שתף קטע נבחר
 

רוב המנכ"ליות בארה"ב - בלונדיניות

48% מהמנהלות הבכירות בחברות במדד S&P 500 בבורסה האמריקנית הן בלונדיניות וכך גם 35% מהסנאטוריות. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה באוניברסיטה מובילה בארה"ב. מהן הסיבות לכך?

נשים בלונדיניות צפויות הרבה יותר להגיע לתפקיד של מנכ"לית או סנאטורית לעומת נשים בעלות שיער בגוון אחר. כך עולה ממחקר שפרסמו לאחרונה שני פרופסורים למנהל עסקים מאוניברסיטת בריטיש קולומביה.

 

רק 2% מאוכלוסיית העולם ו-5% מהאנשים הלבנים הם בעלי שיער בלונדיני, אך 35% מהסנאטוריות ו-48% מהמנכ"ליות בחברות במדד S&P 500 הן בלונדיניות. לדברי החוקרות שביצעו את המחקר, ג'ניפר ברדל ונטליה אלונסו, ייצוג היתר של בלונדיניות הוא כתוצאה מנטיות מוקדמות על פי גזע וגיל בסולם הדרגות והקידום.

 

שיער בלונדיני מצוי לרוב אצל אנשים לבנים, ולבנים מהווים חלק בלתי יחסי בקרב המנהלים הבכירים של החברות והפוליטיקה, כך שהגיוני שיהיה גם מספר לא יחסי של בלונדינים, הן טוענות. בנוסף, ילדים נוטים יותר להיות בלונדיניים ממבוגרים, כך ששיער בלונדיני מסמל צעירות וחיוניות. עם זאת, על פי המחקר ההנחה הזו לא תקפה בקשר לגברים: על פי מחקר שפורסם בשנת 2005 רק 2% מהמנכ"לים הגברים ב-Fortune 500 היו בלונדינים.

 

כמובן, נשים רבות – במיוחד בגילאים של מנכ"לים או סנאטורים – צובעות את השיער שלהן, כך שיש ביניהן נשים עם שיער צבוע לבלונד מאשר צבע טבעי. למרות זאת, הנתון של הצבע לא יכול לכפר על זה שאחת מ-3 סנאטוריות היא בלונדינית וכמעט כל מנכ"לית שנייה היא בלונדינית. "אם נשים צובעות את השיער לבלונדיני", אומר ברדל, אחת מהחוקרות העומדות מאחורי המחקר, "זה אומר שיש משהו אסטרטגי בבחירה. עם חבילה של נשיות, דמיון לילדים ותמימות, אפשר להתנהג באופן יותר אסרטיבי, עצמאי ו'גברי' ".

מנכ"לית יאהו גם כן ברשימה. מריסה מאייר (AP) (AP)
מנכ"לית יאהו גם כן ברשימה. מריסה מאייר(AP)
 

 

כחלק מהמחקר, ביקשו ברדל ואלונסו מ-100 גברים לדרג תמונות של נשים בלונדיניות וברונטיות על פי מאפיינים של אטרקטיביות, יכולת ועצמאות. בעוד שבמאפיין של אטרקטיביות הנשים דורגו באותה מידה, הנשים הבלונדיניות דורגו נמוך יותר באופן משמעותי בפרמטרים של יכולת ועצמאות. לאחר מכן, הוצגו בפני הגברים תמונות של אותן נשים עם שיער בלונדיני וחום. הרוב בחרו להמליץ על הברונטיות בתור מנכ"ליות או סנאטוריות.

 

אבל כשהתבקשו לדרג מנהיגות נשים בעלות טון דומיננטי – תמונות של אותן נשים עם שיער בלונדיני או ברונטי, עם ציטוטים כמו "העובדים שלי יודעים מי הבוס" – הם חשבו שהנשים הבלונדיניות הן יותר חמות ואטרקטיביות מאשר התאומה הברונטית. ברדל קראה לאפקט הזה "אפקט גלינדה הפיה הטובה".

 

המסקנה של מחקרים אלו, על פי החוקרות, היא שאנשים יכולים להכיל טוב יותר מנהיגה אישה אם הם תופסים אותה בתור עדינה יותר, פחות תובענית, ועם רצון חלש יותר מנשים בעלות שיער כהה, או כסוף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
AP
מנכ"לית יאהו מריסה מאייר
AP
מומלצים