שתף קטע נבחר
 
צילום: מוטי קמחי, דוברות המשטרה

4 קומות ו-540 חניות - הפרויקט שקרס בת"א

חניון הברזל העילי ברמת החייל, שבו אירע אסון הקריסה, נהרס ב-2014 לטובת הקמת חניון תת-קרקעי עם ארבעה מפלסים ו-540 מקומות חניה. את העבודות, שאמורות להסתיים על פי תוכניות הבנייה בסוף השנה הנוכחית, מבצעת חברת אפריקה ישראל. החניון ישרת את עובדי מתחם התעסוקה והעוברים והשבים, וצפוי לכלול גינה ציבורית שתחובר לפארק הירקון

ארבעה מפלסים ו-540 מקומות חניה: החניון התת-קרקעי שקרס היום (ב') בשכונת רמת החייל בתל-אביב אמור היה להיפתח בסוף שנת 2016. מדובר בחניון ציבורי תת-קרקעי, המשתרע על פני שטח של כחמישה דונם בבעלות עיריית תל-אביב-יפו, ובסך הכל מדובר בכ-17 אלף מ"ר. הוא נבנה עבור חברת אחוזת חוף, חברה-בת של עיריית תל-אביב-יפו, על ידי חברת אפריקה ישראל השקעות.

 

את עבודות הביצוע מבצעת חברת דניה סיבוס, זרוע הביצוע של חברת אפריקה ישראל השקעות, ועל ניהול הפרויקט אמונה חברת אפריקה נכסים, זרוע הנדל"ן של החברה. בשנת 2012 זכתה אפריקה נכסים במכרז להקמת החניון שפרסמה עיריית תל-אביב-יפו, במקום חניון "הברזל" העילי, הממוקם בפינת הרחובות הברזל והנחושת בצמוד לבית החולים אסותא.

הדמיית המתחם העילי של החניון התת-קרקעי ברחוב הברזל ()
הדמיית המתחם העילי של החניון התת-קרקעי ברחוב הברזל

 (הדמיה באדיבות אפריקה ישראל) (הדמיה באדיבות אפריקה ישראל)
(הדמיה באדיבות אפריקה ישראל)

הפרויקט יצא לדרך בנובמבר 2014, ועבודות הבנייה היו אמורות להימשך כ-32 חודשים ולהסתיים, כאמור, בסוף 2016. מדובר בחניון ציבורי אשר צפוי לשרת את עובדי החברות במתחם התעסוקה ברמת החייל וכן את העוברים והשבים במקום, ולספק מענה למצוקת החניה הקיימת באזור בשעות היום והלילה.

 

מעל החניון צפוי להיבנות המשכו של פארק הירקון הממוקם בסמוך אליו. עלות הקמת הפרויקט כ-64 מיליון שקל לא כולל מע"מ, ועם השלמתו הוא יופעל על ידי אפריקה נכסים במשך כ-19 שנה. זאת מאחר שהתב"ע (תוכנית בניין עיר) עליו נבנה בימים אלה החניון הוחכרה לחברה והמכרז בוצע בשיטת BOT. בשיטה זו, גוף פרטי מקבל זיכיון מגוף ציבורי כדי לממן, לתכנן, לבנות ולהפעיל מתקן ציבורי לתקופה קצובה. במקרה זה קיבלה אפריקה ישראל את הזיכיון מעיריית תל-אביב.

 

הזכייה במכרז כוללת ביצוע עבודות גינון ופיתוח סביבתי. השטח הציבורי הפתוח אמור להוות מבואה והמשך לפארק הירקון, ויפותח ברובו מעל לתקרת החניון. הפיתוח צפוי לכלול גינה ציבורית ובה רחבה מרכזית עם פרגולה, מדרכות, פתחים לעצים, קירות תמך נמוכים לערוגות ולישיבה, שבילי אופניים, שביל מרכזי ורחבות משנה, פסלי חוצות, ריהוט גן-ספסלים, שולחנות פיקניק, אשפתונים, עמודי מחסום לרכב, מעקות, תאורת גן ורחוב ומתקני חניה לאופניים.

 

צפו בצילום הרחפן באתר הבנייה שבו אירעה קריסת החניון:

צפו: צילום מלמעלה באתר הבנייה    (צילום: דני שכטמן צילומי אוויר)

צפו: צילום מלמעלה באתר הבנייה    (צילום: דני שכטמן צילומי אוויר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עבודות הבנייה לפני והקריסה באתר, היום (צילום: AP) (צילום: AP)
עבודות הבנייה לפני והקריסה באתר, היום(צילום: AP)
 

התכנון אמור להתבצע תוך דגש על נגישות לנכים, וכל השבילים צפויים להיות מותאמים לתנועת גלגלים. בין מבנה המעליות הדרומי לשביל הסמוך לבית החולים אסותא מתוכננת רמפה משופעת באורך של חמישה מטרים. בנוסף צפויים להיבנות שולחנות פיקניק וספסלים בתוך שטחי ריצוף עם התאמה לתקן נגישות.

 

מבנה הכניסה לחניון מרחוב הנחושת צפוי להיות ממוקם בשולי הגינה הציבורית ולכלול מערכת כניסה מבוקרת, מבואה קטנה ברמת גימור גבוהה עם שקיפות מרבית לגינה, מעלית במידות מינימום לשישה נוסעים נכים, מדרגות חירום וכן מתקני תשלום אוטומטיים.

קריסת החניון באתר הבנייה ברמת החייל, הבוקר (צילום: אביתר בן הלוי-ארביב ) (צילום: אביתר בן הלוי-ארביב )
קריסת החניון באתר הבנייה ברמת החייל, הבוקר(צילום: אביתר בן הלוי-ארביב )
  

 

אפריקה ישראל: בוחנים את הסיבות לקריסה

אפריקה ישראל נכסים בע"מ היא חברת-בת של אפריקה ישראל השקעות ומשמשת כחברה יזמית בתחום הנדל"ן המניב וכזרוע הנדל"ן של החברה. היא נוסדה בשנת 1971 והונפקה לראשונה בבורסה בתל-אביב בשנת 2004 ומאז היא נכללת ברשימת תל-אביב 100. כיום פועלת החברה בישראל בהקמת נכסים מניבים והקמת פרויקטי BOT ובאירופה דרך חברת אפי אירופה הפעילה בכל תחומי הנדל"ן במרכז ובמזרח אירופה.

 

דניה סיבוס בע"מ, חברה-בת ציבורית של אפריקה ישראל להשקעות בע"מ (זרוע הביצוע של החברה), נסחרת מאז שנת 2000 בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה פעילה בתחומי הבניה והתשתיות ותמחה בבנייה למגורים, בנייה ציבורית, משרדים, מסחר ותעשייה ובפרויקטי תשתית הכוללים סלילת כבישים, מסילות ברזל, הקמת גשרים, כריית מנהרות ופיתוח תשתיות נלוות.

 

בעקבות האירוע מדוברות אפריקה ישראל נמסר כי "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של החניון, קרסו חלקים ממנו. החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה. ברגעים אלה דניה סיבוס ואפריקה ישראל נכסים מפנות את כל מאמציהן על מנת לתת מענה מהיר בשטח ומתמקדות בטיפול בנפגעי אירוע חמור זה".

 

מדוברות חברת דניה סיבוס, זרוע הביצוע של אפריקה ישראל, נמסר כי "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון הברזל ברמת החייל בתל-אביב קרסו חלקים מהחניון. למועד זה, החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה".

 

לאחר מכן מסרה החברה כי "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון הברזל קרס חלק מהמבנה. החברה כואבת את כאבם של נפגעי האירוע ומשפחותיהם ומשתתפת בצערם. בשעה קשה זו אנו מתמקדים בסיוע לכוחות ההצלה ונעשה את כל שנדרש על מנת לסייע לגופי החקירה בעבודתם".

 

מדובר באסון כבד באתר הבנייה, במסגרתו נכון לעכשיו נהרגו שני בני אדם ו-23 נוספים נפגעו. צוותים של מגן דוד אדום העניקו טיפול לשישה בני אדם שנפצעו באורח בינוני ולעוד 17 פצועים במצב קל. שלושה בני אדם מוגדרים נעדרים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תכנון החניון שקרס (הדמיה)
צילום: אביתר בן הלוי-ארביב
קריסת החניון ברמת החייל
צילום: אביתר בן הלוי-ארביב
מומלצים