אלבום חדש לברברה סטרייסנד: הקולנוע הפך לשיר
בדיסק החדש שלה ברברה סטרייסנד משלבת בין שני עיסוקיה, משחק ושירה, ומארחת שורת כוכבי קולנוע לדואטים. בין המשתתפים: אלק בולדווין, אנטוניו בנדרס, ג'יימי פוקס, אן האת'וויי ויו ג'קמן
מדונה, מיק ג'אגר, דיוויד בואי, ביונסה, אמינם וג'סטין טימברלייק (וכמובן, גידי גוב אצלנו) הם חלק מהזמרים שנהנו לדלג לאורך השנים בין אולפני ההקלטות וסיבובי ההופעות לתפקיד ראשי על המסך הגדול. חלקם רשמו, אמנם, הופעות מרשימות כשחקנים, אבל במרבית המקרים היה ברור מהו משלח היד העיקרי שלהם ומהי רק עוד הרפתקה מזדמנת לגיוון הרפרטואר.
כשמנסים לחשוב על דוגמה למישהו שבאמת שילב בהצלחה בין השניים לאורך הקריירה שלו, השם הראשון - וכמעט היחידי - שעולה הוא זה של ברברה סטרייסנד. למעשה, השילוב אצל סטרייסנד הוא כה טבעי עד שלעיתים לא ברור מהי ההגדרה שתיטיב לתאר אותה - השחקנית ששרה הכי טוב, או הזמרת בעלת כישורי המשחק המגוונים והמשכנעים ביותר. ולראיה, את חלק משיאיה רשמה הכוכבת היהודייה־אמריקנית כשחיברה בין השניים, כמו בסרטים "מצחיקונת", "כך היינו", "כוכב נולד" ו"ינטל".
בגיל 74, כשבארון הפרסים בביתה אפשר למצוא מספר ייצוגים לכל תחרות יוקרתית אפשרית, סטרייסנד חוזרת לשלב בין שתי אהבותיה הגדולות. באלבום החדש וה־35 במספר שלה, Encore : Movie Partners Sing Broadway, היא שבה לכמה מהקלאסיקות הקולנועיות המוזיקליות הגדולות, ביניהן "גבירתי הנאווה", "צלילי המוזיקה", "שורת המקהלה" ו"אנני אוקלי אשת לפידות".
ההצלחה של Partners, אלבום הדואטים שהוציאה סטרייסנד לפני כשנתיים, שכנעה אותה לשחזר את הפורמט הזוגי, אבל עם טוויסט מתבקש. ב־14 שירי האלבום מארחת הדיווה שורת כוכבי קולנוע ובהם אלק בולדווין, אנטוניו בנדרס, ג'יימי פוקס, אן האת'וויי, יו ג'קמן, ליסה מקארת'י וסת' מקפארלן. הרפתקאות מוזיקליות סוערות אולי לא תמצאו כאן, אבל את הכימיה הנהדרת בין סטרייסנד לחלק מהפרטנרים שלה קשה לפספס, ומרבית השירים נשמעים כמו סצנה קולנועית שהפכה לדואט.
בין השירים הבולטים באלבום אפשר למנות את "Climb Ev'ry Mountain" מתוך "צלילי המוזיקה", הזוכה לביצוע מקסים עם פוקס, ואת "The best thing that ever happened to me" שופע הכריזמה עם בולדווין. יש כאן לא מעט רגעים שישמחו את מעריציה הוותיקים של סטרייסנד, אך נדמה שבתואר הדואט המרגש מכולם מחזיק הביצוע המשותף עם מקפארלן ל-"Pure Imagination" מ"ווילי וונקה ומפעל השוקולד", שהפך למעשה למחווה מרגשת לג'ין וויילדר שנפטר לאחרונה.
לאורך הקריירה שלה מכרה סטרייסנד למעלה מ־150 מיליון עותקים מאלבומיה. גם בעידן שבו אלבומים מתקשים לשחזר את היקפי המכירות מהעשורים הקודמים, סטרייסנד יודעת שיש לה להיט נוסף ביד. ודאי כשהקהל שלה מורכב ברובו מכאלה שעדיין שמחים לשלם על המוזיקה שהם צורכים.