שתף קטע נבחר
 

מבחני בטיחות - "הגרסאות הישראליות" מאכזבות

מבחני הריסוק האחרונים של ארגון הבטיחות יורו NCAP חשפו שוב את חשיבותן הגדולה של מערכות בטיחות מתקדמות. השוק הישראלי יוצא נפסד

ארגון הבטיחות יורו NCAP מפרסם מבחני ריסוק נוספים, ועושה זאת בגרסת-מבחן חדשה, המאפשרת לערוך שני מבחנים לדגם, אחד בגרסת בסיס המשווקת במדינות שונות, והאחרת עם אבזור בטיחות אופציונאלי המשוקלל לתוך הציון הסופי. והחדשות אינן טובות עבור הלקוח הישראלי.

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:


כך למשל זכה הטנדר טויוטה היילקס בשלושה כוכבי בטיחות בלבד בגרסת הבסיס, בעוד שהגרסה הבכירה המשווקת גם עם מערכת הבטיחות TSS (ר"ת של Toyota Safety Sense) הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות דרך גבוהים לנמוכים). עם מערכות בטיחות אלה עלה הציון בהגנה על נוסעים מבוגרים מ-85% ל-93% בגרסה הבכירה, הגנה על הולכי רגל שופרה מ-73% ל-83%, בעוד הציון בהגנה על ילדים נותר זהה ועומד על 82% בשתי הגרסאות.

 

ללקוח הישראלי אלה חדשות רעות, שכן מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה אינה מוצעת בהיילקס שנמכר בישראל. לדברי היבואנית, היא אינה מאושרת לשיווק מקומי בהיילקס על-ידי טויוטה, למרות הציון הגבוה משמעותית. ברגע שהיא תאושר לשיווק מקומי היא תיובא בהיילקס ובדגמים נוספים כחלק מהציוד התקני, הבטיחה היבואנית. יש לציין בהקשר זה כי הקורולה שעברה עדכון לאחרונה, כן מצוידת במערכת זהה, כסטנדרט.

גם רכב הפנאי ההיברידי קיה נירו ביצע שני מבחנים. גרסת הבסיס המצוידת במערכת שמירה על נתיב, זכתה בסופו של מבחן בארבעה כוכבי בטיחות, בעוד הגרסה הבכירה המצוידת גם בבלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) ובקרת שיוט אדפטיבית, זכתה בציון מרבי של חמישה כוכבים.

 

כמו בהיילקס, גם כאן הגרסה עם מערכות הבטיחות המתקדמות מוכיחה עצמה. ציון ההגנה על מבוגרים עלה ל-93% מ-91%, ציון ההגנה על הולכי רגל עלה מ-57% ל-70%, בעוד שבהגנה על ילדים קיבלו שתי הגרסאות ציון זהה של 80%.

סובארו לברוג החדשה זכתה בציון מירבי של חמישה כוכבי בטיחות שכן היא משווקת באירופה באופן סטנדרטי עם מערכת הבטיחות המתקדמת EyeSight, הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום, התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט ותאורה אדפטיביות. אצלנו לעומת זאת, המערכת כלל אינה מוצעת ולדברי היבואנית תוצע כאופציה בחלק מהדגמים אך רק במהלך שנה הבאה. הלברוג זכתה בציון של 92% בהגנה על הולכי רגל, 83% בהגנה על ילדים ו-75% בהגנה על הולכי רגל.

רנו סניק החדש שטרם ברור מתי יגיע לישראל, זכה גם הוא בציון מירבי של חמישה כוכבי בטיחות, שכן הוא משווק באירופה עם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום. הסניק זכה לציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים