בגלל הפקקים: הורחבה החסימה לאיילון דרום
העבודות לשדרוג רכבת השלום בתל אביב יצרו עומסים כבדים בערב שבת. במשטרה החליטו לא להסתפק בחסימת קטעים בודדים והודיעו על חסימת הירידה לאיילון דרום במחלפים קק"ל, רוקח וארלוזורוב. המטרה: להפנות את התנועה לצירים נמיר ובגין
חסימת נתיבי איילון מתרחבת: המשטרה הודיעה אמש (ו') כי לא תתאפשר ירידה לאיילון דרום מהמחלפים קק"ל, רוקח וארלוזורוב. ההחלטה התקבלה בשל עומסי תנועה כבדים בתל אביב על רקע העבודות לבניית טרמינל נוסעים חדש בתחנת רכבת השלום בעיר.
תקועים בפקק? מוזמנים לשלוח תמונות וסרטונים למייל האדום של ynet
העבודות שהחלו אתמול אחר הצהריים הובילו להסטת כלי רכב באיילון דרום למחלף השלום מכיוון צפון חזרה מצידו הדרומי של הגשר. באיילון צפון נחסמה העלייה למחלף השלום והוצבה חסימה ברחוב גבעת התחמושת על גשר השלום. נאסרה גם הגישה להולכי רגל ברחוב לשני הכיוונים.
מאז החסימות שהחלו בשעה 16:00 הצטברו עומסי תנועה כבדים באזור, עומסים לא רגילים לסוף השבוע. במשטרה מנסים לצמצם את העומסים והחליטו על מניעת הירידה לאיילון דרום במחלפים המדוברים, דבר שלא היה בתוכנית המקורית.
המטרה בהחלטה נובעת מרצון המשטרה להפנות את הנהגים לצירים החלופיים כמו דרך נמיר ודרך בגין בתל אביב. השינויים בהסדרי התנועה הם חלק מהעבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום והם יהיו בתוקף עד למוצאי שבת בשעה 20:30.
מטרת הפרויקט היא הקמת טרמינל חדש שיאפשר כניסת ויציאת נוסעים היישר אל גשר השלום, מצדו הדרומי, והקמת משטח לחניית רכב דו גלגלי במפלס הגשר. במהלך העבודות יונפו שני מבני ענק בגובה של 6.4 מטרים, באורך של כ-60 מטרים ובמשקל כולל של 560 טון פלדה. מבנים אלו ישמשו כבסיס לרצפת אולם הטרמינל הדרומי. "מדובר באחד מהמבצעים ההנדסיים המורכבים שנעשו במדינה בכלל וברכבת ישראל בפרט", נמסר מרכבת ישראל. "בימים האחרונים מועברים מרכיבי מבנה הפלדה מהדרום אל נקודת הכינוס צפונית לגשר השלום, שם הם יורכבו ויוכנו להנפה".
עבודות שדרוג תחנת הרכבת נערכו בסופו של דבר, חרף תלונות של ראשי המפלגות החרדיות. לאחר שהשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, יחד עם חבר הכנסת משה גפני, כתבו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הממשלה רומסת את השבת", הודיע הבוקר נתניהו כי חלק מהעבודות בפרויקט יידחו, אך "כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל אלו בנתיבי איילון".