עדן טבע מרקט הפילה את תוצאות טיב טעם
הפסדי רשת המזון האורגני שרכשה טיב טעם לפני שנה וירידה ברווחיות זרוע הייצור הביאו לקריסה של 95% ברווח הנקי חרף עלייה של 4% במכירות החנויות הזהות
שנה לאחר שטיב טעם זכתה בהתמחרות על רכישת עדן טבע מרקט מרשת מגה תמורת 29.5 מיליון שקל, ביצועי רשת המזון האורגני עדיין פוגעים בתוצאותיה. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות של טיב טעם עלה ב־4% לעומת הרבעון השני 2015, ואילו הפדיון הממוצע לכלל סניפי הקבוצה רשם ירידה של 16%. לפי דו"חות טיב טעם, הרשת מעריכה שעדן טבע מרקט תגיע לאיזון עד סוף 2016 ותעבור לרווחיות רק ב־2017.
תוספת הסניפים של עדן טבע מרקט תרמה לעלייה של 20.3% במכירות הקמעונאיות של הקבוצה, שהובילו לעלייה של 21% ברווח הגולמי. עם זאת, הרווחיות הגולמית נותרה בשיעור דומה לזה שנרשם אשתקד. ההפסדים התפעוליים שהסבה עדן טבע מרקט ניכרים היטב ברווח של פעילות הקמעונאות, שהסתכם ב־2.81 מיליון שקל ברבעון השני - צניחה תלולה של 74%. בהמשך לכך נשחקה קשות הרווחיות התפעולית של הקבוצה ל־0.89% בלבד לעומת 4.1% ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות כלל קבוצת טיב טעם, הפעילה גם בתחומי הייצור והיבוא, עלו ב־21.7% לכדי 280 מיליון שקל ברבעון השני. עלייה זו נובעת בעיקר מתוספת מכירות עדן טבע מרקט ומהעלייה במכירות זרוע הייצור. אלא ששינוי תמהיל המוצרים שמכרה זרוע הייצור והיבוא גרר את החברה לירידה ברווחיות הגולמית משיעור של 29.77% אשתקד ל־27.97% ברבעון השני של 2016. בהמשך לכך ירדה הרווחיות התפעולית של כלל פעילות הקבוצה מ־3.91% ל־1.38%.
החברה צופה כי מכירות מגזר ייצור, יבוא ושיווק המזון ימשיך להציג צמיחה במכירות בעקבות יבוא מוצרי בריאות עבור עדן טבע מרקט וכן לאור רפורמת הקורנפלקס לפתיחת שוק המזון המקומי ליבוא.
במסגרת דו"חותיה מציינת טיב טעם כי היא ממשיכה במהלכי התייעלות, בצמצום הוצאות וכן בביזור עסקיה למגזרים שונים, זאת תוך התמקדות בפעילות עדן טבע מרקט, פתיחת סניפי טיב טעם חדשים והמשך הרחבת הפעילות של מגזר ייצור, יבוא ושיווק מוצרי מזון.