שתף קטע נבחר
 

מחקר: יתרונות קוגניטיביים לדוברי שתי שפות

ממחקר שנערך באוניברסיטת בירמינגהם עולה כי לדוברי שתי שפות היו תגובות יחסית מהירות יותר והם הצליחו למקד את הקשב שלהם על המשימות שניתנו להם באופן יעיל יותר

שווה להשקיע בלימוד שפה חדשה: חוקרים בבריטניה הצליחו לזהות יתרונות קוגניטיביים לדו-לשוניות. על פי המחקר, שפורסם בשבוע שעבר במגזין Bilingualism: Language and Cognition, אנשים שדוברים שתי שפות טובים יותר בשמירה של הקשב שלהם ויכולים להתמקד באופן יעיל יותר.

 

מחקרים קודמים בתחום הראו גם הם כי קיים קשר בין תשומת לב לדו-לשוניות, אך עד כה חוקרים לא היו בטוחים אם אנשים שדוברים שתי שפות טובים יותר בלהתמקד במשימה או בנטרול גירויים מסיחי דעת. המחקר החדש מציע כי אנשים שלמדו שפה נוספת הם בעלי יכולות התמקדות גבוהות - ולא בהכרח יכולות לרסן רעשי רקע.

 

 (צילום:  עזרי טובי) (צילום:  עזרי טובי)
(צילום: עזרי טובי)

 

מדענים מאוניברסיטת בירמינגהם ביקשו מ-99 נבדקים לעבור שלושה מבחנים שונים שבודקים את יכולות דיכוי התגובות והקשב. חצי מהמשתתפים היו דוברי אנגלית בלבד, בעוד האחרים השתמשו הן באנגלית והן בסינית באופן יומיומי.

 

תוצאות המבחנים הראו כי שתי קבוצות הנבחנים התעלמו מגירויים מסיחי דעת באופן דומה, אבל לדו-לשוניים היו תגובות יחסית מהירות יותר והצליחו למקד את הקשב שלהם על המשימות שניתנו להם באופן יעיל יותר.

 

"המחקר שלנו מראה כי המשימה של להחליף בראש בין שפות עשויה לשפר יכולות לשמירה על קשב ותשומת לב", הסבירה החוקרת אנדראה קרוט. האתגר הבא הוא לקבוע איך השינויים ההתנהגותיים הללו מובאים על ידי שינויים במוח. זה כבר ידוע שהניסיון של לדבר בשפות אחרות משנה את מבנה המוח ואיך שהוא מתפקד. אבל אנחנו עדיין לא מבינים היטב איך השינויים הללו יכולים גם לגרור שינויים בהתנהגות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים