יונדאי i30 נחשפת - צפויה להגיע ארצה בתחילת 2017
אחרי מספר קדימונים ורמזים, חושפת יונדאי גרסה עדכנית לדגם הקומפקטי המוכר. בתפריט בין היתר: הידור, אבזור, ובאירופה מערכות בטיחות מתקדמות ומנוע בנפח ליטר
יונדאי i30 העדכנית נחשפת, עם הפנים לצמרת הקטגוריה. יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי, מובילת שוק הרכב המקומי בשנים האחרונות, חושפת היום (ד') את הדגם הקומפקטי החדש-ישן - i30. עם גרסתו העדכנית מקווים הקוריאנים להתמודד טוב יותר (בעיקר באירופה) עם הדגמים הבולטים ביבשת, החל ברנו מגאן ופיז'ו 308, וכלה בפולקסווגן גולף, פורד פוקוס ואופל אסטרה. ה-i30 תוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית של פריז, שתיפתח בסוף חודש ספטמבר. לארץ היא צפויה להגיע במהלך 2017.
תמונות ה-i30 המתפרסמות לראשונה באופן מלא חושפות מרכב בעל חרטום "משפחתי" המכונה על-ידי היצרנית עצמה "מלא ביטחון ורב הבעה, המייצר מראה מובחן על הכביש". פיטר שרייר המעצב יצר מרכב ארוך בסנטימטרים ספורים מהדגם היוצא (430 מול 434 ס"מ), רחב במעט (178 מול 179.5 ס"מ) ונמוך יותר (145.5 מול 147 ס"מ). בסיס הגלגלים נותר זהה (265 ס"מ), אך נפח תא המטען גדל ל-395 ליטרים מרשימים.
היצע המנועים הראשוני כולל בנזין ודיזל, במספר נפחים והספקים. החל במנוע בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים מוגדשים והספק מרבי של 120 כ"ס, 1.4 ליטר בסיסי וחלש עם הספק מרבי צנוע של 100 כ"ס או 1.4 ליטר מוגדש חדש עם 140 כ"ס. יהיו גם שלוש גרסאות הספק למנוע ה-1.6 דיזל, עם 95 כ"ס, 110 או 136 כ"ס. מנועי הבנזין יצוידו בתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים עם מצמד כפול במקרה של ה-1.4 ליטר החזק או צמד מנועי הדיזל החזקים יותר. לפי דיווחים קודמים, בישראל צפויה ה-i30 להציע גם גרסת 1.6 ליטר (135 כ"ס) המוכר, בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית-פלנטרית.
ה-i30 מצוידת במערכת מולטימדיה עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. החל בבלימה אוטונומית, דרך שמירה על נתיב וכלה בבקרת שיוט אדפטיבית. אך בכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, אומרים כי בניגוד לאירופה, ספק אם מערכות אלו יגיעו לישראל. כאן יותקנו כנראה מערכות מולטימדיה (קונקטד-קאר) ובטיחות (מובילאיי) מקומיות.