שתף קטע נבחר
 

רכבת העמק מציגה - לפני 81 שנים, והיום

אל נסיעת ההשקה של רכבת העמק הצטרפו כמה עשרות אזרחים ותיקים שזוכרים עדיין את הקו המקורי - בהם נוסעת שבפעם האחרונה השתמשה ברכבת לפני 81 שנים

נסיעת הבכורה של רכבת העמק שהתקיימה היום, אפשרה ל-30 אזרחים ותיקים להחיות את העבר, שכן חלקם נסעו בקו ההיסטורי במתכונתו המקורית. הנוסעים קיבלו תעודות הוקרה משר התחבורה ישראל כץ, וכרטיסי "רב-קו" שבאמצעותו יוכלו לנסוע בתקופת ההרצה של הקו ללא תשלום.

 

רכבת העמק יצאה לדרך - תופעל מערב סוכות ובחינם

 

עידו ארז

עידו ארז

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אמנון קורן מבית יצחק ניהל בעבר בית ספר בבית שאן, אך בשנת 1946, בטיול השנתי של כיתה ז', נסע ברכבת העמק ההיסטורית. "זו לא הייתה נסיעה מאוד ארוכה אבל היא זכורה לי. נסענו מחיפה לכפר יהושע, ברכבת שהייתה איטית כפי שסיפרו עליה - אפשר היה לרדת מהקרון הראשון, לקטוף פרחים ולהספיק לעלות על הקרון האחרון. הנסיעה הייתה קצרה אבל נמשכה זמן רב. אין מה להשוות למצב היום... ממש התרגשתי ששמעתי שהתלמידים שלי מבית שאן הזמינו אותי לנסיעה הזו. אשתי ואני ממשיכים לעשות טיולים שנתיים ברכבת, ועכשיו נוכל להמשיך גם לאזור הזה", אמר.

 

יונה ברקאי - בת 101 (צילום: אחיה ראב"ד) (אחיה ראב"ד) (אחיה ראב
יונה ברקאי - בת 101 (צילום: אחיה ראב"ד)

 

הנוסעת המבוגרת ביותר הייתה יונה ברקאי, בת 101 מקיבוץ גבע. היא זוכרת שתי נסיעות עיקריות ברכבת - אחת כשהייתה כבת 20, והגיעה מחיפה לקיבוץ בו היא חיה עד היום, ונסיעה נוספת מגבע לחיפה. "'העיר הגדולה' שלנו באותה תקופה הייתה עפולה, אבל אליה הגיעו בסוס ועגלה. כדי להגיע לחיפה ובחזרה צריך היה לנסוע ברכבת. אני לא זוכרת שהתרגשתי אז יותר מדי, כי באתי מליטא שבה רכבות היו דבר שגרתי. עכשיו אני מתרגשת יותר כי מאז כמעט לא נסעתי ברכבת. והתחנה כל-כך גדולה ויפה, כמעט לא מרגישים שהרכבת נוסעת", אמרה. בתה סיפרה כי בכוונת בני המשפחה לרכז את הנכדים והנינים לנסוע בקרוב ברכבת "נסיעה חמולתית" עם הסבתא הגדולה.

 

דוד בן דוד - בן 96 (צילום: אחיה ראב"ד) (אחיה ראב"ד) (אחיה ראב
דוד בן דוד - בן 96 (צילום: אחיה ראב"ד)

 

נוסע ותיק נוסף היה דוד בן דוד, בן 96 מניר עציון, שלחם בשנת 1941 בבריגדה היהודית בצבא הבריטי. באותה שנה נסע את המסלול הכמעט מלא של הרכבת החיג'אזית - מחיפה לצמח ומשם לדרעא ולדמשק. "הנסיעה יצאה בצהריים מחיפה והגיעה בערב לצמח. אחר כך נסיעה של לילה שלם עד דמשק. הייתי שם שלושה חודשים", הוא נזכר. "זה לא היה כמו היום שהכל מהר כל-כך". כשנפגש עם השר כץ וסיפר לו את סיפורו, הבטיח השר כי יעשה הכל שמסילות הרכבת מישראל ישובו בעתיד וייסעו לסוריה.

 

 (חברת נתיבי ישראל) (חברת נתיבי ישראל)
(חברת נתיבי ישראל)

 

"הסיפור של אבא לא נגמר בנסיעה מחיפה לדמשק", הוסיף בנו. "הנסיעה חזרה הייתה מדהימה עוד יותר, כי בדמשק הוא פגש בגטו את הקהילה היהודית ודיבר איתם על עלייה לישראל. ארבעה צעירים בסוף הגיעו כאשר הרכבת עמדה לצאת לכיוון ארץ ישראל. הוא הצליח איכשהו להכניס אותם למרות התנגדות הבריטים, בצמח - שהייתה נקודת הגבול - היו בכלל חיילים אוסטרלים שלא התעניינו בהם. כשהרכבת הגיעה לבית השיטה היא עצרה ואבי כתב מכתב למזכיר הקיבוץ בו הסביר מי הצעירים האלה ושלח אותם לקיבוץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ששון תירם
רכבת העמק - יצאה לדרך חדשה-ישנה
ששון תירם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים