החסכונות הפנסיוניים, כלפי ציבור המבוטחים והחוסכים, בניסיון להימנע מתשלום או לפחות לצמצם את "הנזק" מבחינתן. הנה הצצה אל כמה מהם.

 

כפל ביטוח: למה שלא תשלם עבור שתי פוליסות זהות?

סוכנת ביטוח התקשרה למבוטח על מנת להציע לו להחליף את פוליסת הסיעוד של אשתו בפוליסה שהוצגה כזולה יותר בחברת ביטוח אחרת. הסוכנת הציגה נימוק של מחיר נמוך יותר מבלי לפרט שיקולים נוספים. בנוסף, הציגה הסוכנת מצג לפיו היא תבטל את הפוליסה הקיימת ואף פרטה בפני המבוטח כי תעביר טופס ביטול בשמו לחברה בה הוא היה מבוטח.

 

המבוטח הסכים להצעה, אולם לאחר זמן מה, הבחין כי הפוליסה הקודמת לא בוטלה ולמעשה נגבים ממנו כספים עבור שתי פוליסות סיעוד במקביל.

 

כדאי לך להפקיד כסף לחיסכון שלא קיים

חוסך שברשותו ביטוח מנהלים, בו התשואה מובטחת באמצעות סבסוד חלק מההשקעות על ידי המדינה (אג"ח חץ), הקטין את ההפקדות לחיסכון בעת שינוי מעמדו משכיר לעצמאי. לימים ביקש החוסך להגדיל חזרה את הפקדותיו לפוליסה וסורב, אולם חברת הביטוח טענה בפניו שאם ישוב להיות מועסק כשכיר, יוכל להגדיל את הפקדותיו לפוליסה.

 

למעשה הבטחה זו ריקה מתוכן שכן המדינה היא זו שמסבסדת את החוסך, ועל פי הכללים לא ניתן להגדיל הפקדות לפוליסה כזו. בעקבות פניה לפיקוח, נאלצה חברת הביטוח לתת לחוסך את שהבטיחה, וזאת על חשבונה.

 

 (צילום: index open) (צילום: index open)
(צילום: index open)

את בטוחה שרכשת ביטוח אצלנו? אנחנו בכלל לא מכירים אותך

גמלאית בת 80 הצטרפה בשנת 2013 לביטוח תאונות אישיות במסגרת קולקטיב שהוצע לגמלאי מקום עבודתה, ובשל כך ביטלה ביטוח שהיה לה בחברה אחרת. המבוטחת קיבלה לביתה פוליסת ביטוח ודף פרטי ביטוח.

 

לאחר כשנתיים, עברה המבוטחת תאונה והגישה תביעה לתגמולי ביטוח. חברת הביטוח דחתה את התביעה, בטענה כי המבוטחת כלל אינה מבוטחת בביטוח האמור.

 

לאחר פניית המבוטחת לאגף שוק ההון, התברר כי מלכתחילה חברת הביטוח לא היתה מעוניינת לצרף את הגמלאית לביטוח, רק שהחברה "שכחה" להודיע את זה לגמלאית. מה שחברת הביטוח לא שכחה זה לגבות תשלומים עבור הפוליסה.

 

כספי הפיצויים שלך שולמו למעביד. מצטערים

לחוסך הייתה פוליסת ביטוח מנהלים אליה הפריש המעסיק כספי פיצויים. לימים החוסך עזב את עבודתו והמעסיק ביקש מחברת הביטוח שתשיב לו את כספי הפיצויים מאחר שלטענתו, העובד עזב בנסיבות שלא מזכות אותו בכספי הפיצויים. חברת הביטוח נענתה לבקשת המעסיק והשיבה לו את כספי הפיצויים של העובד ללא כל הודעה לעובד טרם השבת הכספים.

 

החברה טענה שהמעסיק העביר הצהרה שעליה חתם העובד כנותן הסכמה לשחרור כספי הפיצויים. ואולם החברה לא טרחה לברר מול העובד - האם באמת הסכים לכך. התברר שההצהרה נכתבה בכלל בלא ידיעתו של העובד.

 

ביטוח משכנתא? נכסה אותך, אבל העמלות עליך

זוג היה מבוטח בביטוח חיים במסגרת המשכנתא. כאשר המבוטח נפטר פנתה בת זוגתו ותבעה תגמולי ביטוח מוכח הפוליסה. חברת הביטוח שילמה לבנק את יתרת המשכנתא אולם לא שילמה את עמלת הפירעון המוקדם – את זה היא השאירה לאלמנה, ובניגוד למובן מחוזה הביטוח.

 

דאגתי לך לכיסוי שאתה לא צריך

סוכן צירף לקוח לתוכנית פנסיונית הכוללת ביטוח מנהלים וקרן פנסיה. הלקוח טען כי בתחילת ההתקשרות שלו עם סוכן הביטוח, אמר לסוכן מפורשות כי אינו מעוניין בכיסוי ביטוחי (הלקוח היה מעוניין בחיסכון בלבד). בדיעבד התברר לו שהוא משלם עבור כיסויים ביטוחים, שהסוכן לא ביטל.

 

במסגרת בירור שערך אגף שוק ההון, עלה כי במשך קרוב ל-4 שנים מעולם לא נפגש עימו הסוכן לצורך ייעוץ, התאמה ועדכון של התוכניות הפנסיוניות שלו, הגם שהלקוח הציג אסמכתאות לפיו פנה לסוכן מספר פעמים לצורך בירור מהות הכיסויים ועלותם.

 

העברת כספים לקרן הפנסיה? מצטערים, הצ'ק אבד

לקוחה העבירה צ'ק לידי סוכנות ביטוח לצורך הפקדתה בחשבונה של הלקוחה בקרן הפנסיה.

 

הסוכנות טענה כי העבירה את הצ'ק לקרן הפנסיה, ומנגד קרן הפנסיה טענה כי הצ'ק מעולם לא התקבל אצלה.

 

במסגרת הבירור עלה כי סוכנות הביטוח לא הצליחה להציג אסמכתא על כך שהעבירה את ההמחאה לקרן הפנסיה. בהתאם הוחלט כי הסוכנות תשיב ללקוחה את סכום ההמחאה וסכום נוסף המשקף את הסכום שהיא היתה צוברת אילו הסכום היה מופקד בזמן בקרן הפנסיה.

 

עוד על פנסיה בישראל:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים